Met een simpele truc krijg je het oude Instagram-icoon terug op je iPhone. Wij leggen 2 manieren uit om het retro-icoon weer op je homescreen te krijgen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 23 reacties
Alexander
Vele zullen het misschien niet met mij eens zijn, maar mij bevalt de nieuwe icoon wel. Mensen houden niet van verandering blijkbaar, en het is maar een icoon, dus veel drukke om niks, en om de app te verwijderen vind ik ook wat extreem. Maar goed, dat is ieder zijn eigen ding.
Mat078
Instagram zou het gewoon als optie moeten toevoegen: use retro icon.
Heb alleen geen idee of dat technisch mogelijk is.
Origineel geplaatst door Mat078
Instagram zou het gewoon als optie moeten toevoegen: use retro icon.
Heb alleen geen idee of dat technisch mogelijk is.
Dat is op dit moment niet mogelijk door hoe strak Apple alles beschermd, ze zullen iets moeten toevoegen wat toelaat dat de ontwikkelaar de app icon aan kan passen.
En dan nog die retro icon van hun is al jaren spuuglelijk, nee die nieuwe vind ik ook niks. Wat ik niet begrijp is waarom ze niet die witte aan hebben gehouden van hun nieuwere apps zodat dat bij elkaar hoorde, die icons (Layout/Boomerang/Hyperlapse) waren wel nice.
Pascal
Wat een gedoe om niets, zeg!
Het gaat om een smartphone-icoontje… volgens mij nog altijd geen broodnodig iets in ‘t dagelijks leven.
Lars
Wat is er mis met het nieuwe icoontje? Nu past het tenminste tussen de andere apps.
Blijkbaar kunnen mensen slecht tegen veranderingen.
Dee Es Naan
@Lars: Ik ben het met je eens, mensen kunnen niet tegen veranderingen.
Het nieuwe icoon vind ik veel mooier
m faber
Let wel deze link werkt niet in chrome
nadat je de link opent
klik de safari icoon eerst
dan kun je wel de optie
add to homescreen gebruiken.
iSteven
Het nieuwe icoon past eindelijk tussen alle andere apps… Nu nog wachten tot ik eindelijk het zwart witte design krijg…
Leander
Heeft iemand een idee hoe dit gedaan is? Ik zou dit voor wel icons het design willen veranderen!
iChris74
Ach ja, wij zijn van nature allemaal autisten dus begrijpelijk dat wij niet tegen veranderingen kunnen 🙂
Robin
Uh wat een artikel om niks. Wie maakt zich nou druk om een icoontje.
Dan nog iets:
Je verwijst naar een persoon die zogenaamd instagram verwijderd wil hebben om deze reden.
Deze link verwijst naar een persoon die Runkeeper verwijderd. (deze ook een achterlijke reden om dat te doen maar ok)
Daarnaast werkt op “oplossing” alleen bij specifieke launchers(zeg maar soort van slimme vorm van een skin op android)
Dit lijkt nog op een verandering in Whatsapp een tijd terug, allemaal mensen zeuren “ah het ziet er nu anders uit ik haat het….. ” bla bla bla
Wat voor een gewoontebeestje ben je als je kleine layout veranderingen niet aan kan.
@Robin: Je hebt gelijk. Die tweet was niet de juiste. We hebben het artikel nu hierop aangepast.
Marianne
Persoonlijk boeit het me niet hoe het icoontje er uitziet, maar ik vind het niet verstandig van Instagram om het te veranderen.
Marc
Mensen hebben echt te veel tijd of te weinig echte problemen, als men zich zo druk maakt om een icoon.
Tim
Wat leven we toch in een mooie tijd dat we ons druk kunnen maken om het icoontje van een App onze telefoon. :’)
KillRoy1972
@Alexander: Nee hoor, het nieuwe logo is gewoon lelijk in zijn geheel!
heeft niets met verandering te maken..
Lijkt er op dat je tegenwoordig niets meer lelijk mag vinden en dat er een logische verklaring voor alles moet zijn..
