Reacties voor: Pangea ontevreden met in-app aankopen in Enigmo

Pangea heeft in een interview aangegeven dat de in-app aankopen tegenvallen. Hij wijdt het aan het feit dat de doorsnee iPhone-gebruiker nog niet optimaal gewend is met deze functionaliteit. In de App Store is deze functionaliteit ook nog niet nadrukkelijk aanwezig volgens Pangea.
Lees het complete artikel → Pangea ontevreden met in-app aankopen in Enigmo
Mike van Hoenselaar - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 17 reacties

  1. Enigmo staat bij mij al erg lang op de laatste pagina. (de laatste 3 pagina’s zijn spelletjes). Kun je nagaan hoe weinig waarde ik nog aan dat spel hecht. Nog even en hij is vervangen voor een ander spel.

  2. Ik denk dat Enigmo een slecht voorbeeld is voor de in-app aankopen.
    Het was 1 van de eerste spellen voor de iPhone, maar inmiddels niet meer het enige.
    Sterker nog; bij mij is het allang weer van m’n iPhone verdwenen. Dat wordt dus moeilijk om een in-app aankoop te doen.
    In mijn situatie denk ik dat Navigon een grotere kans maakt op mijn eerste in-app aankoop.

  3. ik heb bij de app Spawn in-app aankopen gedaan. toch blijft elke keer als ik de app open de melding komen dat ik dat moet downloaden omdat het heel leuk is enzo, zeer irritant. in het begin had ik ook problemen omdat ik eerst de iTunes voorwaarden moest goedkeuren ofzo, maar ik weet niet wat er allemaal fout ging maar er bleven de hele tijd maar schermpjes opspringen van ‘weet je zeker dat je aankoop wilt bevestigen: annuleer, ja 0,78cent’ dan drukte je op ja en dan stond er weer dat je eerst de nieuwe voorwaarden van de iTunes store moest accepteren en dan begonnen die nieuwe iTunes voorwaarden weer helemaal opnieuw te laden. heel de tijd die *** schermpjes waardoor je de voorwaarden niet kon lezen. gewoon maar nee geduwd of ik zeker was dat ik de inapp aankoop wilde doen, op accepteren duwen van de voorwaarden…. en toen crashte me telefoon… ik heb niet het idee dat iemand het nog bijhoudt, maar ik heb de voorwaarden op de computer geaccepteerd en heb alsnog de in-app aankoop in Spawn gedaan (al die moeite voor niets want het was een slechte aankoop 😛 )

  4. Origineel geplaatst door barabaz
    e nieuwe voorwaarden van de iTunes store moest accepteren en dan begonnen die nieuwe iTunes voorwaarden weer helemaal opnieuw te laden. heel de tijd die *** schermpjes waardoor je de voorwaarden niet kon lezen

    Over het “In-app purchases” concept is gewoon helemaal niet nagedacht.
    Of zijn ze bij Apple bang dat er mensen zijn die voor EU 8.79 rechtzaken gaan beginnen..?
    Welke gup verzint dit nu.
    Je gaat mensen hiermee toch niet lastigvallen.
    Gewoon een link naar een webpagina of “mail het mij achteraf”.
    Voor de elementaire wanorde bij firmware 3.1 (hangs, netwerk kwijt) zijn ze ook niet aanspreekbaar, dus weg met deze hypocriete verzinsels van de juridische afdeling…

  5. Hoe worden inapp aankopen opgeslagen, worden deze ook gesynchroniseerd met itunes ?

  6. BillMinder, een handige app om je rekeningen bij te houden, gebruikt een in-app aankoop om je push notificaties voor een jaar te verkopen.

    Het stond aangegeven in de settings als je push wiide activeren. Wel een slimme oplossing voor kleinere developers om push aan te bieden.

  7. @Djurre: Ja deze worden gewoon bij Apple opgeslagen. Dus als jouw iPhone herstelt wordt en je een lege iPhone overhoudt kun je gewoon via App Store opnieuw de apps kopen. iTunes of op je iPhone wordt dan vanzelf aangegeven dat je deze aankopen al gedaan hebt en of je de applicatie alsnog wil downloaden.

  8. @Mike van Hoenselaar: Mike, dat is niet gegarandeerd voor in-app purchases!! Lees de voorwaarden er maar op na – het is helemaal niet zo duidelijk wat je rechten zijn als je de app opnieuw moet installeren oid.

    Aan de ene kant logisch wellicht als het om verbruiksmaterialen gaat (ammunitie e.d.), maar aan de andere kant zou je inderdaad hopen dat het voor levels ed. permanent is.

    Het is in ieder geval niet zo duidelijk en goed geregeld als voor de apps zelf ; weet waar je je geld aan uitgeeft.

  9. Euh, alhoewel ik nu ongeveer 50 apps heb geinstalleerd is er niet eentje bij die de in-app verkoopmogelijkheid daadwerkelijk gebruikt.

