Reacties voor: Opinie: T-Mobile verzwijgt wegvallen van voordelen ‘Grenzeloos’ abonnement

De aangepaste buitenlandtarieven van T-Mobile maken de "Grenzeloos"-optie voor veel gebruikers minder aantrekkelijk, en kunnen zelfs tot hogere kosten leiden.
Jorg Kennis - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 68 reacties

  1. Hmm…. dat is lekker van T-mobile…

  2. Sterk stuk, nice! En bedankt:)

  3. Kijk,

    hier kan ik wat mee – scherp zijn op wat er geboden wordt – en dat ook duidelijk en overzichtelijk weergeven. Dank daarvoor, ik heb meteen grenzeloos uitgezet daar ik alleen sms in het buitenland.

  4. goed journalistiek werk zeg. vraag me af of T-Mobile niet de wetgeving overtreed als ze Grenzeloos-mensen nog steeds oude tarieven rekenen. Ben benieuwd naar de reactie

  5. Inderdaad, bedankt voor het melden. Heb hier zelf niet bij stilgestaan en het is goed dat in ieder geval iemand mij erop wijst.

    Beetje jammer dat het niet m’n provider is…

  6. Pas gebeld met de helpdesk omdat mn rekening nogal hoog uitviel vanwege de dure smsjes. meisje van de helpdesk gaf toen aan dat dat kwam door grenzeloos. De goedkopere belminuten werden namelijk gecompenseerd door smsjes duurder te maken. Heb toen verteld dat ik daar niet van op de hoogte was. toen heeft ze even uitgerekend wat het verschil was qua kosten voor de smsjes tussen grenzeloos en geen grenzeloos en dat bedrag wordt als vergoeding verminderd op mn volgende rekening. Opzich vind ik dat t-mobile dit wel netjes heeft opgelost. Ik heb dat grenzeloos er wel direct af laten pleuren:P

  7. Vodafone heeft nu voor veel landen in Europa een vast tarief, gelijk aan het tarief in Nederland. Dat is een stap in de goede richting. Wanneer volgen de anderen? Anders ga ik toch echt zodra ik de kans krijg T-Mobile dag zeggen en overstappen naar Vodafone – als ik mijn iPhone tenminste goed kan blijven gebruiken.

  8. Hmm hoe kan ik dat zien heb Tmobile nadat ik wegben gegaan bij orange heb nog geen relenig na bijna 3 maanden tijd ?! Heb een I300 ABO afgesloten. Kan ook niet aanmelden bij Tmobile omdat ze nr niet herkennen?

  9. Wat een varkens, en dan moet ik me enorm inhouden. Met een vinkje zet je het GRATIS (wat lief van ze aan), om uit te zetten mag je naar de winkel. Het is dat er geen concurrentie is (bedankt Steve) anders is dit een reden om op te stappen. Dank voor de tip.

  10. Hoe krijg ik dat grenzeloos er af? Ik zie wel dat het aangevinkt is maar niet hoe het eraf moet!

    alvast bedankt

  11. Ik vind dit best wel schandalig van T-mobile. Vandaar m’n hoge rekening. Morgen meteen klantenservice bellen, weg met dat grenzeloos.

  12. @ Rembert: Je mist Visual Voicemail en de databundel zit niet in je abbo meer. Maar na een jaar kun je je iPhone simlockvrij maken en lkkr een Vodafone-abbo nemen 🙂 je iPhone kan dus nog prima worden gebruikt.

    @ Eenjordi: Ik zou maar es gaan bellen?

  13. @Rembert: mijn vodafone abo met mijn antwerpse iphone doet het beter dan het netwerk van TM.

  14. Ze mogen voor grenzeloos toch geen 36ct meer rekenen, gezien de nieuwe Europese regels?? En hoe zit het eigenlijk met gewoon en grenzeloos buiten de EU? Is Grenzeloos dan wel weer voordeliger??

