Reacties voor: Nog veel problemen bij Apple Music voor gezinnen

Bij Apple Music voor gezinnen zijn nog veel onduidelijkheden en vragen. Ook werkt het aanmaken van gezinsaccounts voor Apple Music nog niet goed. Hier vind je mogelijke oplossingen om het toch werkend te krijgen.
Lees het complete artikel → Nog veel problemen bij Apple Music voor gezinnen
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 50 reacties

  1. Na alle gedoe met Spotify leek dit een mooi alternatief. Helaas heeft de update naar iOS 8.4 weinig goeds opgeleverd wat betreft Music. Het hapert en sputtert aan alle kanten op zowel de iPad Air 2, iPad Mini Retina en IPhone 6 Plus. Trqcks uit de afspeellijsten haperen, springen over en er wordt tijdens het afspelen overgesprongen naar willekeurig andere nummers uit dezelfde afspeellijst. Daarnaast echt veel lag in de schermafhandeling en response van het scherm wanneer Music actief is. Al diverse andere “lotgenoten” gevonden, inclusief filmpjes die de problemen demonstreren. De hoop al opgegeven voordat Family te configureren was.

  2. Nog geen problemen tegen gekomen. Alleen wel dat de iPad app af en toe hapert, traag aanvoelt en op den duur crasht (iPad air)

  3. Gister voor mijn zoon kinderliedjes opgezet super handig maar het vervelende is dat je steeds Sinterklaas liedjes krijgt te horen. Verder werkt het redelijk maar als de proef periode is afgelopen hou ik het voor gezien de prijzen zijn mij wat te hoog. Ik zou max 5euro voor deze dienst overhebben.

  4. Hier geen problemen, 4 personen erin allemaal werkend.
    (Wel even afkloppen…)

  5. Ik lees en hoor het al… Ik hou het bij Spotify.

  6. MUSIC… Je hoort, leest en ziet alleen maar klachten. Het werkt niet (goed), vernaggelt je playlists, overschrijft je muziekbestanden, … de lijst wordt langer en langer… Maar wat mij nog het meest opvalt is dat (met name) iCulture MUSIC maar blijft verdedigen als zijnde de beste muziekdienst ooit! Mijns inziens is en blijft het trekken aan een dood paard. Ik hoop dat Apple eens in gaat zien dat ze goede hardware maken, goede operating systems, maar apps en diensten moeten ze gewoon niet willen en aan anderen overlaten. Veel van wat Apple ‘aanraakt’ om het zogenaamd beter te doen dan concurrenten mislukt. Ik noem een Maps, iCloud met hun foto-opslag, Siri, deze MUSIC en alles rondom de WATCH. Het is het allemaal net niet. Updates verlopen dramatisch zodat bugs release op bugs release moet verschijnen om de boel te fixen. Ik vind het een blamage voor zo’n groot bedrijf! Ze moeten wat mij betreft alleen doen waar ze goed in zijn: mooie en goede hardware met daarop toegespitste OS’en. De rest kan een Google, Spotify en zelfs een Facebook (denk aan de geflopte Ping) veel beter. Schoenmaker blijf bij je leest dus…

  7. Nu enkele dagen Apple music en geen enkel probleem. Heb ongeveer 2000 nummers gedownload en nog met gemak 35 gb geheugen in mijn 64 gb iPhone over. De totaalervaring met Apple music is voor mij alleszins top en veel beter dan spotify, deezer en juke .

  8. Heb een los abonnement en totaal geen problemen, ook niet met de playlist. Tot nu toe zeer tevreden!

  9. Ik wist niet dat Gonny & Jean-Paul een stel waren! 😱

  10. Scott forstall moet terugkomen om de software te verbeteren 😃

  11. Vind het heel goed dat jullie hier onafhankelijk over berichten ipv fanboy-geneuzel.

  12. Ik schreef een artikel (scroll even naar onderen) met tips voor de GWK prepaid kaart , €9,95 kun je handig gebruik maken van de Apple Store. Je dient dan de EURO versie te kopen. Of de Dollar als je een US iTunes account wilt. Gezin kan niet mixen met US & NL accounts weet ik uit ervaring.

