Apple Support

Reacties voor: Opinie: Waarom Apple’s batterijservice voor apparaten zo tekort schiet

Apple biedt de mogelijkheid om (tegen betaling) de batterij van je toestel te laten vervangen. Buiten het feit dat dit fors duurder wordt, maakt Apple het je ook lastig om überhaupt in aanmerking te komen. De geboden batterijservice is vaak een wassen neus.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 23 reacties

  1. Super goed van Apple dat ze deze regel hanteren. Vervangen boven de 80% is gewoon niet duurzaam.

  2. Ze moeten niet zo zeiken die Apple. Ik breng hem wel naar een goede telefoon shop die zet er voor ongeveer 60 euro een nieuwe in.

  3. Ik snap dit artikel niet, ik heb al 2 keer (laatste was vorige week) tegen betaling 75,- een nieuwe batterij in mijn iPhone 13 Pro, laten zetten. Percentage stond op 86%, echter gaf ik aan ik wil niet elke dag 2 keer aan de lader hangen. Done.

    Dus ik denk dat of er is wan beleid of iemand speelt dit niet slim en ik wel 😉

    En 75,- (wordt in maart dacht ik 95,-) voor een batterij is echt dikke prima in mijn ogen. Ik snap juist al die mensen niet klagen over slechte batterij maar niet dit bedrag voor een apparaat over hebben die je elke dag meerdere uren gebruikt…?(voor TAL van functies in je dagelijkse leven).

  4. Origineel geplaatst door Sander
    Ze moeten niet zo zeiken die Apple. Ik breng hem wel naar een goede telefoon shop die zet er voor ongeveer 60 euro een nieuwe in.

    Zie mijn reactie, betaal iets meer en hij wordt in Amsterdam zo eventjes officieel gefixt 😉

  5. Mijn grootmoeder heeft een iPhone 6, die van 20% naar 0 ging in 2 minuten. Ook bij haar stond er nog 85% batterij conditie op. Laten vervangen door niet officieel en ze is er terug super blij mee. Bij lab9 Kortrijk (Apple reseller)wouden ze geen nieuwe batterij in mijn 12 pro Max plaatsen wegens nog 85%. Belachelijk.

  6. Ja in de praktijk in de winter is een iPhone met 86 of minder niet met plezierig wanneer je buiten wel hebt hij knalt er zo uit. Maar anderen doen het idd wel. Sowieso is het qua milieu ook niks dat ze de batterij niet vervangen maar je hek vervangend ander toestel geven. De Watch is bij anderen ook lastig, s zitten zoeken voor de lol, de meesten bieden het niet aan 1 biedt het wel aan voor 200€!!!! Dat is ook geen werkende prijs denk dat die het dus liever ook niet doen en je zo weg laten schrikken. Vooral wanneer je een se of een oudere Watch hebt gaan mensen bij dergelijke prijs een aankoop van een nieuw Watch overwegen of mogelijk zelfs afscheid nemen van het hele Watch gebeuren

  7. Met mijn vorige iPhone (XS Max) heb ik de batterij laten vervangen door de plaatselijke telefoon boer. Overigens was dit keurig uitgevoerd alleen zei de beste man toen dat er wel een melding kon verschijnen over niet originele spullen. (Ook met een originele Apple batterij). Heb inmiddels een iPhone 13 mini en zou graag de batterij willen vervangen. Verschijnt deze melding nog steeds? Weet iemand dit?

  8. @Wesley: Ja dit is sinds ik geloof iphone x of xs zo. Het is een belachelijk iets wat apple alleen kan weghalen, of een officiële reparateur. Al zetten ze er beide exact dezelfde batterij in. Apple krijgt de melding weg, door iets met de software te doen. Jijzelf of een derde partij niet. Hopelijk verdwijnt dit gauw in de toekomst aangezien europa hard aan het werken is met right to repair wetten. Deze wet moet bedrijven als apple op de vingers tikken en producten zo ‘zelf-repareerbaar’ mogelijk maken.

    Zo wilde ik dus de batterij van me xs max laten vervangen door amac in breda…. 3 werkdagen zou ik hem kwijt zijn. Over een paar weken doe ik het zelf wel in een uurtje dan maar een melding

  9. @P: Wellicht dat ze bij iPhones een iets andere beleid hanteren en het niet zo nauw nemen met die 80% regel, maar daar wordt op Apple’s site geen melding van gemaakt. Bij iPad en Apple Watch werd batterijvervanging in ieder geval geweigerd als de conditie boven de 80% is. En daarmee drijven ze je naar een nieuwe aankoop, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wil.