  15. Leuk ben momenteel zelf in contact met tmobile vanwege hoge sms prijs door grenzenloos. Ze wijzen mij op onderzoekplicht enzo.
    Hoop echt dat hier wat aangedaan wordt. Snap niet dat tmobile op deze manier meer dan 13 cent per sms mogen rekenen.

  16. @arie Hoe heb je grenzeloos uitgezet? Ik zie een aangevinkte radiobox die niet uit kan op My T-Mobile.

  17. ik heb ook grenzeloos.. precies om de reden als je vermeldt hebt.

  18. Tja, ik weet het niet hoor. Grenzeloos is nog steeds goedkoper, zeker in zone 2 en 3 landen. Alleen in zone 1 landen (EU landen) is Grenzeloos niet zo nuttig meer. Dus het geldt lang niet in alle gevallen.
    Het is ook niet zo dat ze die informatie verzwegen hebben, het staat immers redelijk overzichtelijk op de website.
    Op mijn factuur stond destijds duidelijk dat de tarieven voor T-Mobile Buitenland zouden wijzigen, en dus niet die van T-Mobile grenzeloos. Ik heb toen zelf gekeken wat er precies wijzigde, en heb toen simpelweg Grenzeloos uitgezet. Dus op zich heeft T-Mobile wel iets laten weten.

    Origineel geplaatst door Martin
    Leuk ben momenteel zelf in contact met tmobile vanwege hoge sms prijs door grenzenloos. Ze wijzen mij op onderzoekplicht enzo.
    Hoop echt dat hier wat aangedaan wordt. Snap niet dat tmobile op deze manier meer dan 13 cent per sms mogen rekenen.

    Ik kreeg op een andere simkaart, waar nog wel Grenzeloos op stond, netjes een smsje in het buitenland dat een sms 36ct zou kosten, die heb jij waarschijnlijk ook gewoon gehad. Dus in feite had je het kunnen weten.

  19. En het meisje van de T-Mobile Shop beweerde bij hoog en bij laag dat het absoluut onmogelijk was om Grenzeloos weer uit te zetten als het eenmaal geactiveerd was..

  20. Zo ken ik Tmob weer, graaien en stilzwijgen.

  21. Krijg steeds meer een wrange nasmaak over T Mobile, slecht bereik, slechte service, belkosten die nog steeds niet te raadplegen zijn , en nu weer dit gelazer, SCHANDALIG!!!!

  22. Intressant (van het T-Mobile forum):
    Soccerlegs
    vandaag, 10 september 2009 19:28
    Als je Tmobile hebt, dan zal je gemerkt hebben dat je je belstatus niet meer kan opvragen… Maw je ziet niet hoeveel je hebt gebeld, verbruikt binnen of buiten je bundel… men maakt enorme winsten als je belt buiten de bundel… Als je buiten je bundel met je Iphone abonnement belt is het 25 cent per minuut… HOGER DAN PREPAY! Tmobile zegt dat het om een technische storing gaat…

    T-Mobile heeft geen technische storing met de belstatus. Als dit zo zou zijn, is dit overigens veel sneller op te lossen, maar dat terzijde. (de belstatus is al een maand uit de lucht en het gaat tot oktober duren?!, zelfs de klantenservice kan je niet vertellen hoeveel minuten je nog hebt… gek, hoe maken ze dan de facturen?!)

    De directie van T-Mobile heeft besloten de belstatus tijdelijk uit te schakelen om te zien wat het effect is op bellen buiten de bundel. Telecomproviders verdienen veel geld doordat mensen duur bellen buiten de bundel. Doordat klanten (met name via de iPhone app) een goed inzicht krijgen in de status wordt er eenvoudigweg te weinig verdiend op bellen buiten de bundel.

    T-Mobile had verwacht meer inkomsten te halen uit iPhone-bellers en bovendien heeft men een tegenvaller door de lagere inkomsten uit internationaal bel- en smsverkeer.

    Er zijn overigens meer providers die bewust geen inzicht geven over de huidige belstatus. Het is dus hun goed recht om dit ook niet doen. Ik betreur het wel dat men hier niet eerlijk over is.

