Reacties voor: Proximus zet aanval in op Mobile Vikings met goedkoop mobiel internetpakket (België)

Proximus gaat in België starten met Generation Connect, een prepaid-kaart voor 20 euro, waarmee je 2GB dataverkeer, 2000 sms-berichten en tot 80 belminuten. Ze richten zich daarmee op de markt van Mobile Vikings.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 87 reacties

  1. Zit België wel aangesloten op het world wide web? Of waarom betalen wij 4x meer?

  2. Is er niet zoiets geweldigs hier in Nederland???
    Als iemand ntip heeft mag die me mailen!!

  3. Vet,, ik ga morgen vlug naar een proximus winkel x) mobile vikings is super maar als je voor 5 euro meer per maand hetzelfde krijgt en overal 3G ter beschikking krijgt is proximus toch beter .. Want Edge is egt verschrikkelijk ambetant !

  4. Ik zit momenteel bij mobile vikings en ben denk ik van plan om over te stappen naar deze bundel. Het grote voordeel vind ik dat je bij proximus veel sneller en veel beter bereik hebt. Daar heb ik die 5 euro extra in de maand wel voor over :). Ook heb je dan 2000 sms die je naar gelijk welk netwerk kunt sturen, waarbij het bij mobile vikings enkel maar 1000 naar gelijk welk netwerk is en dan nog eens 1000 naar aandere mobile vikings klanten. Mooi initiatief van proximus! 🙂

  5. Proximus slaagt er nog niet in om een deftig gsm signaal tot bij mij te krijgen, laat staan dat dit dan in 3G zou lukken.

  6. maar je kan het wel niet nemen als je een abbonement hebt. En als je naar mobile vikings wil dan moet je een contractbreuk boete betalen van 150 euro. Schandalig eigenlijk…

  7. @Herman: Herman, het probleem in betonnen kelders is gekend 🙂

  8. @Gerhard: Het is toch gewoon prepaid dus waarom zou je dan een contractbreuk plegen?

  9. Ik zou niet te snel zijn voor de Belgische leden. Ben er zeker van dat Mobistar binnenkort ook met iets op de proppen zal komen. Ze kunnen nu echt niet uitblijven. Of je de 5€ waard vind voor “beter netwerk” moet je natuurlijk zelf uit maken. Ik weet alleen dat Mobile Viking een prima service heeft en een prima dekking. 5€ per maand meer vind ik veel om enkel iets beter bereik te krijgen in sommige gevallen.

    Base netwerk is ook al fors uitgebreid en ik heb thuis wifi en in mijn achtertuin bijna 3G en ik woon niet bij een grote stad…

  10. Zeer mooi aanbod! Hopelijk schut dit de Belgische mobiele internetmarkt wakker en gaan algemeen de prijzen dalen.

    Ik heb niet getwijfeld, Mobile Vikings heeft enkel EDGE in Brugge. Proimus heeft het beste 3G netwerk van het land!

    Maar mijn respect voor het merk MV blijft groot, want zij hebben hier eigenlijk voor gezorgd!

  11. Hmm… de enige reden om evt. van MV over te stappen lijkt mij hun beter netwerk. Maar is dat in Antwerpen (waar ik woon/werk) dan wel zo veel beter als het netwerk van Base (wat door MV gebruikt wordt)? En hoe zit dat met tethering? Bij MV is dat geen probleem, op de betreffende webpage van Proximus vind ik daar niets over terug. Iemand een idee? :-/

  12. @minosvdb: Als het goed is ondersteunt proximus wel tethering.

  13. @Glenn: omdat ik nu een abonnement heb. Ik heb een maand geleden al eens geprobeerd mijn internet optie te veranderen naar 2 gig ipv 250 mb en dat ging niet. Je wil meer betalen voor meer maar je mag niet?? raar hoor.

    En wat dat abonnement betreft, ik moet nog een 14 maanden gaan maar zal dus wrs niet kunnen overschakelen naar deze generation connect. en ook niet naar mobile vikings anders moet ik 150 euro betalen

  14. Done! Direct online besteld :p

  15. Mobile Vikings was de eerste die mobiel internet betaalbaar heeft gemaakt. Proximus is nog altijd zeer duur ook al heb je dan overal 3G wat ook met een korreltje zout genomen moet worden. Proximus plooit dus voor MV, anders hadden ze blijven schandalig veel geld vragen. Petje dus nog altijd af voor MV! Hopelijk pakken ze Proximus terug.

