Polaroid en Blipfoto werken samen aan fotodagboekendienst

Polaroid en Blipfoto gaan samenwerken aan een fotodagboek, waarbij je slechts één foto per dag mag publiceren. Dat moet zorgen voor selectie.

polaroid-blipfoto-combiPolaroid en Kodak waren ooit dé fotomerken. Maar beide bedrijven lieten kansen schieten en hebben nu moeite om weer terug te komen op het oude niveau. Als dat ze ooit nog gaat lukken. Polaroid denkt het antwoord te hebben gevonden: ze gaan samenwerken met Blipfoto. In een blogposting lichten ze de samenwerking toe; zaterdagavond rond etenstijd is er ook nog een Q&A-sessie waar iedereen brandende vragen kwijt kan.


De samenwerking met Blipfoto is niet het enige initiatief dat Polaroid onderneemt om de merknaam weer af te stoffen. Ze zijn bijvoorbeeld dook betrokken bij de Socialmatic-camera en de Cube-camcorder. Maar Polaroid Blipfoto is wel iets waar je als iPhone-gebruiker meteen mee aan de slag kan. Blipfoto is een fotodagboek waarbij je één foto per dag mag maken en wordt gemaakt door een Brits bedrijf. Via de gratis iPhone- en Android-apps kun je de foto’s bekijken en op het web kun je ook zien wat andere mensen doen. De beperking van één foto per dag zorgt ervoor dat mensen echt gaan nadenken welke foto ze nou het meest interessant vinden. Maar je kunt het fotomoment ook gebruiken om steeds op hetzelfde tijdstip een foto te maken van de activiteiten waar je op dat moment mee bezig bent.

blipfoto app iphone blipfoto polaroid app

Blipfoto heeft de samenwerking met Polaroid meteen aangegrepen om de al veel langer bestaande app en bijbehorende website een compleet nieuw design te geven. Ook zijn alle eerder gemaakte foto’s overgezet naar gloednieuwe servers die foto’s in een hogere resolutie aankunnen, zonder te gaan haperen. Blipfoto probeert zich bewust af te zetten tegen diensten als Instagram en Facebook, waar het vooral om grote volumes gaat. Bij Blipfoto gaat het om selectief foto’s delen. Als je elke dag maar één kans hebt, ga je wat beter nadenken over welk deel van je leven je met anderen wilt delen.

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.