    Oud medewerker Orange (Nu Tmobile)

    Mijn vrouw krijgt net te leze dat ze een aanvraag! kan doen voor compensatie voor het feit dat de belstatus niet gebruiken was… hoe gek moet het worden… :S

  23. vraag nu of dit een reden kan zijn om je abonement op te zeggen door deze wijziging eenzijdig die duidelijk nadeel oplevert
    Wat zijn hier de regels voor

  24. Niemand wil bij T-mobile! Echt wat een slecht bedrijf. Alles draait om de markting van hun merk. Alles ziet er smooth uit maar je betaald teveel, de service is ver te zoeken en het ergste ze hebben echt een waardeloos netwerk! Jammer dat Apple nou net hun de rechten hebben verkocht.

  25. Zo leuke actie van T-mobile. Gelukkig dat er ook nog simlockvrije iPhone’s zijn. Zijn er ook sites waar je de kosten (in t buitenland) vd andere providers kunt vergelijken/bekijken?

  26. Mijn vraag is dus kun je nu onder je abbonement uit want inderdaad is ook de dekking erg slecht

  27. Ik vind het schandalig hoe T-mobile omgaat met haar klanten.. Het is het ene na het andere. Wat is er gebeurd met “de klant is koning”? Dat dit in deze tijd nog zo gaat is toch absurd?

    Nog een ontevreden klant

  28. Zucht, ik tel mijn dagen maar langzaam af dat ik nog vastzit aan dit bedrijf, dat naast niet communiceren over tarieven en beltegoeden nog steeds niet in staat is een deugdelijk netwerk aan te bieden op alle fronten…

  29. Ik snap het alleen niet, volgens mij zat bij de originele abonnementen bij de introductie van de IPhone 3G standaard de grenzeloos optie zonder ‘extra’ kosten (I300). Lijkt me lastig voor iets wat er standaard in zit een optie te hebben waarmee je het weer uit kunt zetten? Dan zou het abonnement ook weer goedkoper moeten worden. Merkwaardig 🙁

  30. Dank voor dit informatieve artikel.

  31. Er mag wat mij betreft keihard ingegrepen worden in de markt voor mobiele telefonie in Europa. Gvd euro’s per MB betalen om notabene in DUITSLAND bij T-Mobile een beetje met een plattegrond op m’n telefoon door een stad te kunnen lopen op vakantie. Zijn ze besodemieterd daarzo. Stelletje witte boorden criminelen zijn het.

  32. Bedankt voor het verhelderende verhaal.
    Samen met de energiebedrijven, banken en kabelproviders graaien en misleiden.
    Een wolk van onduidelijkheid produceren en profiteren maar. Klanten heb je alleen nodig om optimaal uit te zuigen. Ik zou me dood schamen om voor zo;n tent te werken. Heel jammer dat ze een monopoly met de Iphone hebben. Mevrouw Kroes kom er maar in!

  33. Alle commerciële bedrijven waarmee je een doorlopende relatie aangaat moet je periodiek op kosten vergelijken, zowel binnen hun eigen aanbod als met concurrenten.

    Dit geldt voor mobiele operators, internet aanbieders, verzekeraars, spaarbanken, etc.

    Plan een repeterende afspraak in je agenda om dit halfjaarlijks te checken.

    Het artikel vind ik overigens te lang en onduidelijk. Zet gewoon kort en bondig de oude en nieuwe situatie naast elkaar.

  34. Wie goed had gekeken op de tarievenlijst had dit kunnen zien lijkt me.. Velen klagen maar gebruiken toch T-Mobile… Ook raar? Als het je niet zint bel je er ook niet mee lijkt me.. Tevens is grenzeloos wel juist voordelig voor mensen die wel wat verder komen dan zone1 landen.. Dat is tenminste echt buitenland.. Daar kost het met andere providers nog steeds velen malen meer..

    On top:
    Mooi helder artikel!
    Keep up the good work!