  13. Bij ons werkt het perfect on eerlijk te zijn.
    Nu had ik al Apple familie in gebruik met 4 gezinsleden. Heb dus alleen in apple music voor gezinsabonnement gekozen. Kan het zijn dat de problemen zich alleen voordoen als je familie nu pas hebt aangezet en meteen apple music familie abo in gebruik neemt?

  14. Ik ben er super tevreden over, gezin van 4 en allemaal happy.
    S’avonds draaien we radio met de app in de veranda en genieten. De kidz knallen er herrie op voor in de bus naar school etc.

    De tips die jullie hebben gegeven ” het opzetten van de dienst” heeft goed geholpen.

    Ik vind het nog knap dat alles zo in 1 x goed werkt.

    Spotify had ik zelf van KPN, die gebruik in niet meer.
    En wat ook opvalt is dat de muziek helderder is in de auto als bij Spotify, tenminste dat is mijn gevoel.

    Er zijn zeker nog verbeterpunten te noemen, zoals lijsten makkelijker aanmaken. Maar goed, de app is nieuw dus er zullen best verbeteringen aankomen in de toekomst 😉

  15. @Knarf: Zo, zo, zo dat zijn me nogal wat kritische noten.
    Ik vraag me alleen hardop af of dit eigen ervaringen zijn of papegaai gedrag.

    Hieronder mijn ervaringen:
    Foto’s = werkt!
    Watch = 4 weken in bezit en tikt als een klokje
    Music = wat ik ervan gezien heb heeft me heel enthousiast gemaakt, en natuurlijk heb ik ook ervaring met Spotify e.a. aanbieders

    Dus sorry, maar ik zal wel de fanboy zijn maar ik ga niet klagen over zaken die gewoon werken zoals het verkocht wordt.
    Tegen mensen die een onwaarschijnlijk hoog verwachtingspatroon voor zichzelf en andere creëren is niet te vechten.

    Nee, Tim Cook heeft het aardig onder controle en ik geniet van de producten zoals ik dat al heel lang doe.
    Als je niet tegen bugs en foutjes (hardware) kan dan moet je vooral niet vooraan gaan staan om dingen als eerste te proberen.

  16. En het is klaar… Music Family functioneert niet met Click & Buy (gekoppeld aan een gewone rekening). Sinds 2010 gebruik ik dat al voor al mijn aankopen via Apple maar schijnt niet mogelijk te zijn voor Family/Sharing. Ik ga toch niet elke maand een iTunes Card regelen hiervoor. Heel merkwaardig dat je wel individueel dingen kunt kopen maar voor Family/Sharing alleen via Credit Card of iTunes Cards.

    Proefabonnement hierbij uitgeschakeld, iCloud weer uitgezet, terug naar Spotify waar je wel kunt betalen (PayPal gekoppeld aan een gewone rekening). Dan maar iets duurder en wat wel werkt. En weer terug naar iOS 8.3 want haperende muziek en grafische omgeving is het niet. Overigens lijkt Music ook constant verbinding met internet te maken en flink wat data heen en weer te stuiteren, duurt telkens zo’n twee à drie seconden met intensief verkeer. Lekker voor onderweg om door je databundel heen te komen.

  17. Het instellen van gezinsdeling voor de Music App werkte niet. Gezinsleden werden ook gevraagd of ze een individueel abo of gezins abo wilde. Op Engelstalige fora gelezen dat je het soms een paar keer moet proberen. Gezinsdeling opheffen en procedure weer opnieuw.

    Toen het na een aantal keren lukte met het ene gezinslid, kreeg ik bij een ander gezinslid de melding dat hij zich niet meer bij een gezin kan aansluiten of zelf gezinsdeling kan starten, hij moet 161 dagen wachten. Apple Care gebeld, wisten hier niets van, maar later wisten ze te melden dat hun manager had gezegd dat ze daar niets aan kunnen doen.

    Dat met alle lege afspeellijsten en de beperkte genre keuzes was voor mij voldoende om het direct weer stop te zetten en het gewoon bij de betaalde Spotify te houden.