  16. Dus dat wordt emigreren naar België!

  17. Omfg..

    Waar blijft het equivalent in buurland Duurland?

  18. Ik ben mobile viking en kom vlot toe met edge. Trekt mijn batterij niet leeg. Kan perfect voor Tom Tom, weer-app, IMessage, find my iPhone, Facebook, …

  19. Proximus heeft geen tethering hoor.

  20. Wat is de snelheid eigenlijk van de internet bundel, kan het nergens terug vinden, je kunt wel het beste netwerk hebben maar als de snelheid is begrensd heb je er niets aan, trouwens beste netwerk is ook ondertussen achterhaald, bij MV ook meestal 3G!!!

  21. @f3d4r: Ik werk zelf bij Proximus en gebruik al tethering vanaf dag 1 dus geen probleem.

    En geloof me dit is nog maar het begin eerst de kleintjes en dan de grote concurrenten

  22. Ik ben eigenlijk tevreden met mv, en bij proximus hebben ze er ooit zelf reclame mee gemaakt. Soms blijf je beter waar je bent 🙂

    Ok, kwaliteit van hun netwerk is beter, maar het kost me dus 8 euro/maand meer, terwijl ik eigenlijk niet te klagen heb over de kwaliteit van mv. Sms en belminuten heb ik niet nodig op mijn ipad

  23. @MarcelXXX: De maximale snelheid is 7,2 Mps maar reëel is dit gemiddeld rond de 5Mps en voordat je zegt maar ….
    Base heeft maximaal 1,5Mps en dit is niet in heel België reëel is de snelheid bij hun 1Mps

    En we gaan richten nieuwe technologieën enkel de Gsm moet het ook aankunnen en dat is met iPhone pas bij de 5 zeker

  24. Belgie heeft blijkbaar geen prijsafspraken, ben jaloers!!

  25. Zonet overgestapt!

  26. Net overgestapt naar Mobile Vikings…
    Bedankt om ook af en toe wat BE nieuws te publiceren, dat wordt geapprecieerd 😉

  27. Ikzelf heb altijd edge ipv 3G bij Mobile Vikings. Woon ook op de grens met Frankrijk, waar het netwerk soms wel eens durft verspringen. Daarom verander ik dus naar Proximus, vroeger altijd tevreden klant geweest, behalve over het toegestane internet verbruik, met dit pakket lijkt dit opgelost. Op de site staat ook dat ik kan herladen met een herlaadkaart uit de winkel, (Bonus zo lang het boven de 20€ is.) wat ook leuk is meegenomen. Last but not least, doet Generation Connect ook mee aan het gold programma van Proximus, waar je telkens kans maakt op een leuke prijs en een random bonus krijgt per herlaadbeurt.

  28. Daarmee gaan ze Mobile Vikings echt niet verslaan.

  29. @stardust: Je hebt ook speciale iPad-abo’s hè.

    @Nicolas Loots: Ik denk ook niet dat het de bedoeling is MV te verslaan, maar enkel om 5000 veelgebruikers voorlopig aan zich te binden?

    Origineel geplaatst door Fr4nk
    Belgie heeft blijkbaar geen prijsafspraken, ben jaloers!!

    +1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 * oneindig

  30. Net online besteld! Bij Base (MV) is het soms traag hoor! Ik woon zelf in Antwerpen en heb bijna altijd 3G (Real life max. 1mbps) maar als ik naar een minder grote stad of gemeente ga is het gelijk Edge en dan praten we over een paar honderd kbps, dan is je iPhone 4s gelijk wat minder functioneel. Dus bij deze ga ik ook naar Proximus toe.

  31. Ik heb bij Proximus, Base en Mobistar gezeten. Vooral op vlak van 3G is Mobistar een regelrechte ramp. Vele malen slechter dan Proximus, wat zonder enige twijfel het beste netwerk heeft in België.