  35. Ach. We weten allemaal dat de tevredenheid van de klant niet het belang van tmobile is

  36. Heren en dames,

    te eerste bedankt voor dit duidelijke artiekel. Ben net bij t-mobile.
    Maar ik ben er steeds minder te vreden over.
    – ten eerste een slechte dekking voor 3g netwerk.
    – ten tweede die betstatus app die voor geen meter werkt, en mensen op kosten drijft.
    – en ten derde nu dit belkosten gedoe met grenzeloos.
    – en dat is vast niet het laatste.

    Maar mijn grote vraag is nu: KUNNEN WE HIER MET Z’N ALLEN NIETS TEGEN BEGINNEN?

    Ik ben ook niet echt in die wereld thuis maar als we iets kunnen ondernemen ben ik van de partij.

    Dus heeft iemand een plan!

  37. Wat een floeperds zeg; vorig jaar vanwege de vakantie in Spanje Grenzeloos aangevraagd en nooit meer over nagedacht dat ik daarmee OOIT of LATER wel eens duurder uit zou zijn dan zonder.

    Daarom vind de stelling

    Wie goed had gekeken op de tarievenlijst had dit kunnen zien lijkt me

    ook onterecht. Destijds is Grenzeloos me telefonisch verkocht, dus na advies van T-mobile, omdat het (citaat) “veel voordeliger zou zijn”. Moet ik dan iedere zoveel maanden controleren of dat nog steeds het geval is?

    Nee deze vorm van struikroverij stelt me enorm teleur van T-mobile. En doet mij afvragen of hier opzet in het spel is; een mailtje, SMS of een notificatie op My-T-mobile is amper moeite tenslotte. Hun incasso-afdeling weet daar wel raad mee en is nooit te laat …… (ik heel af-en-toe dus wel …..)

    Blijft de vraag; hoe kan ik dit ongedaan maken??

  38. Met dit verhaal ben ik al ruim een maand bezig. Ben al in contact met de Opta en Consumentenbond. T-mobile overtreed inderdaad de regels door nog het oude hoge tarief te vragen voor sms in het buitenland met grenzeloos aan. Moet gewoon 13 cent zijn. Is een max. opgelegd door EU. Daarbij maakt het niet uit wat voor abonnement of wat voor vorm. Omdat t-mobile nog steeds niet gereageerd
    heeft op mijn officiële brief, zal ik begin volgende week een proces starten over deze zaak. Juridisch gezien zit t-mobile namelijk helemaal fout. Dat verhaal i.c.m. het belstatus drama, slecht 3g dekking, en bizarre hoge belkosten buiten bundel kan nog wel eens meer gevolgen hebben voor t-mobile dan ze zelf denken. Echt iedereen die ik hoor is negatief over t-mobile en zal nooit voor deze provider kiezen. Al besteed ik mijn aller laatste vrije tijd aan dit geneuzel, t-mobile zal breken en al mijn te duur betaalde sms’jes in het buitenland vergoeden vanaf 1juli. Ik heb een team bereid gevonden van 3 student juristen die er een case van hebben gemaakt en op de eerste plaats al hebben aangegeven dat t-mobile juridisch gezien fout zit. Deze juristen worden aangestuurd door een vriend-advocaat die op zijn beurt het wel een uitdaging vindt om deze zaak tegen het ‘grote’ en ogenschijnlijk onaantastbare t-mobile te beginnen.

    Uiteraard zal ik de uitkomsten met jullie delen…

  39. Origineel geplaatst door JW
    Heren en dames,te eerste bedankt voor dit duidelijke artiekel. Ben net bij t-mobile.
    Maar ik ben er steeds minder te vreden over.
    – ten eerste een slechte dekking voor 3g netwerk.
    – ten tweede die betstatus app die voor geen meter werkt, en mensen op kosten drijft.
    – en ten derde nu dit belkosten gedoe met
    grenzeloos.
    – en dat is vast niet het laatste.Maar mijn grote vraag is nu: KUNNEN WE HIER MET Z’N
    ALLEN NIETS TEGEN BEGINNEN?Ik ben ook
    niet echt in die wereld thuis maar als we iets
    kunnen ondernemen ben ik van de partij.Dus
    heeft iemand een plan!

    dat slechte netwerk ligt aan de iPhone. Probeer maar eens een Nokia met 3g en je zult zien dat dekking goed is.

