Niantic, de ontwikkelaar van Pokémon Go, heeft in een aparte blogpost aangegeven waarom ze bepaalde externe diensten en apps zoals Pokévision gesloten hebben. Uit de post blijkt dat dit soort diensten een flinke impact hebben op de servers van Pokémon Go. Hierdoor was het voor Niantic bijvoorbeeld niet mogelijk om het spel verder in andere landen uit te rollen.
Trackers hielden verdere uitrol Pokémon Go tegen
Door de populariteit van Pokémon Go hadden de servers van het spel het in het begin behoorlijk zwaar. Veel spelers hadden last van problemen, vastlopers of konden het spel helemaal niet spelen. Niantic heeft deze problemen de afgelopen weken proberen op te lossen, waardoor het spel nu een stuk beter draait. Echter, externe diensten zoals Pokévision (waarmee je op een kaart kon zien hoe lang een bepaalde Pokémon nog op een specifieke plek is) zorgden ervoor dat de servers het nog steeds lastig hadden. Ook andere diensten of spelers die gebruikmaakten van de servers van de game buiten het spel zelf om, zijn geblokkeerd.
In de grafiek is te zien hoe de druk op de servers verlaagd werd nadat Niantic externe diensten en spelers blokkeerde. Nadat de servers minder zwaar belast werden, had Niantic eindelijk de mogelijkheid om Pokémon Go te lanceren in onder andere Brazilië. Bovendien zorgde de tools die buiten Pokémon Go door externe partijen gemaakt werden voor bots en valsspelers, wat volgens Niantic weer een negatieve invloed had op alle spelers van Pokémon Go. Dit gaat zowel om commerciële uitbuiters als enthousiaste fans, maar in beide gevallen zorgde dit voor een negatieve impact op het spel zelf. Ook hackers teisteren het spel nog steeds en Niantic verwacht niet dat dit snel zal stoppen. Ze zullen stappen blijven ondernemen om het spel zo stabiel en eerlijk mogelijk te houden.
Nieuwe functies in Pokémon Go
Tot slot laat de CEO van Niantic in de blog nog weten dat ze de feedback wat betreft het verwijderen van de Nearby-functie gehoord hebben. Hij geeft aan dat ze er druk mee aan de slag zijn, dus het lijkt erop dat deze functie binnenkort (in al dan niet gewijzigde vorm) weer terugkeert. Net als bij Ingress zijn de ontwikkelaars van plan om de Pokémon Go-community tegemoet te komen en te leren van alle feedback.
Daarnaast heeft het Twitter-account van Pokémon Go nog laten weten dat een bug ervoor zorgt dat Pokémon lastiger te vangen zijn. Deze bug heeft te maken met de nauwkeurigheid van het gooien van een Pokéball en zorgde ervoor dat Pokémon vaker weg rennen. Ook de XP-bonus bij het gooien van een Pokéball werd vaak niet uitgekeerd. Het bedrijf zegt dat ze bezig zijn met een fix en dat dit spoedig verholpen zal worden. Spelers klaagden de afgelopen dagen al dat het vangen van Pokémon een stuk lastiger geworden is. Ander goed nieuws is dat de stroombesparende modus ook weer terugkeert.
https://www.iculture.nl/nieuws/pokemon-go-vangen-lastiger/
Wil je meer weten over Pokémon Go? Lees dan onze andere artikelen:
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
- AI gebruiken met de iPhone 3GS? Met deze app lukt het (11-04)
- WhatsApp verbetert oproepen op drie manieren: dit is nieuw (10-04)
- Eindelijk: 'Meta werkt aan Instagram-app voor iPad' (09-04)
- Apple brengt nieuwe Mac- en Vision Pro-app uit: dit kun je met de Immersive Video Utility (08-04)
Zonder Y-as zegt de grafiek helemaal niets. Serverload kan afgenomen zijn met 60%, maar ook met 0.0006%. Alles is afhankelijk van de schaal.
Ze reageren in ieder geval al meer dan met Ingress. Zonder een fatsoenlijke Nearby functie is het spel nutteloos. De Nearby functie die er nu in zit werkt voor geen meter.