Het is gewoon een lelijk logo, dat is een mening, en een mening die door vele gedeelt wordt.
Dat is alles..
Het is inderdaad maar een logo, maar jij bent volgens mij de gene die er een theorie op los laat en het meer maakt dan wat het is 😉
kbm_
Ik vind het nieuwe icoon ook spuug lelijk en maak dan ook graag gebruik van de optie om het icoontje aan te passen.
Kan iedereen wel zeggen ‘waar maak je je druk om’ maar dat valt wel mee. En ik kan ook best tegen verandering.
Dit is gewoon een persoonlijke mening van iets niet mooi vinden. Wat een ander daarvan vind boeit mij niet zoveel verder 🙂
De vergelijking met WhatsApp gaat mooi niet op, daar veranderde alleen de kleur naar iets meer gif-groen. Nu is het een totaaaaal ander ontwerp “hate it, or love it” er is geen midden weg 🙂
Waar ik wel in meega, is dat ik niet begrijp waarom ze het design niet gelijk getrokken hebben met hun overige apps, zoals Boomerang/Hyperlapse.
Oude sok
Wat een gezeur om niks.. Het is potdomme een icoontje!
Het oude icoon van Instagram was totaal uit de tijd. Dat skeuomorphische uiterlijk hebben we met iOS 7 achter ons gelaten, ik ben blij dat Instagram ook eindelijk meedoet.
Ed
Origineel geplaatst door Alexander Vele zullen het misschien niet met mij eens zijn, maar mij bevalt de nieuwe icoon wel. Mensen houden niet van verandering blijkbaar, en het is maar een icoon, dus veel drukke om niks, en om de app te verwijderen vind ik ook wat extreem. Maar goed, dat is ieder zijn eigen ding.
Ik wel hoor. Mooi nieuw icoon!
Tevilnelg
Origineel geplaatst door KillRoy1972
@Alexander:
Nee hoor, het nieuwe logo is gewoon lelijk in zijn geheel!
heeft niets met verandering te maken..
Lijkt er op dat je tegenwoordig niets meer lelijk mag vinden en dat er een logische verklaring voor alles moet zijn..
Het is gewoon een lelijk logo, dat is een mening, en een mening die door vele gedeelt wordt.
Dat is alles..
Het is inderdaad maar een logo, maar jij bent volgens mij de gene die er een theorie op los laat en het meer maakt dan wat het is
😉
Helemaal mee eens. Dat iets nieuws niet goed vinden gelijk wordt afgedaan met ‘tja, mensen kunnen gewoon niet tegen verandering’ is een stroman van de bovenste plank. Maar zelfs als het zou kloppen, is dat nog steeds geen argument. De mens kan instinctief minder tegen verandering, omdat hij dan opnieuw aan iets moet wennen. Wennen kost energie en tijd, als het al energie en tijd kost dan moet het ook de moeite waard zijn, i.e. een (praktisch) voordeel hebben. Zeker als je het om zo ‘redesigns’ hebt zijn de kosten en baten helemaal niet duidelijk. Veranderen om te veranderen dus. Een nieuwe laag verf, omdat het ‘moet’.
Ik vind het design van een icoon nou ook niet zo triviaal als hier wordt gezegd. Het icoon is vrijwel het enige kenmerk van een app buiten de app om. Een app wordt op het systeem vooral door een icoon kenbaar gemaakt en is daarom ook wel een metafoor voor ‘de app’ geworden. Als je zoiets aanpast, kom je het ook overal weer tegen. Icoons zijn al enorm egaal geworden sinds iOS 7, omdat er met een plat design gewoon niet veel keus is. Nu kiest Instagram voor een heel simpel symbool en een ietwat kleurige achtergrond, omdat het icoon anders helemaal zou ondergaan onder zijn gelijken. Met andere woorden: super ordinair en minder herkenbaar.
