Aurora Feint is vanaf het begin een populaire iPhone-game geweest. De afgelopen tijd kiezen de ontwikkelaars wat meer voor de community-functies: je kunt bijvoorbeeld chatten met andere spelers. Met OpenFeint wil het duo Jason Citron en Danielle Cassley nog een stap verder gaan: ze hebben een API ontwikkeld waarmee andere ontwikkelaars sociale netwerkfuncties aan hun applicaties kunnen toevoegen. Het platform is in een niet-openbare beta van start gegaan en zal volgende maand voor iedereen toegankelijk zijn. Ontwikkelaars die geïnteresseerd zijn kunnen zich nu alvast aanmelden.
Met het OpenFeint Platform kunnen ontwikkelaars gebruikersprofielen, Facebook-achtige ‘walls’ en chatrooms toevoegen aan hun applicatie. Handig is dat deze functies ook gedeeld kunnen worden in meerdere games, zodat je niet telkens opnieuw een profiel hoeft aan te maken.
De makers van Aurora Feint zijn niet de enige die bezig zijn met een iPhone-gamesplatform: ook Steve Demeter van Onyx Online (ontwikkelaar van Trism) is met iets soortgelijks bezig. Elke ontwikkelaar kan de Onyx-code aan een game toevoegen, waardoor je scores, leaderboards en een customized forums tot je beschikking krijgt.
Via: Techcrunch
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Zeg maar een iPhone account voor online gaan in games, zoals je een Xbox account hebt voor online.
Dat klinkt best dope, kan niet wachten om mijn e-penis te kweken.
Soort xfire ?? Zou leuk zijn als er dan staat hoeveel uur iCopter ik heb gespeeld!
Arthur, dat zal alleen kunnen wanneer de ontwikkelaar van icopter het in zijn app toevoegt.