  18. Gezin gemaakt en daarna familie abo voor Music. Geen problemen, maar ik hoefde geen kinderen toe te voegen. Mijn partner had al een eigen AppleID. Begrijp alleen niet hoe ik iTunes Match bij haar aan de praat kan krijgen. Zij kan nu alleen uit mijn gekochte muziek kiezen. En nee: de overige muziek is niet illegaal maar de fysieke cd’s staan te verstoffen in de kast. Interface is niet helemaal intuïtief, maar dat is Spotify ook niet.

  19. Ik ben individueel gebruiker als ik een muziek aan speellijst toevoegt. Geeft hij aan dat is wel gelukt maar kijk in de map staat niks erbij. Heb bij iphone 6 vastloper gehad.

  20. Je hebt een creditcard nodig. Dat is geen probleem bij gefortuneerde gezinnen die kunnen kwartetten met creditcards, maar heb je geen creditcard dan kun je niet meedoen.

    Gefortuneerd is ook weer overdreven. Je hebt al CC’s vanaf ca. 15 euro per jaar en het gebruik is gratis.

    Dus als je een gezinsabonnement kunt betalen moet die credit card ook wel lukken.

  21. Het was even puzzelen, na wat instellingen aanpassen en familieleden te verwijderen en opnieuw toe te voegen werkt het hier als een zonnetje.
    Wel vroeg ik me af waar mijn al op mijn iPhone staande muziek is gebleven.
    Nu nog even mogelijk maken voor Sonos en ik ben een blij mensch…:)

  22. Wij waren (ook bij ) al een gezin (van 4)

    Hier ook al geen enkel probleem, de kinderen draaien hun liedjes op de ipod’s 5e generatie. Man op de iphone 4s en ipad 4. En ikzelf heb geen problemen op de iphone 5, ipad air 2 en macbook.

    Het lijken wat kinderziektes inderdaad die zich voordoen als er een ‘gezin’ voor aangemaakt word. 😉

  23. Het instellen was hier geen probleem. (4 personen, iPhone’s 4S, 5C, 5S & 6). Ook nog wat iPads en iMacs. Maar wij vinden de app niet echt geweldig. Ik zoek mezelf een ongeluk naar de mogelijkheden en het gedoe met DRM is mij ook niet duidelijk. Ik ga het de 3 proefmaanden eens goed gebruiken en bekijken en maak dan de keuze: wel of geen apple music voor ons gezin.

  24. Mijn ervaring .

    Eest dag een hoop problemen , wij hebben een gezinsabo met 3 mensen .

    Maar vandaag lijkt alles super te werken , ik heb wel alle muziek die ik iTunes had gesynchroniseerd van mijn iPhone afgegooid . Scheelde weer 22 Gb ! Ik stream nu gewoon alles , en moet zeggen ben zeer tevreden . Over 4g data gebruik hoef ik me geen zorgen te maken , heb onbeperkt.

  25. Hoe zit het nu precies met aankopen door gezinsleden op mijn creditcard.
    Ik heb al gelezen dat als kinderen wat willen kopen ik een notificatie krijg of het mag.
    Maar wat nu als het gezinslid ouder als 18 is, kan die dan gewoon zomaar alles kopen op mijn kaart? En moet ik diegene dan maar gewoon vertrouwen?

  26. @Knarf: heb zelf ook de Apple watch werkt voor mij gewoon goed en doet wat hij moet doen. Gebruik nu ook Apple music met nog 5 anderen(familie sharing) en hier ook geen problemen mee. Aan de app van Apple muziek moet ik nog even wennen maar voor de rest doet het zijn werk.

  27. Afgelopen dinsdag gelijk 8.4 erop en Apple music gezinsabo aangeschaft, had eerst een probleem met het accepteren van de nieuwe voorwaarden van iTunes op de iPhone 6. Via iPad 4e generatie wel gelukt. Heb sindsdien geen problemen en ben zeer tevreden. Ik heb al aardig wat nieuwe muziek ontdekt en al meer dan 10 afspeellijsten gemaakt. Ik doe wel weinig streamen dus geen last van lag! Werkt super! Ben zeer tevreden en mijn vrouw ook!