Ferry Passchier
Dit kan iedereen met een eigen domein ook zelf doen:
Bekijk de bron van de website van deze designer > kopieer de code en sla deze op als index.html > upload dit bestand op een eigen (sub)domein > maak zelf een leuk ontwerp van 144x144px en sla deze op als apple-touch-icon.png > upload dit bestand ook naar je domein (in de root) > ga naar de door jou aangemaakte url en voeg deze toe aan je homescreen > klaar.
Josh
Het ontwerpen/design heeft iig niet veel hoeven kosten :):
Vanstra
Origineel geplaatst door KillRoy1972
@Alexander:
Nee hoor, het nieuwe logo is gewoon lelijk in zijn geheel!
heeft niets met verandering te maken..
Lijkt er op dat je tegenwoordig niets meer lelijk mag vinden en dat er een logische verklaring voor alles moet zijn..
Het is gewoon een lelijk logo, dat is een mening, en een mening die door vele gedeelt wordt.
Dat is alles..
Het is inderdaad maar een logo, maar jij bent volgens mij de gene die er een theorie op los laat en het meer maakt dan wat het is
😉
Vele zullen het misschien niet met mij eens zijn, maar mij bevalt de nieuwe icoon wel. Mensen houden niet van verandering blijkbaar, en het is maar een icoon, dus veel drukke om niks, en om de app te verwijderen vind ik ook wat extreem. Maar goed, dat is ieder zijn eigen ding.
Instagram zou het gewoon als optie moeten toevoegen: use retro icon.
Heb alleen geen idee of dat technisch mogelijk is.
Dat is op dit moment niet mogelijk door hoe strak Apple alles beschermd, ze zullen iets moeten toevoegen wat toelaat dat de ontwikkelaar de app icon aan kan passen.
En dan nog die retro icon van hun is al jaren spuuglelijk, nee die nieuwe vind ik ook niks. Wat ik niet begrijp is waarom ze niet die witte aan hebben gehouden van hun nieuwere apps zodat dat bij elkaar hoorde, die icons (Layout/Boomerang/Hyperlapse) waren wel nice.
Wat een gedoe om niets, zeg!
Het gaat om een smartphone-icoontje… volgens mij nog altijd geen broodnodig iets in ‘t dagelijks leven.
Wat is er mis met het nieuwe icoontje? Nu past het tenminste tussen de andere apps.
Blijkbaar kunnen mensen slecht tegen veranderingen.
@Lars: Ik ben het met je eens, mensen kunnen niet tegen veranderingen.
Het nieuwe icoon vind ik veel mooier
Let wel deze link werkt niet in chrome
nadat je de link opent
klik de safari icoon eerst
dan kun je wel de optie
add to homescreen gebruiken.
Het nieuwe icoon past eindelijk tussen alle andere apps… Nu nog wachten tot ik eindelijk het zwart witte design krijg…
Heeft iemand een idee hoe dit gedaan is? Ik zou dit voor wel icons het design willen veranderen!
Ach ja, wij zijn van nature allemaal autisten dus begrijpelijk dat wij niet tegen veranderingen kunnen 🙂
Uh wat een artikel om niks. Wie maakt zich nou druk om een icoontje.
Dan nog iets:
Je verwijst naar een persoon die zogenaamd instagram verwijderd wil hebben om deze reden.
Deze link verwijst naar een persoon die Runkeeper verwijderd. (deze ook een achterlijke reden om dat te doen maar ok)
Daarnaast werkt op “oplossing” alleen bij specifieke launchers(zeg maar soort van slimme vorm van een skin op android)
Dit lijkt nog op een verandering in Whatsapp een tijd terug, allemaal mensen zeuren “ah het ziet er nu anders uit ik haat het….. ” bla bla bla
Wat voor een gewoontebeestje ben je als je kleine layout veranderingen niet aan kan.
@Robin: Je hebt gelijk. Die tweet was niet de juiste. We hebben het artikel nu hierop aangepast.
