Reacties voor: T-Mobile geeft inzicht in verzamelde data smartphonegebruik

In een tweet heeft het T-Mobile Webcare Team een filmpje naar buiten gebracht waarin ze datagebruik van de klanten bekendmaken. Zij richten zier hier voornamelijk op Koninginnedag, op die dag werd zo'n 15.000GB aan data gebruikt.
Leon Verhelst -

Reacties: 28 reacties

  1. Megabit of megabyte?

    Nogal een verschil.

  2. Gaaf filmpje! Veel mensen maken gebruik van internet nu het makkelijker is geworden. Toch merk ik zelf dat ik meer via WiFi gebruik dan via 3G. Als ik even een twitter wil sturen misschien maar het bijwerken van mijn hyves of andere site doe ik wel als ik weer thuis ben.

  3. Als je iedere dag zo’n hoeveelheid data kunt verwerken zonder plat te gaan, heb je wel iets om trots op te zijn ja. Helemaal als je ook nog niet zeurt over het dataverbruik van bepaalde toepassingen. Blij dat ik T-Mobile heb!

  4. Ik ook blij met tmobile niet altijd 3G maar dik tevreden hoop dat ze zich op deze manier blijven onderscheiden

  5. Niet plat gaan??
    Ach joh T-mobile heelft wlk dag weer een probleem met internetverbinding! Ik ben het helemaal zat.
    Ze mogen voor mij part hier wat aan doen hun setvers upgrade ofzo

  6. Ik wordt een beetje moe van deze vorm van propaganda. We moeten gebruiken, gebruiken en gebruiken maar ondertussen is het huilen geblazen omdat we zoveel gebruiken en dat T-Mobile zo ontzettend veel geld kost. Huil, huil. En omdat het zoveel geld kost: whoppa, een paar honderd man er uit. Apple moet meebetalen, Google moet meebetalen, RIM moet mee betalen en consumenten mogen straks enorm veel geld betalen voor een bundel maar in dit soort filmpjes mooiweer blijven spelen: “Life is for sharing?”. Bleegh, bijna net zo ziekmakend dan de NUON-reclames.

  7. Origineel geplaatst door Alfred
    Als je iedere dag zo’n hoeveelheid data kunt verwerken zonder plat te gaan, heb je wel iets om trots op te zijn ja. Helemaal als je ook nog niet zeurt over het dataverbruik van bepaalde toepassingen. Blij dat ik T-Mobile heb!

    Derde keer in 2 jaar dat ik al bijna een week geen verbinding heb ik mijn huis wegens werkzaamheden/storingen. Plat gaan ze dus zeker. Maar vergeleken met de concurrentie ben ik blij met t-mobile. Veel minder gezeik over data etc.

    Dit geldt voor mijn iPhone in mijn dorp, reageren met opmerkingen als ‘KPN doet het bij mij altijd’ is een beetje overbodig, want ik woon waarschijnlijk niet bij jou in de straat.

  8. Leuk, tot dat je een brief van je provider krijgt dat je minder moet verbuiken met onbeperkt internet!!!
    Anders dan zetten we u terug naar een lagere snelheid, ik dank u wel.

  9. Dpi is also used by t-mobile for atleast 2 years according to my t-mobile insider

  10. Even een snelle rekensom: in het flimpje zijn er 3.400.000 smartphones, welke 30.000GB p/dag verbruiken.

    Dat is gemiddeld per telefoon per dag ~9MB

    Dat vind ik nou niet schokkerend veel. Hoe meer smartphones je verkoopt, des te meer bandbreedte moet je hebben/reserveren 😉

  11. Origineel geplaatst door Buzz Lightyear 84
    Ik wordt een beetje moe van deze vorm van propaganda. We moeten gebruiken, gebruiken en gebruiken maar ondertussen is het huilen geblazen omdat we zoveel gebruiken en dat T-Mobile zo ontzettend veel geld kost. Huil, huil. En omdat het zoveel geld kost: whoppa, een paar honderd man er uit. Apple moet meebetalen, Google moet meebetalen, RIM moet mee betalen en consumenten mogen straks enorm veel geld betalen voor een bundel maar in dit soort filmpjes mooiweer blijven spelen: “Life is for sharing?”. Bleegh, bijna net zo ziekmakend dan de NUON-reclames.

