Phil Schiller over recente softwarefouten: “Slechte week achter de rug”
Apple’s marketingbaas Phil Schiller sprak de afgelopen tijd al in een aantal interviews, waarbij vooral blije onderwerpen aan de orde kwamen. De vraag die we veel liever beantwoord hadden willen zien, was wat Apple gaat doen aan de vele softwarefouten die de afgelopen tijd zijn gemaakt. Een nieuw interview met The Telegraph werpt licht op de zaak.
Phil Schiller over slechte week
Ook bij The Telegraph trappen ze rustig af, met wat quotes over Apple’s huidige iPhone-assortiment en hoe dit Apple’s continue streven naar innovatie weerspiegelt.
Maar we bladeren snel door naar Schiller’s opmerkingen over de reeks softwarefouten die Apple sinds begin december achtervolgt. Denk daarbij aan de root-kwetsbaarheid in macOS, aantal fouten met autocorrectie in iOS en een beveiligingslek in HomeKit. Schiller wijt het aan “een slechte week”, maar belooft dat Apple de systemen beter zal laten controleren en bezig zal gaan met zelfonderzoek. Excuses volgden er echter niet:
We hebben gewoon een slechte week achter de rug. Er gebeurden een aantal dingen, dat is het. Het team gaat de systemen beter auditen, goed kijken naar het proces en wat soul searching doen. We doen alles wat we kunnen om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt.
Schiller: ‘Geen rommelige iPhone-lineup’
Schiller reageerde ook op de kritiek dat de huidige iPhone-lineup wat rommelig is geworden, met bij verschillende modellen in verschillende kleuren en capaciteiten. Maar Schiller vindt dat niet het geval. Hij merkt op dat de iPhone SE, die inmiddels bijna twee jaar oud is, nog steeds bestaat omdat het aan bepaalde behoeften voldoet. Op de vraag of er spoedig een opvolger komt, wilde Schiller niet reageren. Wel wil hij kwijt dat Apple met de iPhone X een nieuwe weg in slaat na jarenlang hetzelfde update-ritme te hebben gevolgd:
We wilden iets maken dat nog uitgesprokener was, nog meer afweek van waar we met de iPhone tot dan toe naartoe gingen. Dat is de iPhone X. Het is iets wat we nog nooit eerder hebben aangeboden, maar het blijkt erg goed te werken.
Vertraagde HomePod
Over de vertraagde HomePod wilde Schiller kwijt dat het laat zien hoe Apple dingen anders aanpakt dan de concurrenten. Anderen brengen een product uit om aan de beloofde releasedatum te kunnen voldoen, maar zo werkt Apple niet:
Niet iedereen in de bedrijfstak volgt dat model. Wij staan aan het begin van de markt voor intelligente muziekspelers in huis. Sommige bedrijven brengen dingen uit, op momenten dat ze nog geen succes verwachten. Wij vinden kwaliteit belangrijker, dus als het nog niet klaar is, is het nog niet klaar.
De rest van het interview kun je bij The Telegraph lezen (die niets te maken heeft met de Nederlandse Telegraaf).
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Kijk nu de documentaire 'Theft, Death, and Steve Jobs' op YouTube (16-12)
- Deze Chinese autofabrikant maakt meer dan 30 procent van alle iPads - en rukt steeds verder op (02-12)
- Getest: de nieuwe gehoorfuncties op de AirPods Pro (21-10)
- iCulture peilt: wat was jouw favoriete aankondiging van het september-event? (12-09)
- 'Wachtwoorden van Vision Pro-gebruikers waren te achterhalen' (12-09)
Reacties: 31 reacties