  32. wat leuk zeg, vergelijk de prijzen in Nederland eens met de prijzen in België -_-‘
    Er moeten gewoon onderlinge prijsafspraken hier in Nederland zijn, ik kan me echt niet anders voorstellen O.O

  33. In Belgie worden de internetbundels met de dag goedkoper, in NL worden ze met de dag duurder… hoezo prijsafspraken? Best schandalig eindelijk.

  34. Belgie kun je niet vergelijken met NL, ze lopen daar jaren achter, het mobiele internet wordt nauwelijks gebruikt, waardoor de netwerken niet belast worden, Base heeft trouwens het modernste netwerk in Belgie, omdat het pas afgelopen jaar flink heeft geinvesteerd, Proximus heeft een achterhaald en veel te duur betaald netwerk, dit is gewoon marketing, want Proximus heeft de kosten van hun netwerk nog lang niet terug verdiend, alleen de klanten liepen kennelijk hard weg!!!

  35. ik zit ook bij MV… enige nadeel is idd het tragere netwerk (edge vs 3g) maar volgens de geruchten zijn ze bij base/kpn bezig om 3g te skippen en meteen in LTE (4g) te investeren

    fatsoenlijk internet op een smartphone is voorlopig een utopie… het is altijd wel wat… te weinig data, traag, duur, niet stabiel,…

    voordeel van prepaid is dat je vrij eenvoudig kunt wisselen 😉

    anyway… volgens mij komt MV binnenkort wel met iets nieuws (meer belminuten/meer data/meer berichten)

  36. Hier MV van het eerste uur. Ik ga in ieder geval nooit meer terug naar Proximus of Mobistar. Ik ben nog lang niet vergeten hoe ze ons jarenlang hebben uitgemolken én slechte service gaven.
    MV komt binnenkort wel met iets nieuws waar die andere grote spelers een puntje aan kunnen zuigen, en dat allemaal zonder irritante reclamespots.

  37. En hoelang gelden die 2000 smsen dan ? Ik ben nu proximus generation ( pay en go) en voor elke herlaardbeurt vanaf 15 euro krijg ik 5000 gratis smsen een maand lang nl

  38. Met de app van speedtest.net haal ik 5mbps down en 1,5mbps up. Via proximus met 3g. Binnekort met 4g hebbe we geen vaste internetverbinding meer nodig…

  39. Uitbreiden naar NL of China Telekom hier aub!! Super deal!

  40. Ik ben ook overgeschakeld van MV naar proximus. Enkel omwille van het netwerk. Daar betaal ik graag €5 meer voor/ maand.
    Als het toch tegenvalt kan ik nog steeds opnieuw naar MV overschakelen 🙂

  41. 2000 sms’sen, die blijven dan toch wel een tiental jaar geldig hoop ik.
    🙂
    Wie stuurt er in godsnaam 2000 sms’sen,
    misschien beter wat meer belminuten in het pakket
    en wat minder sms’sen

  42. @MarcelXXX: Wat bazel je toch allemaal?
    Proximus heeft heel hun netwerk vernieuwd, betere masten en dergelijke meer. Ze hebben als 1ste ervoor gezorgd heel hun netwerk voor 4G beschikbaar is.
    Base is nu nog maar begonnen met 3G, het zijn deze die steeds achterlopen en hun 3G snelheden zijn bedroevend.

  43. geef mij maar een 90% EDGE dekking boven een 50% 3G dekking om dan op GPRS te moeten surfen.
    MV van 1ste uur en zal zeker niet rap veranderen.
    Al zeker niet voor het “betrouwbare” netwerk van proximus

  44. Dilemma ik ben mv maar waar ik woon heb ik echt een k*t verbinding. “daar kunnen zij niets aan doen” Voor een telefoontje moet ik naar buiten gaan. Ik ben die gasten van mv echt zooooo dankbaar voor alles en ga alle voor en nadelen eens echt afwegen. Maar als het niet opweegt ga ik overstappen al is het maar om eens te proberen.

