Eerder vandaag schreven we dat de Apple Car waarschijnlijk gebaseerd wordt op een platform en chassis van Hyundai. Maar ook talent vanuit Porsche gaat een bijdrage leveren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 6 reacties
Mike
Dat is het betere werk ipv alleen samenwerken met Kia.
Macvin
@Mike: Er is best veel commentaar op de samenwerking Apple + Hyundai/Kia. Ik ben daar niet zo bang voor. Het zal echt geen veredelde Hyundai worden met een Apple logo.
Waarschijnlijk wordt er een platform afgenomen van deze leverancier en bouwt Apple daar zijn eigen carrosserie omheen (vandaar het aantrekken van deze carrosserie man van Porsche). Tel daarbij op een goedwerkende software schil in het infotainment systeem (een zeer uitgebreide CarPlay) en je zo zou maar eens een zeer goede auto kunnen krijgen.
Het enige waar ik wel bang voor ben is het prijskaartje. Een premium telefoon kunnen veel mensen, met eventueel een tijdje sparen, zich nog wel veroorloven denk ik. Een premium auto daarentegen is wel andere koek…
Cihan
Zeker het talent van het hoge prijs kaartje:D
Flyerbunch
Benieuwd wat het gaat worden en of men deze keer effectief doorzet. Ze hebben een grote naam binnengehaald! Men heeft bij Apple ondertussen ook al heel wat mensen van Tesla versleten. Sony heeft z’n plannen al afgeblazen ivm hun eigen elektrische auto. Zelfs Dyson had plannen maar staakte dit wegens niet rendabel nadat hij z’n persoonlijke fortuin erin had gestoken. Uiteraard Apple meer middelen, maar ja.. Ok het zijn geen telefoons, maar vermoedelijk zal elke EV straks als een iPhone zijn.. elk jaar wat nwe hard- en software updates en wie weet zal men wrs meer leasen dan kopen. Only time will tell..
Rudi Volmer
Merkwaardig als je chassis met het E-GMP platform al bepaald isl.
Dan kan je de carosserie nog wijzigen maar je automotive gedeelte ligt dan wel vast, en dat is niet high-end
Dan kan je de carosserie nog wijzigen maar je automotive gedeelte ligt dan wel vast, en dat is niet high-end
Aan het platform is dan nog heel veel aan te passen en dat is waarschijnlijk waarom de expertise van Porsche aangeboord wordt. Wielgeometrie is iets wat heel gemakkelijk te wijzigen is, daaruit voortvloeiende krachtverdeling is aan het platform aan te passen door ophangingspunten aan te passen waardoor een Apple Car misschien wel eenzelfde soort wegligging krijgt als de Porsche Taycan. Het E-GMP platform is zelfs een modulair platform waardoor er nog veel meer mogelijk is.
Dat is het betere werk ipv alleen samenwerken met Kia.
@Mike: Er is best veel commentaar op de samenwerking Apple + Hyundai/Kia. Ik ben daar niet zo bang voor. Het zal echt geen veredelde Hyundai worden met een Apple logo.
Waarschijnlijk wordt er een platform afgenomen van deze leverancier en bouwt Apple daar zijn eigen carrosserie omheen (vandaar het aantrekken van deze carrosserie man van Porsche). Tel daarbij op een goedwerkende software schil in het infotainment systeem (een zeer uitgebreide CarPlay) en je zo zou maar eens een zeer goede auto kunnen krijgen.
Het enige waar ik wel bang voor ben is het prijskaartje. Een premium telefoon kunnen veel mensen, met eventueel een tijdje sparen, zich nog wel veroorloven denk ik. Een premium auto daarentegen is wel andere koek…
Zeker het talent van het hoge prijs kaartje:D
Benieuwd wat het gaat worden en of men deze keer effectief doorzet. Ze hebben een grote naam binnengehaald! Men heeft bij Apple ondertussen ook al heel wat mensen van Tesla versleten. Sony heeft z’n plannen al afgeblazen ivm hun eigen elektrische auto. Zelfs Dyson had plannen maar staakte dit wegens niet rendabel nadat hij z’n persoonlijke fortuin erin had gestoken. Uiteraard Apple meer middelen, maar ja.. Ok het zijn geen telefoons, maar vermoedelijk zal elke EV straks als een iPhone zijn.. elk jaar wat nwe hard- en software updates en wie weet zal men wrs meer leasen dan kopen. Only time will tell..
Merkwaardig als je chassis met het E-GMP platform al bepaald isl.
Dan kan je de carosserie nog wijzigen maar je automotive gedeelte ligt dan wel vast, en dat is niet high-end
Aan het platform is dan nog heel veel aan te passen en dat is waarschijnlijk waarom de expertise van Porsche aangeboord wordt. Wielgeometrie is iets wat heel gemakkelijk te wijzigen is, daaruit voortvloeiende krachtverdeling is aan het platform aan te passen door ophangingspunten aan te passen waardoor een Apple Car misschien wel eenzelfde soort wegligging krijgt als de Porsche Taycan. Het E-GMP platform is zelfs een modulair platform waardoor er nog veel meer mogelijk is.