  28. Lukt me überhaupt niet om me aan te melden. Krijg melding dat er een probleem is dat hopelijk binnen een paar dagen is opgelost. Duurt nu al 4 dagen?!

  29. MUSIC❤️! Werkt prima bij ons met gezinsdeling.

    Wij hebben gezinsdeling aan staan sinds het uitgekomen is. Het was even uitzoeken hoe het werkt, maar bevalt nu prima!
    Daarnaast had ik iTunes Match met wat problemen. Elke week had mijn iPhone wel moeite om de muziek bibliotheek te matchen.

    Sinds MUSIC uit is, direct aangezet. En meteen waren de iTunes Match problemen opgelost.
    Ook bij de gezinsleden aangezet. Na het aanzetten was het even zoeken hoe het werkt.
    Alleen de eerste dag op 1 iPhone kwamen de nummers niet direct in een playlist. Ik denk zelf door drukte omdat iedereen tegelijk van alles aan het proberen en toevoegen is.

    Mocht je gezinsdeling aanzetten, wacht dan een dag voordat je ook op MUSIC dit gaat gebruiken.

    Vraag aan iCulture: Als je gezinsdeling uitzet zoals jullie voorstellen. Wat gebeurd er dan met je familie agenda? Zijn alle afspraken er nog? Is het niet verstandiger om eerst gezinsdeling goed te regelen, dan een dag te wachten zodat alle systemen goed gesynchroniseerd zijn. En vervolgens MUSIC activeren en daarna je iTunes of muziek app opnieuw te starten?

  30. Origineel geplaatst door Knarf
    Maar wat mij nog het meest opvalt is dat (met name) iCulture MUSIC maar blijft verdedigen als zijnde de beste muziekdienst ooit!

    Interessant. Waar kan ik dat lezen?

    Als je de afgelopen dagen onze artikelen hebt gelezen, zag je dat we heel wat problemen met Apple Music hebben besproken. Precies het lijstje met klachten dat je aan het begin van je betoog houdt. Verder hebben we alleen neutrale (niet-juichende) tips gegeven ocer Apple Music.

    Zo zie je maar: soms wíl je bepaalde dingen lezen, maar het staat er niet.

    PS: wel mooi dat je telkens het Apple-logootje intikt.

  31. Apple Music was er in geslaagd om mijn volledige muziek bibliotheek omzeep te helpen. Het had bijna al mijn duizenden MP3 hernoemd en alle tags en filenames door elkaar gehaald. Het heeft mij uren en uren gekost om met acoustic fingerprint software alles te scannen en terug de correcte namen en tags te geven. Ik was woedend. Om dan nog maar te zwijgen van het feit dat een aantal tracks weigeren geüpload te worden naar de cloud.

  32. Wat mij telkens weer in hoge mate blijft verbazen: Apple maakt dezelfde apparaten/devices (als we voor NL spreken). Voor die zelfde apparaten wordt dezelfde software gebruikt. Hoe en waarom kan het dan zijn dat de een wel problemen heeft en het bij de ander als een zonnetje loopt? Bij Apple Music lijkt het nu dus redelijk heftig te zijn, maar die diverse ervaringen zijn er bij iedere update.

  33. Geen enkel probleem hier i.c.m. gezinsabbo met apparaten als een iPhone 5s/6 , iPad, MBP en zelfs Windows.

    Eigen mp3 bestanden zijn geen probleem en verder werkt het ook perfect. Her en der soms een kleine bug zoals het niet kunnen toevoegen van een liedje die afgespeeld wordt op b1.

  34. Een enorme verbetering ten opzichte van Deezer. Family Sharing werkt vanaf begin goed. Ook wij hadden dit echter al ruime tijd geleden ingesteld.

    Playlist maken op de telefoon werkt echter niet altijd. Na tien nummers toegevoegd te hebben aan een playlist bleken er maar twee in te staan. Werkt prima via Mac overigens.

    Ook mis ik dat ik kan zoeken naar afspeellijsten van iemand, bijvoorbeeld die van Michiel Veenstra. Het is dat hij ze deelt via social media, anders zou ik niet weten hoe ik die kan volgen. Tips hiervoor?