  40. In leiden had ik ook met T mobile een slecht netwerk, en wel met een Nokia, t mobile verliest in juli heel wat klanten, !!!!!!!!!!

  41. Is ‘t ook niet raar dat als ik in Nederland over m’n bundel heen ben en een sms verstuur, ik daar 23 cent voor betaal terwijl ik in het buitenland (ook buiten m’n bundel om) daar nog maar 13 cent voor mag betalen?
    Voortaan dus ff de grens over om sms te versturen als je over je bundel heen bent? 😛

  42. Simlockvrij kopen en probleemloos de iPhone gebruiken via Vodafone. Het is zo simpel. Hier ook een volkomen tevreden gebruiker, dekking in de uithoeken van Nederland en een bereikbare helpdesk (die je nooit nodig hebt). Bespaar je een boel ellende en ga daar gewoon weg, het leven kan heel eenvoudig zijn.

  43. Van de website:
    Iedereen die belt met T-Mobile kan Grenzeloos eenvoudig toevoegen aan zijn abonnement via My T-Mobile. Wil je Grenzeloos stopzetten, neem dan contact op met de T-Mobile Klantenservice.

  44. Goed artikel.
    Ik heb meteen de klantenservice gebeld om Grenzeloos uit te laten zetten. Eerst menu 4 gekozen (=diensten) en daarna menu 3 (=bellen in/naar buitenland). Vervolgens krijg ik te horen: “we hebben geen geldige keuze ontvangen”
    Grrrrr 🙁

  45. Daarom kreeg ik grenzenloos “gratis aangeboden” zonder dat ik er om vroeg of iets dergelijks

  46. Hmm, heb eens even mijn laatste rekening (vakantie in het buitenland) er bij gepakt. Dankzij Grenzeloos is die rekening 6,13 HOGER. Lekker voordeel is dat.

  47. Ik heb gelukkig m’n sms’jes van de vakantie nog waarin tmobile zijn tarieven meldt. Daar stond in dat een sms 13 cent kost. Ik lekker sms’en, staat nu op de factuur dat ze 36 cent kosten.

    Je kan die jongens alleen nerveus krijgen al we massaal onze automatische afschrijving stoppen. Is er geen jurist onder ons die kan vertellen of dat kan? Ze schrijven, zie bovenstaande, foutieve facturen af. Wie o wie.

  48. Origineel geplaatst door Michael
    Is ‘t ook niet raar dat als ik in Nederland over m’n bundel heen ben en een sms verstuur, ik daar 23 cent voor betaal terwijl ik in het buitenland (ook buiten m’n bundel om) daar nog maar 13 cent voor mag betalen?Voortaan dus ff de grens over om sms te versturen als je over je bundel heen bent?

    het slaat idd allemaal nergens meer op.

  49. Goed verhaal! Bedankt voor de tip. Beetje jammer van T-Mobile weer…

  50. Origineel geplaatst door John
    t mobile verliest in juli heel wat klanten, !!!!!!!!!!

    De iphone wil ik niet meer kwijt, dus dat wordt er een simlockvrij op de kop tikken, maar t-mobile wordt ik ook steeds minder tevreden over…..

  51. Iets leuks voor radar weer mischien? Vorige week waren ze daar ook al in de uitzending…

  52. Net met veel gedoe in de tmobile shop lijnbaan Rotterdam grenzeloos uitgezet. Iedereen kan het thuis op z’n pc-tje aanzetten maar hier hadden ze een manager nodig om het uit te mogen zetten.

    Zijn er meer mensen die 36 cent per sms hebben betaald terwijl de welkomst sms meldde dat een sms 13 cent kost? Ik heb er een ‘case’ voor laten aanmaken, ze aan het ‘uitzoeken’. Je zal maar bij die club je geld moeten verdienen, treurig.

  53. mmm, toch maar weer even mijn abo herzien dan. Net sinds paar maanden grenzeloos geactiveerd. Vond het toen al bizar dat je dat zelf moest aanzetten en dat dat niet automatisch ging… en nu dit?

    Bedankt voor de info!

  54. Blij dat dit in het nieuws komt. Bij het afsluiten van mijn abonnement eind juni werd mij Grenzeloos aangepraat (“veel voordeliger”). Bij de Europese tariefswijziging per 1 juli ben ik er van uit gegaan dat ook T-Mobile hier zich gewoon aan zou houden. Stom. Klagen heeft voor mij tot nu toe geen zin gehad (“U heeft er zelf voor gekozen”). Ik heb inmiddels de Consumentenbond op de hoogte gesteld van hun handelwijze.
    Slechte dekking, geen belstatus, voicemail al meer dan twee weken niet werkend te krijgen, slechte klantenservice en nu dit weer. Geweldig bedrijf…

  55. We weten allemaal dat Tmobile niet de aardigste provider is maar toch hebben we er allemaal bewust voor gekozen.

    Overigens vertellen de andere providers ook niet altijd alles. Ik kan me herinneren dat ik lang gelden bij KPN een flex abonnement had. Dat was nog in de tijd met de grote toestellen en een abonnement zonder belminuten.

    KPN had toen een systematiek dat als je een flexabonnement had ze je elke maand aan de hand van je belgedrag zouden adviseren wat het goedkoopste abonnement was. Uiteraard bij KPN.

    De kwaliteit was allemaal prima maar tot mijn verbazing bleef elke 6 maanden het advies dat ik in hetzelfde abonnement moest blijven.
    Toen ben ik zelf een analyse gaan maken en bleek dat KPN voor mijn belsituatie een veel goedkoper abonnement voor mij had.

    Pissig omdat ik me bedonderd voelde heb ik toen niet dat andere abonnement genomen maar direct opgezegd om naar een andere provider over te stappen.

    Vervolgens werd ik een aantal malen opgebeld door KPN dat ze mijn opzegging hadden gezien en of ze me een ander abonnement konden aanbieden.
    Ik heb ze toen gezegd dat ze die kans een paar jaar hebben gehad maar dat ik me bedonderd voelde en daarom uit principe naar een andere provider over zou stappen.

    Nu zal het weinig uitmaken als één persoon dat doet. Maar als 100.000 Iphone bezitters bij afloop van hun abonnement weigeren om bij T Mobile te verlengen en bijvoorbeeld een jaartje een sim only bij Vodafone gaan halen zal T-Mobile wel anders gaan piepen.

    Kortom, jullie hebben het in eigen hand!

    Maarrrrr, ik weet wel wat er gebeurd. iedereen blijft hier klagen over T Mobile maar gaat vervolgens wel zijn abonnement daar weer verlengen.

  56. net naar de 1200 gebeldt, daar konden ze niks aanpassen. Er werd een werkbriefje gemaakt zodat een andere afdeling het eraf kon halen 🙁

    Ging een dag duren! We wachten af.

  57. Origineel geplaatst door Liese Birdie
    Je mist Visual Voicemail en de databundel zit niet in je abbo meer. Maar na een jaar kun je je iPhone simlockvrij maken en lkkr een Vodafone-abbo nemen

    Is niet waar. Vodafone heeft speciale Iphone-abonnementen met een databundel ingebouwd.

    Heb zelf jarenlang bij KPN gezeten, maar ga m.i.v. 9 oktober over naar Vodafone; vooral vanwege de abonnementskosten én het snellere dataverkeer.

    En voor iedereen die hier klaagt over de slechte service en netwerk van T-Mobile: dit was al vóór de introductie van de Iphone in juli 2008 algemeen bekend! Had toen maar beter een simlockvrij toestel uit België gehaald en je had je abonnement bij iedere willekeurige provider kunnen afsluiten.
    Ter vergelijking: bij T-Mobile betaal je 2 jaar lang € 29,95 per maand voor het goedkoopste Iphone-abonnement met 150 belminuten, 150 SMS-jes en onbeperkt dataverkeer. Bij Vodafone betaal je 2 jaar lang € 13,50 per maand voor het goedkoopste Iphone-abonnement met 200 belminuten en/of 400 SMS-jes (één bundel) én SNELLER onbeperkt dataverkeer obv fair use.
    Voor mensen zoals ik die meer bellen dan SMS’en heeft Vodafone dus een veel betere deal dan T-Mobile. En voor die 24 x € 16,45 = € 394,80 die je bespaart heb je al voor een groot deel een simlockvrije Iphone betaalt.

  58. Lekker is dat met mijn oude abbonnement kan ik kiezen tussen T-mobile buitenland of grenzeloos maar heb ook een abbo lopen met mijn HTC G1 daar en daar staat die op grenzeloos en kan ik hem niet uitzetten of wat dan ook lekker scheel weer. Verder moet ik zeggen dat ik altijd goed geholpen ben door T-Mobile en mijn telefoonrekening nog steeds hetzelfde is met of zonder de belstatus. Maar goed denk dat t-mobile met de belstatus en dit toch wel wat steekjes laten vallen bij hun klanten.

  59. T-Mobile heeft 2 soorten diensten. De ene is T-Mobile Buitenland waarbij je dus goedkoper smst en duurder belt en T-Mobile Grenzeloos waarbij je goedkoper belt en duurder smst. Nu kan je dus zelf over beslissen wat je belangrijker vindt, goedkoper bellen of goedkoper smsen en hiermee doet T-Mobile dus aan de voorwaarden van europese regelgeving omtrent roaming tarieven.

    Dit hele bericht komt op mij over als een gefrusteerde/anti T-mobile klant die hiermee T-mobile in een kwaaddaglicht wil stellen omdat de persoon niet zelf kan bedenken wat het beste bij hem past.

    Op de T-mobile site staat alle informatie over tarieven en dergelijke. Ik neem aan dat iedereen met een gezond verstand zelf kan beslissen wat het best bij hem of haar past.

    De klantenservice probeert je daarin te adviseren en dan is het aan je gezonde verstand dus om te beslissen of het wel klopt.

    Mijn punt van het verhaal is, lees/vraag eerst meer over de informatie die iemand je voorschotelt en maak dan daaruit je mening in plaats van alles klakkeloos aan te nemen.

  60. Inderdaad erg gemeen! Stomme T-Mobiel!

  61. Welkom in Duitsland. Uw tarieven zijn. bellen lokaal en naar Nederland EUR 0.51 p/m, gebeld worden EUR 0.23 p/m, versturen sms EUR 0.13 en internet EUR 2.00 per MB . Prijzen zijn incl. BTW, afgerond op 2 decimalen. Meer gratis info? SMS prijs naar 5545. Groeten, T-Mobile

    Dit is het standaard sms’je dat je van t-mobile krijgt als je in het buitenland bent. Dit zijn dan toch correcte prijzen. Ik heb ook grenzeloos.

  62. @Killingsjaakie: Goed initiatief!!! Ben benieuwd naar de uitkomst. Zal wel een langdurige zaak worden…

  63. @killinsjaakie zeer goed initiatief 

    Ik weet heel goed dat ik zelf heb gekozen voor tmobile, maar ik heb het helemaal gehad met die firma. Ik betaal 2 jaar 45,- euro permaand heb elke maand bel en sms’jes over en toch betaal ik rond de 60,-.. Geen probleem, maa als ik mijn facturen erbij pak van wanneer ik in het buitenland ben geweest betaal ik gewoon 23 cent per sms.. Ik ben nogal vaak in het buitenland en wordt hier gewoon diepweg treurig van.. Samen met het ronduit slechte netwerk, slechte service, heeft het mijn vertrouwen in tmobile volledig weggevaagd. Je zou denken dat de overheid inmiddels wel een beetje oplet op dit soort mallafide praktijken, en graaictuur binnen de Nederlandse markt.

    Daarom wil ik mij best aansluiten bij killersjaakie voor zijn case tegen tmobile. Als wij nu allemaal op deze manier laten weten aan tmobile hoe wij als ‘klanten’ denken over hun service, misschien dat het nog wat op levert. Verder een TOP duidelijk artikel hulde

  64. What the? ik was zelf in portugal en spanje voor een week of 3 en heb nog met Tmobile aan de tel gezeten.
    Nu ben ik dus in de vakantie over gegaan naar grenzeloos omdat zij verkondigden dat bellen en smsen goedkoper was. Sterker nog ik heb het met ze over internet gehad en expliciet gevraagd wat goedkoper was en daar bleven ze maar herhalen dat ik dan maar grenzeloos moest nemen omdat dat op alle fronten goedkoper was.
    Met normale maandkosten van tussen de 45 en de 60 eur had ik na mijn vakantie gerekend op misschien 120 eur en geen 200eur ! Na het lezen van dit artikel ben ik echt zwaar zwaar teleurgesteld.

    @killinsjaakie count me in, als het goed is nemen ze gesprekken en dergelijke ook op dus ze zouden dit verhaal nog gewoon moeten kunnen achterhalen.

    Een zeer verhelderend artikel! bedankt

  65. iPhoneclub, bedankt! Dat is echt nuttig, ik heb meteen gebeld.

    0800-7111 voor de mensen die dat niet weten. Aan de wachttijd te merken was ik niet de enige, en ze woisten vrij snel wat ik wilde 😉

    Het was overigens al zo dat Grenzeloos voor de meeste klanten helemaal niet voordeliger was, als je alleen korte gesprekjes voert (wij gaan via de rooie, zie jullie in het chalet) is het door het starttarief veel duurder. Toch smeren ze het je in de winkel aan als “goedkoper”. Bah.

    Nog precies een jaar!! Dan laat ik T-Mobile met z’n belachelijke bereik, belstatus- en factuurproblemen en dit soort gezeur meteen vallen. Dan maar een iPhone uit een ander bron, of even doorbellen met mijn 3G. Wat een rotbedrijf.

  66. Wanneer we het Grenzeloos-starttarief voor gesprekken in gedachten houden, en tevens de kleine lettertjes hebben gelezen waar staat dat tenminste 1 minuut aan kosten in rekening wordt gebracht (ook dat geldt alleen voor Grenzeloos), dan kunnen we vaststellen dat een binnengekomen gesprek van 3 minuten met Grenzeloos duurder is dan onder de normale buitenlandtarieven.

    Bovenstaande klopt niet natuurlijk!! Je betaald allen een starttarief bij een uitgaand gesprek en niet bij een inkomend gesprek, als je iets afkraakt prima, maar dan moet je wel het e.e.a goed nakijken!

    Gebeld worden, per minuut € 0,10 staat er duidelijk.
    Voor bellen en gebeld worden betaal je per dertig seconden, met een minimum van een minuut. Dus er staat duidelijk dat gebeld worden €0,10

  67. Zojuist met T-Mobile contact gehad; uiteraard zeggen zij in hun recht te staan om hogere tarieven te vragen voor een overeenkomst als Grenzeloos dan de maxima die de Europese Commissie hen opgelegd heeft.

    Grenzeloos afmelden leek mij dus ook de voordeligste optie voor de toekomst en heb ik laten doen. Als tegemoetkoming voor het wel melden vd nieuwe sms tarieven in het buitenland, en het niet melden dat deze voor Grenzeloos niet golden, kreeg ik €15 korting op mijn volgende regeling (aangezien ik >150 smsjes in het buitenland had gestuurd in juli/augustus).

  68. Dankjewel voor deze info!

    Er is al eerder aangegeven of T-mobile dit zomaar mag doen? Voor de mensen die hierdoor overwegen om weg te gaan bij T-mobile (helaas heb je niet echt andere operators waarbij je je Iphone volledig kunt benutten)… ik vraag me af of dit niet een reden is om je abonnement zonder extra kosten per direct te ontbinden. Prijsverhogingen moeten altijd gecommuniceerd worden… wellicht het nazoeken in de algemene voorwaarden waard 😉

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.