Reacties voor: Palm Pre commercial toont sterke gelijkenis met de Apple iPhone reclames

De nieuwe reclame van Bell voor de Palm Pre vertoont sterke gelijkenis met de Apple iPhone reclames.
Mike van Hoenselaar -

Reacties: 38 reacties

  1. “Mompelt iets met beter goed gejat dan slecht verzonnen.”

  2. is toch ook iets goeds?

    Dat wil wel zeggen dat apple het goed doet als ze na ge-aapt worden..

  3. Het is beter om nagedaan te worden als zelf nadoen!

  4. Het roteren gaat wel erg smooth moet ik zeggen. Beter dan op de iphone zelfs.

  5. en nog steeds wil ik voor mn verdriet geen Pre. Het zit hem niet in de reclame. Dat snapt Palm niet. het totaalplaatje klopt niet. Als je dan alles probeert te jatten, let dan op de afwerking (heel veel fouten in de Pre-reclame, zoals de reflectie op het eind).

  6. Het wordt tijd dat de GSM versie van de Pre uitkomt. De 3G heeft voor mij helaas nog steeds niet de feel en de snelheid die mijn Treo 650 had.

  7. hoe houden ze toch altijd die apparaten zo super stil zonder te wiebelen 😛

  8. Tsjah, maar als je een telefoon aan de man wil brengen, dan gaan de reclames al snel op elkaar lijken…

  9. Origineel geplaatst door Davy
    is toch ook iets goeds?Dat wil wel zeggen dat apple het goed doet als ze na ge-aapt worden..

    HUH?die snap ik niet helemaal. Waarom zou je een slechte reclame na willen maken om jou product te promoten

    Ik snap palm niet dat de zelfde reclame strategie pakt wanneer ze een telefoon neer willen zetten die de iphone zou moeten kunnen verslaan.

    ik zou juist de sterke kanten laten zien in het begin in plaats van 2/3e info die de iphone ook kan en aan het eind je key features laten zien.

    dat moet iemand toch beter kunnen uitwerken.
    Slimmer en meer Eigen. Nu is het echt zo’n kijk ons eens op de iphone lijken reclame geworden.

    ik verdedig apple nu een keer niet ik vind de iPhone commercials niet hun sterkste commercials.

    Ik vind Palm nog slechter dat ze niet slim genoeg zijn de goede punten te promoten die het toestel van de iPhone onderscheiden. Iedereen zie wel waar de inspiratie op de PRE vandaan komt. dat hoef je niet nog eens uit te leggen. focus je op wat anders en beter is zou ik de reclamemakers achter de PRE willen zeggen.

    Maarja Wie ben ik…?

  10. Beter goed gejat dan slecht bedacht.
    Sommige commercials trekken echt op niets. Maar Apple heeft overduidelijk stijl.

  11. raar hoe ze de pre draaien in dat filmpje, mij lukt het niet… zal wel aan iets vastgemaakt zijn…

  12. ik vind palm pre gewoon niks.
    iPhone is gewoon beter/mooier/populairder!

  13. Apple is gewoon heel sterk met zijn vormgeving en reclames. Iedereen houdt van zijn design enz.

  14. Pfff, slechte na-aap….ik zou zeggen om te beginnen de keiharde muziek weg, die gozer is amper te verstaan! En als je dan al muziek wilt, doe dan apple-genre muziek 😀

  15. Het wat wel opvalt is dat de muziek meer naar de voorgrond komt dan de stem, wat het in mijn mening een slechtere reclame maakt, of ligt dat aan de kwaliteit van de upload?
    Verder lijkt het inderdaad verdacht veel!

    Ps.: bij wie opent shazam zo snel als in deze reclame? (op zijn iPhone 3G?) Hier niet in elk geval!

  16. In de reclamewereld wordt de slogan “beter goed gejat dan slecht bedacht” geslaakt om weg te komen met povere creatieve prestaties. Maar ach, je moet toch wat als je zelf onvoldoende middelen hebt om met iets origineels en goeds te komen.

  17. @atilla:

    Jij hebt blijkbaar de Pre al in handen gehad.

    Op welke punten is de iPhone dan veel beter?

    Populairder is een beetje vreemd criterium, ik zou het eerder hype willen noemen.

  18. @Auss: De Palm Pre was in februari op Mobile World Congress te zien. Ik vond dat ze er toen wel een hoop slimme dingen hadden ingestopt (qua gebruikersinterface weet Palm wel, net als Apple, hoe je dat moet aanpakken – maar er zitten ook niet voor niets zoveel oud Apple-medewerkers). Wat beter is gedaan, is dat er beter over integratie van contactfuncties is nagedacht: je opent een contactpersoon en ziet meteen alle interactie met die persoon, ongeacht of dat via Facebook, Twitter, e-mail, telefoon of SMS is gegaan. HTC heeft daar toch wel inspiratie bij gehaald toen ze HTC Sense maakten.

  19. @Marleen: Heb je de reclame van de N97 gezien? Alles werkt ook zeer smooth en prachtige effectjes, maar in werkelijkheid is het niet zo..

  20. Origineel geplaatst door Whacko
    hoe houden ze toch altijd die apparaten zo super stil zonder te wiebelen

    Als je kijkt naar hoe hij de telefoon openschuift, merk je gewoon dat hij al vastzit en de hand maar doet alsnof hij hem echt vasthoudt.