    Die geluiden heb ik anders van T-mobile nog niet gehoord, dat zijn KPN en Vodafone die zo janken.

    @omed: @abc: Ja, natuurlijk gaat ook T-Mobile wel eens plat. Sommige mensen hebben daar meer last van dan anderen. Blijkbaar woon/werk/reis ik in een gunstig gebied, want ik heb het nog nooit meegemaakt.

    Ook Vodafone en KPN gaan geregeld plat. Met m’n Vodafone heb ik in 2 jaar meer uitval gehad dan met T-Mobile in het afgelopen jaar en de 4 jaar voor Vodafone.

    Origineel geplaatst door Maddriver
    Leuk, tot dat je een brief van je provider krijgt dat je minder moet verbuiken met onbeperkt internet!!! Anders dan zetten we u terug naar een lagere snelheid, ik dank u wel.

    Daar heb ik nog geen last van gehad. Ik ben volgens mij niet een hele zware gebruiker, maar gebruik m’n iPhone best wel intensief. Geen idee wat m’n maandelijkse dataverbruik precies is, maar het is vast meer dan de 500MB die je bij de meeste providers bij het goedkoopste abo krijgt. En waarschijnlijk minder dan 1GB.

  12. Origineel geplaatst door Alfred
    Die geluiden heb ik anders van T-mobile nog niet gehoord, dat zijn KPN en Vodafone die zo janken.

    475 mensen foetsie!
    Huilen over bijv. Skype en WhatsApp en dalende inkomsten DOOR mobiel internet maar wel dit soort filmpjes online zetten. Dat is mijn punt.

  13. Valt volgens mij idd hartstikke mee in vergelijking met hoeveel smart devices er zijn. ik zag net een rekensommetje dat dat ongeveer 9 mb p persoon zou zijn per dag…En alsnog lopen providers manieren te vinden om geld uit je zak te kloppen en men het gevoel te geven dat ze ontiegelijk veel verbruiken. Er is gewoon veel aanbod aan smartphones dus kleine beetjes worden een enorme hoop. Maar is dat onze fout dan?

  14. de apps vanaf 0:46 kloppen niet, zijn namelijk steeds dezelfde. en Things bestaat niet voor android en Blackberry…

  15. Misschien kunnen providers beter abonnementen zonder internet aanbieden als hier niks aan te verdienen valt. Wat een gejank zeg. Misschien is er een systeem te bedenken waarbij iedereen een gedeelte van zijn thuisnetwerk beschikbaar stelt voor WiFi zodat we die telecomaanbieders die zich jaren hebben zitten aftanken niet meer nodig hebben. Moet natuurlijk wel een beveiligingsprotocol voor gemaakt worden maar wie gebruikt nu 100% van zijn bandbreedte. Delen!!

  16. @nibs: voor de gegevens die je hier zit is DPI niet eens nodig. Telecom en internetproviders zijn in de EU verplicht om aan dataretentie te doen. Hierbij wordt bijgehouden welk ip-adres met welk ip-adres verbinding maakt e.d. Daar hoef je echt geen deep packet inspection voor te doen. Als je dan middels reverse dns achterhaalt waar die ip-adressen dan van zijn heb je al vrij snel achterhaald wat naar welke website gaat. Dit zijn ook dingen die gewoon openbaar zijn, dat heeft weinig zin om te verbieden. Dan zit je op het niveau dat een postbode niet mag zien welk adres er op de enveloppe staat. Probeer dan nog maar eens een brief af te leveren…

    Het punt is alleen wel dat je dit soort dingen ook met DPI kunt doen en veel meer. Zeker weten dat ze het niet gebruiken doe je dus niet.

  17. Als T-Mobile zijn tijd/arbeidskosten nou eens in iets nuttigs stopt i.p.v. dit soort tegenstrijdige en propagerende filmpjes zijn we weer 0,000000000001% goedkoper uit op ons abonnement.

  18. Hoe ze er aan komen komen ze er aan. Ik vind het wel vreemd dat er in geval niet gereageerd word op de vraag of DPI wordt gebruikt. Dat geeft toch te denken.

  19. Origineel geplaatst door Buzz Lightyear 84
    475 mensen foetsie! Huilen over bijv. Skype en WhatsApp en dalende inkomsten DOOR mobiel internet maar wel dit soort filmpjes online zetten. Dat is mijn punt.