  45. @Gi: waar in de instellingen kan ik dat dan activeren aub?
    Heb iphone 4 en bizz flex 15 internet Comfort abo

  46. @f3d4r: Mensen die een abo hebben bij proximus kunnen nie overschakelen,deze moeten een nieuw nummer aanvragen. Zo gaat het wel.
    Mensen die base/mv/mobistar hebbe kunne wel overschakelen enz…

    @Sammy: Proximus ligt zeer zelden plat hoor, ik kan het weten, zeer zelden. Proximus heeft de meeste 3G voor minstens 80% 3G en geen 50% + ik val op EDGE en niet meer op gprs sinds de 4s die ik heb, ligt dus ook voor een stuk aan de iphones.
    En de snelheden zijn veel hoger op 3G ook dan bij base en proximus is/was als 1ste volledig klaar met hun netwerk voor 4G.

  47. Toch raar dat dat in nl niet kan.. Zelfs 1 gig voor 10 euro schijnt er niet uit te kunnen..

  48. Ben ook een MV klant maat heb nu ook mijn twijfels…
    Vind ook de roamingactie ook slim gevonden, internetten in het buitenland kost veel geld…
    Per Mb betaal je 3,50 euro… Als MV klant had je natuurlijk wel een voordeeltarief van 0,50 Euro per MB,…

    Het zal rekenen worden voor mij vooraleer ik beslis…

  49. Ik ben MV. Maar ik stap over. Een veel beter netwerk voor maar 5€ meer. Ook de roaming is interessant. Aangezien ik niet vast hang aan een contract kan ik altijd terug naar MV (of een andere provider).

    Proximus heeft ong overal 3G en waar geen 3G ontvangst is, is er sinds kort EDGE.

  50. @f3d4r: ga naar instellingen, netwerk , mobiele datanetwerk
    en dan onderaan het je internet-tethering voor proximus zet je gewoon in APN internet.proximus.be succes maar let op met 250mb

  51. toch een mooi aanbod van Proximus; jammer dat ze dit maar doen voor 5000 nieuwe klanten & dat dat nu maar kan. Jaren hebben ze zelf de prijzen hoog gehouden, maar het nodigt iig weer uit voor nieuwe marketingacties!
    En volgend jaar verhogen ze wel weer de prijzen of passen ze het produkt aan, kunnen we weer overstappen.
    Ik blijf MV-user…Viking klinkt toch mooier dan Mus ^__^

  52. Ik blijf MV, gewoon omdat ik tevreden ben van de dienstverlening tot nog toe, wat ik van mijn periode bij Proximus niet kon zeggen.

    MV innoveerde, Proximus doet het nu na. Mijn instincten zeggen me om te kiezen voor innovatie…

  53. Ik en mijn vriendin zijn ook net overgestapt, ik dank MV voor hun service, innovatie en jah zonder hen was dit nu niet gebeurd. Vind het eigenlijk spijtig dat ik moet overschakelen want ik gun het liever MV maar de betere 3G dekking/snelheden en dataroaming doen het wel voor mij.

  54. Voor diegene die overgestapt zijn: Hebben jullie een confirmatie mail ontvangen? Ik heb niets ontvangen. De 20€ is wel van mijn bankrekening gegaan.

  55. Ik ben ook meteen overgeschakeld naar Proximus door dit aanbod. De 3G dekking en de daar aan gekoppelde snelheden zorgen bij mij voor de doorslag. MV zal altijd nadeel ondervinden het mindere netwerk van Base spijtig genoeg. Base is ook een low cost maatschappij en is dat ook altijd al geweest, ik zie ze nu niet meteen afkomen met inovaties waar Proximus niet tegen op kan. Wat ze wel kunnen is hun prijs aanpassen bijvoorbeeld,maar op een bepaald moment kies je voor de stabiliteit/snelheid/betrouwbaarheid..dit bied Proximus nu aan aan een laag tarief.

    Dit aanbod zal MV zeker pijn doen! Spijtig genoeg!

  56. @Mobile Vikings: It was nice working with you

  57. @kd: Nope geen mail gehad maar denk niet dat dit ergens vermeld stond dat je een mail zou krijgen. Zal zowiezo wel gelukt zijn

  58. Kun je dit alleen maar online aanvragen, of is het ook mogelijk om dit via een proximus verkooppunt te doen?

  59. @kd: ik heb wel een e-mail gekregen. Ik kruis mijn vingers voor je. Maar ik denk dat je nog niet moet paniekeren.