    Zelfs bij TomTom, waarvan ik had verwacht me diep in te schulden te kunnen steken met HD-traffic informatie, speciale kaarten, real-time flitsinformatie, etc.etc. heb ik nog geen cent extra kunnen uitgeven.

    Wat ik bedoel is dat het fenomeen amper van de grond is gekomen. Klanten moeten nog leren/ wennen en conclusies trekken lijkt me ietwat prematuur.

  10. @Larss: Dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Het zou niet echt Apple zijn als deze gegevens niet opgeslagen worden. Ik heb van elke aankoop toch een bewijs dus je zou hiermee alsnog de applicatie terug kunnen krijgen toch?? Dus niet de instellingen en dergelijke, maar de echte aankopen via de App Store worden toch opgeslagen dacht ik altijd.

    Erg vreemd.

  11. EDIT: Ik vergis me; het ging altijd al alleen over de consumables.zie deze geweldige site:
    http://www.tosback.org/policy.php?pid=4

    Dan nog, ik heb het nooit geprobeerd. Maar het lijkt me inderdaad wel dat het moet werken.

    Origineel geplaatst door Mike van Hoenselaar
    @Larss: Dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Het zou niet echt Apple zijn als deze gegevens niet opgeslagen worden. Ik heb van elke aankoop toch een bewijs dus je zou hiermee alsnog de applicatie terug kunnen krijgen toch??

    Ze hebben ook alle informatie over welke nummers je hebt gekocht he, die mag je ook niet zomaar opnieuw downloaden 😉 Apple doet niet altijd het juiste in mijn ogen.

    Dus niet de instellingen en dergelijke, maar de echte aankopen via de App Store worden toch opgeslagen dacht ik altijd.Erg vreemd.

    Ze hebben het duidelijker gemaakt sinds de vorige keer dat ik keek, er wordt nu onderscheid gemaakt tussen Consumables en niet-:

    Certain Products may include functionality that enables you to purchase additional services, or licenses to additional functionality or content for use within the Product (“In App Purchases”). In App Purchases that are consumed during the use of the Product (e.g., virtual ammunition) cannot be transferred among devices; can only be downloaded once; and after being downloaded, they cannot be replaced. Once a consumable In App Purchase is purchased and received by you, Apple shall be without liability to you in the event of any loss, destruction, or damage. All In App Purchases are deemed Products, and In App Purchases made within Third Party Products are deemed Third Party Products, and treated as such, for purposes of these terms and conditions.

    Dus dat is wel verbeterd. Ik vind het logisch dat die consumables niet opnieuw te downloaden zijn, maar echt duidelijk is het niet imho. De bewoordingen waren eerst echter nog veel vager.

  12. In-App Purchases is de slechtste feature van 3.0, en daar blijf ik gewoon bij.

    Het is niet meer dan afzetterij; koop een spel en betaal nog een keer voor wat levels. Kom op zeg…

  13. in-app aankopen slaan nergens op
    dan betaal je 5 euro voor een game en dan moet je daarna nog eens extra mogelijkheden kopen om het ultiem te gebruiken…
    echt bullshit dus, die updates hadden gratis moeten zijn

  14. Nou nou,

    Origineel geplaatst door iMario
    In-App Purchases is de slechtste feature van 3.0, en daar blijf ik gewoon bij.Het is niet meer dan afzetterij; koop een spel en betaal nog een keer voor wat levels. Kom op zeg…

    Dan laat je dat toch lekker links liggen.
    Het gaat er hier om wat er in de praktijk terecht komt van deels gedocumenteerde en doordachte concepten.
    Dus geef je mening of ga lekker spelen met de kale/cheapo versies.

  15. Origineel geplaatst door Jens Kortmeijer
    Dat is natuurlijkDan laat je dat toch lekker links liggen.Het gaat er hier om wat er in de praktijk terecht komt van deels gedocumenteerde en doordachte concepten.Dus geef je mening of ga lekker spelen met de met de kale/cheapo versies.

    Nee. Als ik een spel koop wil ik het ‘hele’ ding, niet de helft.

  16. Origineel geplaatst door avdvee
    Wat ik bedoel is dat het fenomeen amper van de grond is gekomen.

    Daar sluit ik me bij aan. Zo word je ook nog steeds doodgegooid met al die extra’s voor die mafia-spelletjes en dergelijke. Zo kom je een spel ipv 1x wel 6x tegen en dat vinden die makers natuurlijk wel prima. Het vervuilt de boel alleen wel erg naar mijn mening, dus wat mij betreft mag Apple daar ook wel pro-actief op reageren.

    Origineel geplaatst door iMario
    Nee. Als ik een spel koop wil ik het ‘hele’ ding, niet de helft.

    Ook zonder in-app purchases wordt dit model toegepast, zie bovenstaande opmerking.

    Kan best dat je het geen fijn businessmodel vindt, maar Apple speelt alleen maar in op een marktvraag.

  17. Origineel geplaatst door iMario
    Als ik een spel koop wil ik het ‘hele’ ding, niet de helft.

    Die heb je – alleen niet de “+” versie.
    (en ook geen lichtmetalen wielen bij je kale Lada)

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.