Reacties voor: Providers brengen toch kosten in rekening als roaming uit staat

Je gaat op vakantie en zet uit voorzorg roaming uit. Toch worden er na afloop kosten voor roaming in rekening gebracht. Hoe kan dat? Bij telecomproviders Youfone en Simpel blijkt het te zijn gebeurd, zelfs als klanten de internetverbinding niet gebruikten.

Reacties: 5 reacties

  1. Ik heb dat meerdere keren gehad. Een keer had ik een rekening van 18 euro. En die moest ik betalen

  2. De tip die ik ook kan geven als je ergens in Europa zit die dicht grenst bij landen buiten Europa is om automatisch kiezen van netwerk uit te zetten zodanig hij niet automatisch switch naar een ander netwerk.. Heb die tip opgevolgd afgelopen dagen in Rodos en geen extra kosten alles bleef mooi binnen abonnement !

  3. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  4. Vorig jaar ben ik naar Vietnam geweest met mjjn vrouw. Ook roaming uitgezet en toch €15 doorberekend gekregen door Youfone. Mijn vrouw had Simyo en kreeg geen extra kosten doorberekend.

    Achteraf heb ik een klacht ingediend bij Youfone, maar ze wilden geen geld terugstorten.

    Schijnbaar probeert het netwerk van Youfone de telefoon te bereiken en worden die 1 kbyte berichtjes doorberekend aan de klant.

  5. Data roaming altijd aanstaan, maar kies ervoor om de knop mobiele data in control center aan/uit te zetten als ik uit buiten de EU ben.

    En nog is sneller dan data roaming in het instellingen menu op te zoeken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.