Natuurlijk is er zeker wat te zeggen van de 3rd party apps. Alleen die waren nodig omdat Niantic het zelf niet goed voor elkaar heeft. Spelontwerp is ook nog niet optimaal om mensen langdurig verbonden te houden. Vooral nu alles moeilijker te vangen is, daar zou ik zelf juist niet aankomen. Dat zorgt er namelijk psychologisch voor dat mensen bezig blijven met het spel en het spel blijven openen. Ik merk dat nu ik er 85 verschillende gevangen heb de lol er af aan het gaan is. Minder vaak openen, minder lang openen. Daar moet Niantic op inspelen anders gaat het aantal actieve spelers nog verder achteruit. Reviews in de stores zijn al van 5 sterren naar 1,5 ster gegaan. Pokemon community is niet te vergelijken met Ingress-community. Hopelijk snapt Niantic dat zelf ook.
Wat een ge****. Ze willen het in meer landen uitrollen zodat er mogelijk meer geld binnen kan komen, zo eenvoudig is het gewoon.
Ik woon in een minder grote stad (170k inw) maar heb nu 40 pokemons en je hebt echt amper nieuwe nu. Ga ik naar een stad als bijv utrecht dan heb je zowat om de zoveel meter een pokestop. Die verdeling van pokestops klopt niet want hier heb je er maar heel weinig, zo weinig dat je zo door je pokeballs zit. Terwijl ik in utrecht terugkwam met tientallen pokeballs. Dus mensen in kleinere steden worden geforceerd om iets te kopen anders kun je niks meer.
De lol gaat er wel af als je alleen maar weedles en ratatas tegenkomt.
@KillerBeeNLD: dacht precies hetzelfde;)
Daarnaast hebben ze refresh rate aangepast van 5 naar 10 seconden. Een scherpe daling was dus per definitie te verwachten…
@Rudi: En al hadden die servers het wel zwaar, met een inkomst van 10 miljoen dollar per dag kunnen ze echt wel wat servers aanschaffen.
Maar goed dus dat Nintendo dit spel niet zelf ontwikkeld heeft, maar het in licentie heeft uitbesteed. Japanners zijn nou eenmaal niet zo goed in het tegemoet komen van communities en het leren van feedback. Dat is iets met hun cultuur.
Ik deel de mening over dat het zonder voetstapjes niet bruikbaar is zeker niet. In het overzicht voor Nearby zie je welke Pokémon het dichtst bij je is. Ga je lopen en wordt de afstand groter, dan verandert de plek in de lijst (update elke 30 seconden). Voor de eerste drie geldt dat deze in de buurt van de opwaaiende groene blaadjes zitten. Eenmaal op zo’n locatie aangekomen is het een kwestie van een paar keer 10 meter heen en weer lopen en hopla, daar is de Pokémon. Zelfs zonder hulpmiddelen als PokéVision of PokeStumble gewoon Lapras, Blastoise, Tentacruel, Slowbro, Rhydon, Ninetales etc. gevonden in de buurt. Maar je moet wel bewegen, niet in de auto blijven zitten (zoals veel anderen in de buurt doen en die klagen ook steen en been).
De “bug” met de nauwkeurigheid lijkt oogelost te zijn vanaf de servers. Vandaag echt bijna alle Pokémon van 350+ CP gevangen met een gewone Pokeball zonder curve. En ook de curve score is weer correct. Dat zonder update van de app zelf (niet in de App Store voor iOS en niet bij Google Play voor Android).
Oneerlijk spel. De teamverdeling is gelijk. Ik hen zomaar een kleur gekozen(geel in mn geval) en die is zwaar ondervertegenwoordigd. Je hebt daarom geen schijn van kans tegen de rode en blauwe teams die om de haverklap de gyms weer overnemen. De spelers hadden eerlijk verdeeld moeten zijn over de drie teams. Level 21 nu en de lol begint eraf te gaan doordat je nog steeds maar mondjesmaat nieuwe Pokémon tegenkomt naast de Weedles en Ratatata’s.