    Over het algemeen zeer tevreden en is het voor mij een blijvertje!

  35. ik kan mij niet eens abonneren op Apple Music.
    Schijnt te maken te hebben met gecancelde iTunesMatch jaren gelden. Heel veel klachten gelijk de mijne op internet.
    Lijkt wel Microsoft

  36. Gezins abo werkt prima hier. Toppie. Tuurlijk wel alles up to date houden, en echt alle hardware opnieuw opgestart. Geen vuiltje aan de lucht hier dus👍🏼

  37. Ik kan me zelfs niet aanmelden voor Apple Music…Krijg steeds de melding: “Sorry. We hebben een probleem ontdekt dat ervoor zorgt dat je op dit moment geen abonnement op Apple Music kunt nemen. We verwachten dat we dit binnen een paar dagen opgelost hebben. Bedankt voor je geduld.”

  38. Origineel geplaatst door Knarf
    Maar wat mij nog het meest opvalt is dat (met name) iCulture MUSIC maar blijft verdedigen als zijnde de beste muziekdienst ooit!

    Dat was mij ook al opgevallen, gezien de vele gemaakte artikels hierover. Maar een reactie van iCulture op klachten en fouten van Music, door gebruikers blijft uit??

  39. @Biggy: U bent inderdaad dan een fanboy. Het kan simpelweg toch bij Knarf niet werken? Wees blij dat het bij u wel werkt.

  40. @Laurens: Het feit dat er een creditcard aangeschaft moet worden voordat er gebruikt gemaakt van kan worden is, wellicht, de American way of life, maar in Nederland is het niet vanzelfsprekend dat iedereen een creditcard heeft. Daarnaast komt er een verantwoordelijkheid bij het gebruik van een creditcard kijken dat niet iedereen aan kan, anders hadden we ook de ‘Let op, geld lenen kost geld’ campagne niet in Nederland. Maar dan nog hoort het niet zo te zijn dat er een creditcard nodig is voor het gebruik van een muziekdienst.

  41. @alj: geen idee wat er gebeurd is maar vandaag lukt aanmelden bij gezinsabonnement ineens wel. De aanhouder wint ?! Nu maar uitproberen.

  42. Een gezinsabonnement heb ik niet maar ondertussen wel al enkele dagen Apple music en het is ongelofelijk wat je op Apple music kan vinden . Neem nu liefhebbers van hafabra muziek…. Zoek Bert Appermont of bvb Otto M Schwarz op en je gelooft niet wat Apple allemaal wel aanbied terwijl het je bij geen enkele andere app ter wereld vind. Kortom Apple Well done … Fijn dat jullie zo ruim zijn gegaan met het aanbod. Tevens is de app heel mooi en intuïtief en is het heerlijk om offline via Bluetooth te luisteren op de soundplate zonder problemen. Mijn verwachtingen zijn enorm overtroffen .

  43. Origineel geplaatst door Kabaampje
    @Laurens: Het feit dat er een creditcard aangeschaft moet worden voordat er gebruikt gemaakt van kan worden is, wellicht, de American way of life, maar in Nederland is het niet vanzelfsprekend dat iedereen een creditcard heeft. Daarnaast komt er een verantwoordelijkheid bij het gebruik van een creditcard kijken dat niet iedereen aan kan, anders hadden we ook de ‘Let op, geld lenen kost geld’ campagne niet in Nederland. Maar dan nog hoort het niet zo te zijn dat er een creditcard nodig is voor het gebruik van een muziekdienst.

    er zijn banken genoeg waar je ook een prepaid creditcard met alle faciliteiten kan verkrijgen gratis en voor niets. Zelf hebben wij deze bij Belfius en laden gewoon via onze mobile banking app een bedrag naar keuze op van onze rekening naar de kaart en het gebruik kost ons niks. Tevens heb je zo ook altijd online simultaan een zicht op je saldo en verbruik en ik weet zeker dat je ook in Nederland zulke kaarten prepaid kan vinden. Het is gewoon een mentaliteitswijziging om te aanvaarden dat iDEAL alleen maar in nl wordt aanvaard en MasterCard of VISA wereldwijd het ultieme betaalmiddel zijn. Doordat Nederland zo vasthoud aan iDEAL botsen toeristen in Nederland dan ook ongelofelijk vaak tegen deze beperkingen aan en moeten ze met hopen cash geld rondlopen omdat buitenlandse bankkaarten steevast worden geweigerd.