  60. Origineel geplaatst door seVIIen
    @kt: ik heb wel een e-mail gekregen. Ik kruis mijn vingers voor je. Maar ik denk dat je nog niet moet paniekeren.

    Er zijn blijkbaar meerdere die geen mail gekregen hebben. (gelezen op twitter).

  61. @kd: Inderdaad, ik heb ook geen mail gekregen en heb gewoon met pc banking betaald. Het geld ging wel onmiddellijk van mijn rekening… Hopelijk komt het in orde

  62. Voor die nog geen mail ontvangen hebben, geen paniek ! Heb contact gehad met Proximus en order is goed ontvangen en was al in verwerking, dus als je copy/paste gedaan hebt heb je ook alle nodige info. Dus geen mail maakt niets uit, de order worden wel verwerkt als je betaling aanvaard is.

  63. Als MV in juni 100000 leden heeft, kunnen alle MVs elke gratis een uur naar elkaar bellen. Ze zitten nu al aan 68000 en meer.

    Ik snap eigenlijk niet waarom er mensen nu plots overschakelen naar de operator die jullie eerst jaren heeft uitgezogen met gigantisch hoge prijzen. En dat allemaal voor 3G? Wisten jullie dat dat eigenlijk niet eens zo veel verschil maakt?
    Ze hebben het weer mooi verkocht daar bij Proximus.

  64. Als student vind ik 20 euro per maand iets te veel. Ik blijf bij Mobile Vikings!

  65. Je herlaad wanneer je wil, alleen je sms en internet vervalt na 31dagen, je belkrediet blijf je normaal gezien ook behouden die je over hebt, je krijgt ook 10MB per herlading en kan je opsparen tot een max van 100MB om in den buitenland mee te surfen. 2000 smsen naar alle netwerken ook. Je hoeft maar 1keer per jaar te herladen. Zelfs al herlaad je maar eens terug na 6maand ofzo, je hebt dan terug opnieuw de 2000 sms,2GB en 80bel minuten.

    Proximus abo’s kunnen helaas nie overschakelen naar generation connect. Prepaid klanten wel (mits je de juiste persoon aan de telefoon lijn hangen hebt).
    Ik heb een abo maar kan volgende maand deze opzeggen, heb dan maar een nieuw nr aangevraagd, kan me niet schelen, ik betaal de helft minder dan en krijg er meer voor.

  66. Origineel geplaatst door Mondo
    Als MV in juni 100000 leden heeft, kunnen alle MVs elke gratis een uur naar elkaar bellen. Ze zitten nu al aan 68000 en meer.Ik snap eigenlijk niet waarom er mensen nu plots overschakelen naar de operator die jullie eerst jaren heeft uitgezogen met gigantisch hoge prijzen. En dat allemaal voor 3G? Wisten jullie dat dat eigenlijk niet eens zo veel verschil maakt? Ze hebben het weer mooi verkocht daar bij Proximus.

    3G is een wereld van verschil hoor. Surfen & Apps gaan een pak sneller! MV geeft ook maar 1MBs op 3G terwijl Proximus 5MBs geeft, enorm verschil daar in snelheid!
    Ikzelf ben ook overgeschakeld. Voor mij was het simpel, ik heb geen 600 euro betaald voor een iPhone om dan met een trage dataverbinding achter te blijven terwijl er een beter alternatief te vinden is en dit voorstel van proximus voldoet 100% aan mijn eisen..

    Wat ben je met dat uur gratis bellen als maar hooguit 20% van je vrienden op MV zitten..
    Wat ben je met een 3G verbinding in de grote steden als je er niet woont..

    Dat zijn de zaken die de mensen overtuigen om over te stappen naar deze formule

  67. Hoop dat die frequentieveiling ervoor gaat zorgen dat we in NL ook zulke deals krijgen!

  68. Origineel geplaatst door vroemie
    Proximus abo’s kunnen helaas nie overschakelen naar generation connect. Prepaid klanten wel (mits je de juiste persoon aan de telefoon lijn hangen hebt).

    Dat is dan heel eenvoudig te omzeilen als je een abonnement hebt he: eerst vraag je “conversie naar Pay&Go” aan, en eens dat gebeurd is vraag je Generation Connect aan. Als je nog met een contract van bepaalde duur zit, zal je natuurlijk wel een verbrekingsvergoeding moeten betalen.

