Niantic, de ontwikkelaar van Pokémon Go, heeft in een aparte blogpost aangegeven waarom ze bepaalde externe diensten en apps zoals Pokévision gesloten hebben. Uit de post blijkt dat dit soort diensten een flinke impact hebben op de servers van Pokémon Go. Hierdoor was het voor Niantic bijvoorbeeld niet mogelijk om het spel verder in andere landen uit te rollen.
Trackers hielden verdere uitrol Pokémon Go tegen
Door de populariteit van Pokémon Go hadden de servers van het spel het in het begin behoorlijk zwaar. Veel spelers hadden last van problemen, vastlopers of konden het spel helemaal niet spelen. Niantic heeft deze problemen de afgelopen weken proberen op te lossen, waardoor het spel nu een stuk beter draait. Echter, externe diensten zoals Pokévision (waarmee je op een kaart kon zien hoe lang een bepaalde Pokémon nog op een specifieke plek is) zorgden ervoor dat de servers het nog steeds lastig hadden. Ook andere diensten of spelers die gebruikmaakten van de servers van de game buiten het spel zelf om, zijn geblokkeerd.
In de grafiek is te zien hoe de druk op de servers verlaagd werd nadat Niantic externe diensten en spelers blokkeerde. Nadat de servers minder zwaar belast werden, had Niantic eindelijk de mogelijkheid om Pokémon Go te lanceren in onder andere Brazilië. Bovendien zorgde de tools die buiten Pokémon Go door externe partijen gemaakt werden voor bots en valsspelers, wat volgens Niantic weer een negatieve invloed had op alle spelers van Pokémon Go. Dit gaat zowel om commerciële uitbuiters als enthousiaste fans, maar in beide gevallen zorgde dit voor een negatieve impact op het spel zelf. Ook hackers teisteren het spel nog steeds en Niantic verwacht niet dat dit snel zal stoppen. Ze zullen stappen blijven ondernemen om het spel zo stabiel en eerlijk mogelijk te houden.
Nieuwe functies in Pokémon Go
Tot slot laat de CEO van Niantic in de blog nog weten dat ze de feedback wat betreft het verwijderen van de Nearby-functie gehoord hebben. Hij geeft aan dat ze er druk mee aan de slag zijn, dus het lijkt erop dat deze functie binnenkort (in al dan niet gewijzigde vorm) weer terugkeert. Net als bij Ingress zijn de ontwikkelaars van plan om de Pokémon Go-community tegemoet te komen en te leren van alle feedback.
Daarnaast heeft het Twitter-account van Pokémon Go nog laten weten dat een bug ervoor zorgt dat Pokémon lastiger te vangen zijn. Deze bug heeft te maken met de nauwkeurigheid van het gooien van een Pokéball en zorgde ervoor dat Pokémon vaker weg rennen. Ook de XP-bonus bij het gooien van een Pokéball werd vaak niet uitgekeerd. Het bedrijf zegt dat ze bezig zijn met een fix en dat dit spoedig verholpen zal worden. Spelers klaagden de afgelopen dagen al dat het vangen van Pokémon een stuk lastiger geworden is. Ander goed nieuws is dat de stroombesparende modus ook weer terugkeert.
https://www.iculture.nl/nieuws/pokemon-go-vangen-lastiger/
Wil je meer weten over Pokémon Go? Lees dan onze andere artikelen:
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Facebook Messenger werkt nu eindelijk met Siri en krijgt voicemailfunctie (21-11)
- Shazam heeft nu 100 miljard keer muzieknummers herkend: hoeveel Shazams heb jij? (20-11)
- Huidige eigenaar wil van Flitsmeister-app af (15-11)
- Google nu met Gemini-app voor iPhone: download hem hier (14-11)
- Final Cut Pro voor Mac krijgt reeks nieuwe AI-functies met nieuwste update (14-11)
Reacties: 9 reacties