De Rabobank heeft de langverwachte, vernieuwde Rabo Bankieren-app uitgebracht. Er zit alleen wel een addertje onder het gras: het nieuwe design wordt gefaseerd uitgerold, waardoor het niet direct voor iedereen zichtbaar is die de app geüpdatet heeft.
Rabo Bankieren: nieuw design, veel kritiek
Het nieuwe design van de Rabo Bankieren-app wordt nu geheel in het blauw weergegeven, waarbij een persoonlijke omgeving centraal staat. Zo kun je een foto van jezelf toevoegen aan het dashboard in de app en wordt rechtsboven een foto van een behulpzame medewerker getoond, waardoor je meteen contact kunt leggen met de bank als je met een dringende vraag zit.
De laatste weken werd de Rabobank overspoeld met negatieve reacties vanwege de vreemde keuzes die met de app gemaakt zijn. Veelgevraagde functies ontbreken nog steeds, zoals inloggen met Touch ID. De Rabo Bankieren-app is een webgebaseerde app, waardoor er feitelijk een mobiele website in een app geladen wordt. Volgens de Rabobank zijn geavanceerde functies in de toekomst wel mogelijk, ondanks het feit dat voor een website in een app is gekozen.
De Android-versie van de vernieuwde Rabo Bankieren-app is sinds 10 september al beschikbaar. Android was eerder aan de beurt, maar daar is bewust voor gekozen: de Rabobank heeft veel meer klanten met een Android-toestel. Ook bij Android-gebruikers viel het nieuwe design niet in de smaak.
Getest met honderden klanten
De testapp Rabobank Bankieren Plus werd halverwege september al uit de App Store verwijderd, omdat de Rabobank klaar zou zijn met het testen van de nieuwe app. Nu de vijfde versie van de Rabo Bankieren-app uit is, moet het nieuwe design gefaseerd beschikbaar worden voor gebruikers. Zodra het nieuwe design voor jou klaar staat, krijg je vanzelf een melding in de app.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 55 reacties