    Die 475 mensen zal vast wel kloppen, daar heb ik ook van gelezen. Maar ik heb T-Mobile nog niet horen klagen over Skype, Youtube en Whatsapp, dat waren toch echt KPN en Vodafone.

  20. @Alfred: Dan moet je misschien nu wél even dit artikel lezen voor je weer reageert met een dergelijke opmerking.

    “T-Mobile slaagt er niet in de kosten onder controle te houden. Bovendien heeft het bedrijf, net als andere telecomaanbieders, last van gratis chatdiensten zoals WhatsApp, waar weinig aan wordt verdiend. Het duurdere bel- en sms-gebruik gaat door dat soort – vrijwel gratis- diensten, omlaag.”

  21. Datgene waar KPN en Vodafone nu voor hun kiezen krijgt heeft T-Mobile zo’n twee jaar geleden al gehad bij de introductie van de iPhone. Zij hebben het toen flink voor de kiezen gehad en moesten flink investeren in hun netwerk. En dat is volgens mij redelijk gelukt. Ik heb weinig problemen meer en T-Mobile plukt nu de vruchten van die investering.

  22. @PLi: als je de hele situatie rondom de bekentenis van KPN omtrent gebruik van DPI had bijgehouden dan had je ook geweten dat T-Mobile al diverse malen heeft ontkend er gebruik van te maken terwijl Vodafone vol trots wist te melden dat ze het al sinds jaar en dag doen. Als je het al zo vaak hebt ontkent lijkt het me niet dat je het dan nog maar eens en nog maar en nog maar eens en nog maar eens moet gaan doen. Op een gegeven moment moet je de lijn trekken.

  23. (Red.) Verwijderd: schreeuwen.

  24. Over een maand mag ik weg bij t-mobile. Hoera! Vaak “geen service” in beeld en nog vaker wel “3G” zonder dat ik een online app kan gebruiken.
    En dan mag ik met netwerkradar melden waar en wanneer ik geen internet heb. Nog nooit ietsover teruggehoord en ook geen verbetering gemerkt. ik kan mijn feedback net zo goed naar mars sturen.

  25. Origineel geplaatst door Hans
    Misschien kunnen providers beter abonnementen zonder internet aanbieden als hier niks aan te verdienen valt. Wat een gejank zeg. Misschien is er een systeem te bedenken waarbij iedereen een gedeelte van zijn thuisnetwerk beschikbaar stelt voor WiFi zodat we die telecomaanbieders die zich jaren hebben zitten aftanken niet meer nodig hebben. Moet natuurlijk wel een beveiligingsprotocol voor gemaakt worden maar wie gebruikt nu 100% van zijn bandbreedte. Delen!!

    Bestaat al: B.A.T.M.A.N. aka better approach to mobile ad-hoc networking 🙂
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/B.A.T.M.A.N.

  26. Ik moet zeggen dat mijn blik op T-Mobile erg verbeterd is sinds enkele jaren. Maar aan het einde van de rit moet je onthouden dat T-Mobile ook een telecomprovider is en dat hun eigen belangen op plaats 1 komen. Zo is dat met alle providers en in het geval van T-Mobile kunnen wij gebruikers het beste met hun voorwaarden overweg als je dit vergelijkt met KPN en Vodafone.

  27. Misschien lijkt dit veel, maar deel het eens door 3,4 miljoen aansluitingen. Dan kom je per aansluiting per dag op zo’n kleine 3MB uit… Valt eigenlijk heel erg mee! Hoeveel mensen hebben internet en maken er nog niet eens gebruik van? Gisteren toevallig bij de kapper iemand tegengekomen, wist nog niet eens hoe ze er gebruik van moest maken! Dus leuke cijfers, maar echt hoog vind ik het niet, eerder laag.

  28. Ik mote zeggen dat T-Mobile bij mij best veel goodwill kweekt met deze positieve benadering van dataverbruik. Vergeleken met een aantal andere providers. Zeker omdat T-Mobile in nederland een minder goed netwerk heeft dan Vodafone en KPN, waardoor T-Mobile het toch eerder voelt (en wij als gebruikers natuurlijk, maar toch).

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.