Pushmail van Yahoo! werkt maar matig
Bij de lancering van de iPhone werd triomfantelijk verteld dat de e-mailaccounts van Yahoo! pushmail zouden ondersteunen. De afgelopen dagen was er een flinke storing, maar dat wil niet zeggen dat de dienst de afgelopen maanden wél goed werkte. Sommige gebruikers zaten al sinds juli 2007 met problemen en die lijken alleen maar erger te worden. Op dit moment is Yahoo! Mail het enige type account waarmee je pushmail kunt ontvangen.
Pushmail houdt in dat je meteen e-mail krijgt doorgestuurd wanneer deze op de mailserver binnenkomt. De dienst routeert in het geval van Yahoo! alle e-mail via imap.apple.mail.yahoo.com, een speciale mailserver die Yahoo! voor de iPhone heeft ingericht. Met alle andere accounts (POP, IMAP) kun je niet vaker dan elke 15 minuten je mail checken.
Als straks Exchange-ondersteuning beschikbaar komt kun je daarmee ook pushmail ontvangen en zijn gebruikers eindelijk niet langer overgeleverd aan alleen Yahoo. Op de discussiefora bij Apple zijn heel wat klachten te lezen. Vooral de afgelopen dagen lijken er storingen op te treden. Gebruikers melden dat ze al een paar dagen geen mail hebben ontvangen (onder andere hier).
Eén van de oplossingen zou kunnen zijn om de instellingen van je Yahoo! Mail-account weer eens opnieuw in te stellen op de desktop. Helpt dat niet, dan kun je op de iPhone je Yahoo! Mail-account verwijderen en weer opnieuw toevoegen. Een derde stap is om een compleet nieuw Yahoo! Mail-account aan te maken. En tenslotte kun je altijd nog een restore van je telefoon uitvoeren. Maar als het probleem toch voornamelijk bij de Yahoo!-server zelf ligt hebben deze ‘oplossingen’ natuurlijk weinig zin.
Via: iPhone Atlas
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties