Reacties voor: De opkomst en ondergang van smartphonemerken [grafiek]

In deze grafiek zie je de opkomst en neergang van bekende smartphone-merken zoals Nokia en BlackBerry. Hoe doet Apple het in vergelijking met andere merken?
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 14 reacties

  1. Ik snap dit soort grafieken nooit. 😅 Kan iemand mij vertellen op hoeveel procent Motorola begon?

  2. @JustinK: Je moet het grijze stuk hebben. Dat begint ongeveer bij 85 en eindigt helemaal bovenaan bij 100, dus ze hadden een marktaandeel van 15% (nl. het stuk van 85 naar 100)
    Nokia liep van 0 tot 65, dus die hadden een marktaandeel van 65%.

    Hoogste getal van het laatste aftrekken en er een procentteken achter zetten 🙂

  3. Mis bij apple nog steeds duosim waardoor ik nog steeds met 2 toestellen loop. Daar is bij Aziaten wel keuze en bevalt goed bij m’n collega

  4. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @JustinK: Je moet het grijze stuk hebben. Dat begint ongeveer bij 85 en eindigt helemaal bovenaan bij 100, dus ze hadden een marktaandeel van 15% (nl. het stuk van 85 naar 100)

    Nokia liep van 0 tot 65, dus die hadden een marktaandeel van 65%.

    Hoogste getal van het laatste aftrekken en er een procentteken achter zetten 🙂

    Ahh! Nu zie ik hem opeens! Dankje Gonny!

  5. Wat is dit? Aantal verkochte toestellen? Winst? Of verkochte onderdelen? Want ik zie een aantal merken die nagenoeg net zo groot zijn als Apple. Waarvan ik denk dat het onmogelijk is. Kijk naar bijv Sony. Die maken verlies op mobile telefoons. Maar ze verkopen wel veel cam modules aan andere. Ik vond een lijstje van drie keer niets zeggend.

  6. @@rno: 2e Sim in een “oudje” op hetzelfde account, kun je beide nummers op hetzelfde toestel afhandelen 😉

  7. Keuze zat? Valt reuze tegen…. het is of Android of iOS, en dat je 400 verschillende Android toestellen kan kopen maakt bar weinig uit….

  8. Ik kan haast niet geloven dat Apple zo’n klein aandeel heeft op dit moment.

  9. Origineel geplaatst door Jose
    Wat is dit? Aantal verkochte toestellen? Winst? Of verkochte onderdelen? Want ik zie een aantal merken die nagenoeg net zo groot zijn als Apple. Waarvan ik denk dat het onmogelijk is. Kijk naar bijv Sony. Die maken verlies op mobile telefoons. Maar ze verkopen wel veel cam modules aan andere. Ik vond een lijstje van drie keer niets zeggend.

    Als u het artikel leest ipv kijkt staat er dat het om marktaandeel gaat…

  10. @@rno: De eSim die Apple nu introduceert zou daar een einde aan kunnen maken, namelijk op 1 eSim een zakelijk en privé nummer koppelen. Voordat Hey realiteit is zijn we wel een tijd verder helaas.

  11. Nou, gefeliciteerd
    Xiaomi verpulvert Apple (en vele anderen) wereldwijd qua marktaandeel (…)

  12. @jero98: Concurrenten doen het goed, ze komen met steeds betere producten dan Apple. Over 20 jaar is het misschien ook over met Apple, als ze zo doorgaan. Een van de grootste oplichters, ze laten consumenten express kiezen tussen 64GB en 256GB, mensen met een 128GB 7 Plus moeten daarom de 256GB aanschaffen als ze willen upgraden. Als jarenlang Apple liefhebber ben ik het wel een beetje zat aan het worden. Het is niet meer spannend en ook al kan ik het betalen voel ik me wel belazerd door Apple.

  13. Ik vind het een heel onduidelijke grafiek. Met teveel kleuren die op elkaar lijken. Zéker als je een beetje kleurenblind bent. Ik zou niet weten welke grafiek Apple is.

  14. Gaat het om verkochte toestellen, of om toestellen in gebruik? iPhones worden nogal eens doorverkocht of doorgegeven aan familieleden/vrienden.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.