  10. @P: wat steek jij daar mee uit? Ik heb de 12pro, zodra het kan hang ik die aan een kabel en zit noch maar aan 90% zonder hernieuwing!🤔

  11. Dit is toch wel een sterk negatief opinie stuk! Apple hun beleid is er om mensen te beschermen tegen verkeerd gebruik en teleurstellingen… sommige mensen komen met een batterij van 92% die een nieuwe batterij willen… complete onzin als ze 11 uur de iphone gebruikt hebben… de officiële reden om batterij te vervangen is trouwens battery health OF(!!!!) runtime! Je kunt zien hoeveel uur je doet met een batterij…

  12. Telefoon batterij heeft een levenscyclus van 500/600 oplaad cyclussen. Kort door de bocht elke 2 jaar vervangen. Me vorige iPhone 12 was op een gegeven moment minimaal 2 keer per dag aan de lader als ik niet met een lege telefoon wilde zitten.

  13. Gewoon bij een goeie telefoonboer in je buurt laten vervangen of zelf aan de slag gaan met fixit is nog altijd goedkoper dan naar de Apple Store of de Amac te vliegen vooral als er geen Apple of amac store in de buurt is

  14. Misschien loopt er een programma om de het batterijpercentage boven de 80% te houden. Ik denk dat ze liever een nieuw appraat verkopen dan een batterij. Niet erg duurzaam.

  15. Interessant stuk! Ik ben erg benieuwd naar de reactie van Apple hierop.

    Persoonlijk vind ik de drempel en barrières voor het repareren van een iPhone via de “officiële” kanalen van Apple altijd al omslachtig en klantonvriendelijk. Paar dagen je iPhone kwijt, afspraken maken, hoge prijzen en noem maar op. Ik heb zelf goede ervaring met lokale reparateurs, al kunnen daar ook risico’s aan kleven (garantie, geen officiële producten). In mijn omgeving doet iedereen het of zelf of gaan ze naar een lokale boer, risico neemt men op de koop toe. Apple fan of niet 😉

  16. Origineel geplaatst door P
    Ik snap dit artikel niet, ik heb al 2 keer (laatste was vorige week) tegen betaling 75,- een nieuwe batterij in mijn iPhone 13 Pro, laten zetten. Percentage stond op 86%, echter gaf ik aan ik wil niet elke dag 2 keer aan de lader hangen. Done.

    Dus ik denk dat of er is wan beleid of iemand speelt dit niet slim en ik wel 😉

    En 75,- (wordt in maart dacht ik 95,-) voor een batterij is echt dikke prima in mijn ogen. Ik snap juist al die mensen niet klagen over slechte batterij maar niet dit bedrag voor een apparaat over hebben die je elke dag meerdere uren gebruikt…?(voor TAL van functies in je dagelijkse leven).

    Ongelofelijk dat er nog steeds mensen bestaan die dit soort prijsstijgingen “dik prima” vinden.

  17. Ik snap het ergens wel. Apple vervangt namelijk geen batterijen in een iPad, de iPad wordt omgeruild voor een “nieuw” vergelijkbaar exemplaar. Oftewel, als iedereen de batterij van de iPad wilt laten vervangen voor pakweg €100 en dan een “nieuwe” krasvrije iPad krijgt gaat iedereen dat doen. Het kost Apple dus niet enkel de batterij.

    Volgens mij geldt voor de Watch hetzelfde verhaal.

  18. Via de app had ik het ook. Toen gebeld. Ze maakten direct een afspraak en voila

  19. @Leon: En het kopen van een nieuwe Iphone en afdanken van de oude om diezelfde reden is wel duurzaam? Oh wacht, dat is natuurlijk niet Apple zijn probleem.

  20. Ik heb de batterij van mijn Iphone Xs laten vervangen bij Cool Blue. Hun gaven ook aan dat de batterij nog boven 80% batterijconditie was en vroegen of die echt vervangen moest worden. Na goedkeuring hebben ze hem zonder problemen vervangen terwijl ze door Apple gecertificeerd zijn maar minder moeilijk doen met regeltjes waarschijnlijk.

  21. Kan het zo zijn dat een toestel uit 2016 met het nieuwste iOS veel meer capaciteit van de batterij vraagt dan een toestel met de nieuwere chipsets? Waardoor de nieuwe batterij dus niet zoveel langer meegaat als de consument verwacht.
    Je ziet nl steeds energiezuinigere chips met nagenoeg dezelfde oplaad cycli.

  22. Je zou nog kunnen proberen of je wel terecht kan bij een Apple Authorized Service Provider (AASP)? Die gebruiken originele onderdelen. Ik heb zelf goede ervaringen met het tegen betaling laten vervangen van de batterij van mijn iPhone bij Amac. En bij een aantal winkels kan de reparatie op locatie worden uitgevoerd. 🙂

  23. Erg herkenbaar dit inderdaad. Ik heb zelf een iPad Pro 10.5 waarover ik had gebeld om batterijservice aan te vragen. De batterij was klaarblijkelijk 81% van de originele capaciteit. Ze wilden hem niet repareren omdat dit dan 80% zou moeten zijn ondanks dat ik uitlegde dat de gebruikservaring met de huidige batterij niet best is. Uiteindelijk kwamen ze met de smoes dat het om een softwarematige fout en dat de iPad hersteld moet worden. Dat terwijl de iPad meer dan 4 jaar oud is en het een stuk aannemelijker is dat het gewoon gaat om normale slijtage.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.