  69. Proximus heeft wel gelijk over hun betere verbindingskwaliteit. Ik woon in de buurt van Dendermonde en ik verlies ook soms mijn verbinding.

  70. Proximus klanten kunnen weldegelijk hun nummer behouden. Dit moet aangevraagd worden via de klantendienst, niet via de website zoals Mobistar- en Base-klanten dat kunnen doen.

    We lezen echter her en der (onder meer op jullie site) dat niet alle call center operatoren op de hoogte zijn van het aanbod en dat er wordt geweigerd om klanten over te schakelen. We doen er alles aan om onze collega’s zo snel mogelijk correct te briefen, want dit is niet de bedoeling.
    Proximus klanten die dus problemen ondervinden trachten best op een later moment nog eens de klantendienst te bellen. Ik begrijp dat dit zeer hinderlijk is, maar we werken hard om dit probleem op te lossen.

  71. Heeft iemand zijn generation connect kaartje al ontvangen ??

  72. @gi merci, het werkt!

  73. Waarom hebben wij dit niet in Nederland? Alleen de keuze tussen duur, te duur en te veel betalen?

  74. Mooi aanbod, maar de 80 belminuten zijn veel te beperkt. En 0.25 cent per minuut is ook bedroevend. Ik betaal bij MV 40 euro per maand en bel aan 14 cent. Kom met mijn bundel net een maand toe. Hiervoor was ik Base en daar betaalde ik gemiddeld 130 euro per maand. Jammer van het Base netwerk dat MV gebruikt, maar goed, tegenwoordig heb je overal wifi.

  75. Ik ben ook benieuwd of er al iemand iets ontvangen heeft? Ik heb iig nog geen mail of kaartje ontvangen… Al hoop ik zo snel mogelijk want mijn huidige kaart is bijna leeg…

  76. ben vandaag heel snel overgeschakeld 😉

  77. @De Wereldverzamelaar: Je betaald dan ook 40euro. Niet iedereen belt ook veel.

  78. @Tonnie: Er zijn precies nog plaatsen over aangezien je nog steeds kan bestellen.
    En de kaartjes zouden vandaag verstuurd worden dus morgen of overmorgen moet ik mijn kaartje ontvangen, heb wel vorige week al bestelt.

  79. Ook nog niks ontvangen 🙁 nochtans de 7e al besteld. Mail verzonden bestelling was goed aangekomen en in verwerking 🙁

  80. @ferry: Kaartjes zijn gister verstuurd en door de massale aanvragen hadden ze volk tekort + de micro sims zijn op en komen maar vandaag of morgen terug binnen.

  81. @Vroem: Geen micro besteld 🙂 en druk? Die 5000 zijn er nog niet door. dan zou morgen mijn kaart moeten komen dus?

  82. @ferry: Zoals ik heb gezegd zijn de kaartjes gisteren verstuurd, da zou normaal gezien vandaag of morgen moeten zijn.

  83. @Vroem: thanks! Maar hoe weet jij dat? Als je belt zeggen ze dat, maar zal dat maar niet echt geloven 🙂
    Nog geen kaart mogen ontvangen. gebeld met proximus, deze zeggen dat het begin volgende week pas verzonden wordt. leuke actie van hen, iets online brengen maar niet eens de middelen er voor hebben om het deftig uit te voeren 🙁

  84. Ik heb dernet mijn kaartje ontvangen, had vorige woensdag al bestelt. ;).
    Ze hadden niet verwacht het zo een succes zou zijn en hadden personeel tekort ;). Beetje gedult kan geen kwaad toch? ;).

  85. @Vroem: En al overgezet ook? of nog actief op je oude provider

  86. Ik heb nieuw nummer en dus nieuw kaartje.
    Wees gerust, ge gaat almal jullie kaartje wel krijgen.

  87. Ik ben van plan om binnenkort over te stappen. Ik bel bijna niet dus van mijn 20 euro belwaarde kan ik makkelijk 10 of 12 euro/maand teruggestort krijgen met targetpay of thoorn.nl. 10 euro per maand voor een krachtig 3g netwerk lijkt mij een mooie deal 🙂 (Meer info over beltegoed omzetten naar écht geld)

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.