    Maar ik moet zeggen, ik vind het een slechte namaak. Het brengt niet echt hetzelfde feeling als de iPhone-reclames over. Als je al na-aapt, doe het dan beter.

  21. Je ziet bij de shazam reclame gewoon duidelijk dat er knip plak werk is.

  22. goed gejat ?? Apple heeft 2% van het personeel van Palm weggekocht om de iphone te ontwikkelen. Nu niet klagen dat bepaalde zaken op elkaar gaan lijken !!

  23. Die reclames met die spons over dat keukenblad zijn toch ook allemaal hetzelfde. Die reclamejongens hebben blijkbaar maar een beperkt assortiment op voorraad.

  24. zoveel mogelijkheden heb je volgens mij ook niet om te laten zien wat een Iphone of Palm Pre kan.

  25. Concurrentie is altijd positief.

  26. Stond overal niet.. de Palm Pre is DE iPhone killer!? Ik vind het maar verdacht stil rondom het Palm kamp. Ook de N97 gaat de iPhone verslaan en de Hero van HTC.. nou, ik zet toch al mijn geld op de iPhone.
    Het toestel krijgt zoveel media aandacht en de appstore maakt het gewoon af. Palm probeert op deze manier een graantje mee te pikken, wat overigens hun goed recht is.

  27. Maar Palm heeft ook weer zoveel procent Apple medewerkers teruggekocht, die ongetwijfeld enig concurrentoebeding ondertekend hebben.
    De enige conclusie is dan dat reclame-uitingen van dit type niet tot intellectueel eigendom behoren…

  28. Zo, die iphone reclame is echt goed! In Engeland zag ik ze regelmatig voorbij komen, en ze vallen echt heel erg op. Niet irritant, maar gewoon aantrekkelijk.

    Ik vond juist de reclame van BlackBarry enorm gejat van die Apple commercial waar Coldplay in speelde met VivaLaVida.

    Deze van Apple: http://www.youtube.com/watch?v=O3mYc1m3lsM

    En die van BlackBarry: http://www.youtube.com/watch?v=MYNaNJnU7AI&feature=related

    Dat effectje op het eind waar de blackbarry letters in verschijnen komen me ook bekend voor..

  29. @marcooo:
    Als je de sites in Amerika in de gaten houdt gebeurt er best veel rond Palm. Vergeet niet dat er nog geen officiele GSM versie is dus in Europa kan je ‘m nog niet gebruiken.

    De iPhone heeft het tot nu toe super gedaan en ik hoop maar dat Apple dat vol kan houden aangezien de mobieltjes markt een keiharde business is. Zelf neig ik naar de Pre omdat “ome Steve” niet alles voor mij hoeft te bepalen. Ik wil een echt keyboard en de agenda van de iPhone is echt r*k als je een Palm met Agendus gewend bent.

  30. dan is de blackberry commercial ( die met zn blackberry door de appel geschoten) veeeeel beter. Die is echt super, zo maak je origineel reclame

  31. Origineel geplaatst door seminifeer
    goed gejat ?? Apple heeft 2% van het personeel van Palm weggekocht om de iphone te ontwikkelen. Nu niet klagen dat bepaalde zaken op elkaar gaan lijken !!

    (Weg)kopen is niet jatten.

  32. zolang er mensen zijn die via 1888 een ander nummer bellen of die rare sms diensten gebruiken zullen ook zeker in dit soort copieer acties trappen en denken dat er in gebruik geen verschil is tussen een iPhone of een andere touch phone,lol.

  33. I only wish the iphone worked as fast as the advert shows. In the uk apple have to state that the demo of the iphone has been speeded up as they got into trouble with the regulators , ( iphone in the uk is now from o2 , orange and t-mobile , when t-mobile is sold then its only on 2 networks ) on the pre advert i find it beter than the boring apple adverts

  34. Best geinig als je de filmpjes tegelijk afspeelt 😛

  35. Het spotje van de iPhone zit evengoed vol nepperij v.w.b. de snelheid waarmee apps e.d. reageren. Ik denk dat iedere reclamemaker zich daar wel schuldig aan maakt.

  36. Origineel geplaatst door â„œuben
    Het spotje van de iPhone zit evengoed vol nepperij v.w.b. de snelheid waarmee apps e.d. reageren. Ik denk dat iedere reclamemaker zich daar wel schuldig aan maakt.

    Ook heel logisch en ik kan me niet voorstellen dat mensen daar geen begrip voor hebben, elke seconden kost apple weer miljoenen aan reclametijd, die wil je niet verspillen aan een laadscherm dat het zowiso minder aantrekkelijk maakt..
    Het gaat hier juist erom dat de palm reclame verdacht veel lijkt op die van apple.

    Over de werknemers jatten van apple, een zeer groot deel dat aan de palm pre heeft gewerkt komt van apple vandaan en de CEO zat eerst ook bij apple. Wat ik echter slecht vind is sommige vieze spelletjes die palm nu speelt(zoals het itunes verhaal). Eerst doen alsof je apple een prima bedrijf vind maar apple wel proberen te n**ien..

  37. Kansloos, bedenk zelf iets.. Doet me denken aan die LG-reclame waarbij de telefoon op het einde af gaat, net als bij de (oude/eerste) Apple reclames

  38. Heb een iphone maar vindt de pré wel echt een vet toestel. Wat de Palm jongens voor mobile computing gedaan hebben moeten we ook niet vergeten…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.