Persoonlijk boeit het me niet hoe het icoontje er uitziet, maar ik vind het niet verstandig van Instagram om het te veranderen.
Mensen hebben echt te veel tijd of te weinig echte problemen, als men zich zo druk maakt om een icoon.
Wat leven we toch in een mooie tijd dat we ons druk kunnen maken om het icoontje van een App onze telefoon. :’)
@Alexander: Nee hoor, het nieuwe logo is gewoon lelijk in zijn geheel!
heeft niets met verandering te maken..
Lijkt er op dat je tegenwoordig niets meer lelijk mag vinden en dat er een logische verklaring voor alles moet zijn..
Het is gewoon een lelijk logo, dat is een mening, en een mening die door vele gedeelt wordt.
Dat is alles..
Het is inderdaad maar een logo, maar jij bent volgens mij de gene die er een theorie op los laat en het meer maakt dan wat het is 😉
Ik vind het nieuwe icoon ook spuug lelijk en maak dan ook graag gebruik van de optie om het icoontje aan te passen.
Kan iedereen wel zeggen ‘waar maak je je druk om’ maar dat valt wel mee. En ik kan ook best tegen verandering.
Dit is gewoon een persoonlijke mening van iets niet mooi vinden. Wat een ander daarvan vind boeit mij niet zoveel verder 🙂
De vergelijking met WhatsApp gaat mooi niet op, daar veranderde alleen de kleur naar iets meer gif-groen. Nu is het een totaaaaal ander ontwerp “hate it, or love it” er is geen midden weg 🙂
Waar ik wel in meega, is dat ik niet begrijp waarom ze het design niet gelijk getrokken hebben met hun overige apps, zoals Boomerang/Hyperlapse.
Wat een gezeur om niks.. Het is potdomme een icoontje!
Het oude icoon van Instagram was totaal uit de tijd. Dat skeuomorphische uiterlijk hebben we met iOS 7 achter ons gelaten, ik ben blij dat Instagram ook eindelijk meedoet.
Ik wel hoor. Mooi nieuw icoon!
Helemaal mee eens. Dat iets nieuws niet goed vinden gelijk wordt afgedaan met ‘tja, mensen kunnen gewoon niet tegen verandering’ is een stroman van de bovenste plank. Maar zelfs als het zou kloppen, is dat nog steeds geen argument. De mens kan instinctief minder tegen verandering, omdat hij dan opnieuw aan iets moet wennen. Wennen kost energie en tijd, als het al energie en tijd kost dan moet het ook de moeite waard zijn, i.e. een (praktisch) voordeel hebben. Zeker als je het om zo ‘redesigns’ hebt zijn de kosten en baten helemaal niet duidelijk. Veranderen om te veranderen dus. Een nieuwe laag verf, omdat het ‘moet’.
Ik vind het design van een icoon nou ook niet zo triviaal als hier wordt gezegd. Het icoon is vrijwel het enige kenmerk van een app buiten de app om. Een app wordt op het systeem vooral door een icoon kenbaar gemaakt en is daarom ook wel een metafoor voor ‘de app’ geworden. Als je zoiets aanpast, kom je het ook overal weer tegen. Icoons zijn al enorm egaal geworden sinds iOS 7, omdat er met een plat design gewoon niet veel keus is. Nu kiest Instagram voor een heel simpel symbool en een ietwat kleurige achtergrond, omdat het icoon anders helemaal zou ondergaan onder zijn gelijken. Met andere woorden: super ordinair en minder herkenbaar.
Dit kan iedereen met een eigen domein ook zelf doen:
Bekijk de bron van de website van deze designer > kopieer de code en sla deze op als index.html > upload dit bestand op een eigen (sub)domein > maak zelf een leuk ontwerp van 144x144px en sla deze op als apple-touch-icon.png > upload dit bestand ook naar je domein (in de root) > ga naar de door jou aangemaakte url en voeg deze toe aan je homescreen > klaar.
Het ontwerpen/design heeft iig niet veel hoeven kosten :):
Volledig mee eens.