  44. Voor diegenen die overtuig zijn dat je verplicht bent om een cc met krediet te neme om Apple music te gebruiken zie dit alternatief

  45. Op de eerste dag direct geüpdatet naar 8.4 en gezinsabonnement afgesloten, via prepaid 3V – Visa creditcard, die je bijv bij Primera kunt kopen en waarop je door kaarten of via de 3V website (met iDEAL) net zoveel tegoed kunt zetten als je nodig hebt.

    Ik heb 5 mensen uitgenodigd. M’n vriendin, zoons en vriendin van m’n zoon.
    Zoon en zijn vriendin hebben het al in werking. Dat ging redelijk snel. Zijn vriendin kreeg aantal keren nog steeds een pop-up met aanbeveling abonnement af te sluiten, maar later werkte het toch.

    De anderen denken er nog over.

    Ervaringen: mogelijkheden moeilijk te zoeken en te vinden. Eigen afspeellijsten maken? M’n zoon kan het niet vinden.
    Rode balletjes voor zoeken artiesten werken niet: te weinig genres, zeker voor Europese smaak en te weinig artiesten.
    Connectpagina’s volgen van favoriete artiesten werkt beter. Alleen overzicht van zulke pagina’s weer niet te vinden. Zelf vind ik de aanbevelingen erg goed en verrassend. En het starten van eigen radiostreams leuk. Je kunt die ook delen met anderen.

    iCloud heb ik uitgelaten: ik wil niet dat mijn eigen afspeellijsten worden
    beschadigd door ongewenste matches/vervanging van zeldzame nummers en cover artwork. Dan maar geen nummers downloaden voor offline gebruik. Dat vind ik minder belangrijk. Muziekstreamen vind ik het belangrijkst.

    Intussen kennisgemaakt met veel muziek in mijn eigen smaak die ik nog niet kende! Dat is winst!

  46. Veel mensen lopen aan tegen het probleem van credit cards, die nodig zijn. Credit cards zijn in Amerika algemeen, maar in Nederland niet. Toch kan je je iTunes saldo makkelijk op andere manieren ophogen met:

    – gekochte iTunes Cards (Primera, supermarkt etc)

    – online aankopen van iTunes tegoed, waarbij je code krijgt om in te vullen.

    – koop een prepaid Credit Card, waarmee je geen schulden kunt krijgen. Geldt als officiële creditcard (bijv Visa). Je komt niet in de verleiding (zoals bij gewone credit card) om veel geld uit te geven, maar zet er precies het tegoed op dat je nodig hebt. Werkt erg goed. Bijv 3V – Visa card, via Primera. Je koopt tegoed via kaarten of online. Saldo check je op speciale 3V app.

  47. Ook ik ben hier heel lang mee bezig geweest! Wat een gedoe zeg. Maar uiteindelijk werkt alles! Tip voeg je gezin toe via een uitnodiging en log even in en uit via apple music per gebruiker. Dan zou alles perfect moeten werken!

  48. Wat een zootje, toch een groot bedrijf als Apple onwaardig. En bij elke rollout van een nieuwe iCloud service is het prijs. Je snapt toch niet dat ze niet leren uit hun fouten?

    Ook hier problemen: playlists die plots 3-dubbel voorkomen, verwarring omdat we vroeger een aparte Apple ID hadden voor aankopen (Hoe moet dat nou?), de app die meermaals crasht of blanco blijft, … We houden het hier wel bij Deezer. Snelle, simpele app, zonder gezeik.

  49. Gezinsabbonement werkt bij ons totaal niet. De andere functie’s van gezinsdelen werken dan weer wel.

  50. Wij zaten al in een gezin (5 pers.) en ik heb van de week een abbo afgesloten (ben niet eens hoofd van het gezin) maar dat werkte prima. Iedereen werd automatisch aangemeld. Geen problemen thus far.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.