Reacties voor: Het is bijna zover: Rabo Bankieren-app krijgt Touch ID en Apple Watch-app

De Rabo Bankieren-app van de Rabobank krijgt binnenkort enkele veelgevraagde functies, zoals Touch ID voor inloggen en een Apple Watch-app. Ook kun je straks saldo- en betaalalerts instellen voor af- en bijschrijvingen.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 41 reacties

  1. Oh joh, dat drakending draait nog steeds ja?

  2. Cool! Dat betekent dat we dus nog maar drie jaar hoeven te wachten!

  3. NEE,..!!

    Serieus ?! 🤔

  4. Nu ABN Amro nog met touchID ondersteuning!!

  5. Zou mooi zijn. Maar mee bezig zijn is iets anders dan al beschikbaar maken. Maar eens zien hoe lang dit gaat duren. Oftewel eerst zien dan geloven.

    Als Apple Pay naar Nederland komt en Rabobank is daar ook zo langzaam mee, dan ga ik denk ik overstappen naar die bank die het wel snel aanbiedt.

  6. Het moet niet gekker worden.

  7. ING is niet de enige Nederlandse bank met Touch ID, Bunq ondersteunt het ook!

  8. Te laat, ben al lang overgestapt. Vernieuwing gaat lang niet snel genoeg bij Rabobank.

  9. Origineel geplaatst door Bram
    Te laat, ben al lang overgestapt. Vernieuwing gaat lang niet snel genoeg bij Rabobank.

    Geldt ook voor mij. Weg bij Rabo en nu al een tijdje tevreden ING klant.

  10. @Ben: Klopt! Misschien wil ook overstappen naar ING.

  11. Nu de SNS nog, maar die zijn zo traag.. ;l

  12. En dat te bedenken dat ING ook nog is de goedkoopste is… Waarom zou iemand niet overstappen?

  13. Inmiddels bijna weg bij de Rabobank met al mijn rekeningen mede door de waardeloze app.

  14. Net de update gedownload met touch id volgens beschrijving wat denk je helaaaas 🙁
    Geen touch id te vinden in instellingen jammer hoor.

  15. Origineel geplaatst door Bram
    Te laat, ben al lang overgestapt. Vernieuwing gaat lang niet snel genoeg bij Rabobank.

    Origineel geplaatst door Rick
    Geldt ook voor mij. Weg bij Rabo en nu al een tijdje tevreden ING klant.

    Idem voor mij. ING bevalt in vergelijking met de Rabobank echt super!

  16. Origineel geplaatst door Philip
    Net de update gedownload met touch id volgens beschrijving wat denk je helaaaas 🙁

    Geen touch id te vinden in instellingen jammer hoor.

    Goed de update notes lezen! Ze zijn er mee bezig! Hopelijk in de volgende update

  17. Dat is heel mooi nieuws. nu het uiterlijk nog

  18. Moneyou heeft ook al vingerprint functionaliteit in hun App zitten…

  19. Ook ik ben overgestapt naar ING. De Rabobank app vond ik simpelweg te onhandig. Ook bankieren met de Raboscanner voelt erg omslachtig.

    Met ING ben ik erg tevreden. De App is top, ze spelen echt in op nieuwe technologie en hun diensten werken bijzonder prettig. Rekening open was zo gepiept.

    De rekening stopzetten bij Rabobank daarentegen niet..

  20. Eerste maar eens een native app bouwen Rabo ipv dit web doolhof

  21. Wanneer komt ING eens met saldo en vooral betaal alerts? En het inplannen van spaarrekening naar betaalrekening ‘opnames’? En ApplePay? Wat ze doen, doen ze goed, maar er valt nog genoeg te wensen als ING klant.

  22. Ik snap niet zo goed waar iedereen zo om zeurt. Ik ben tevreden over de app, werkt altijd goed. Een keer autoriseren met de scanner en je kunt iDeal betalingen doen, geld overmaken, storneren, etc. Enige nadeel is misschien een wat onhandige interface, maar ik vind mijn weg er prima.

    Tevens switch ik niet zomaar van een bank waar ik al levenslang mijn bankzaken onderbreng (die toevallig ook als enige de crisis normaal doorstaan heeft, maar dat terzijde) naar een andere bank, omdat die toevallig een fijnere app hebben.
    Hoop ellende bij ING gehad met zakelijke rekeningen.

  23. @Onno: Er zit een feedback knop in de app. Heb ik ook wel eens gedaan en bij genoeg ideeën / vraag werken ze
    ‘t uit volgens mij.

  24. @Michel: Je hebt gelijk te snel gelezen excuus

  25. Slechte ervaring met deze bank. Gelukkig inmiddels bij andere bank met 10x betere app. 😉

  26. @redactie: Bunq heeft ook touch ID ondersteuning, ING is niet de enige.

  27. ‘k Ben nog steeds niet over. Iedere keer als ik de Rabo-app open, krijg ik dus als straf de vraag om te registreren. Maar niemand heeft mij kunnen overtuigen dat de blauwe interface beter is geworden dan de ‘oude’ witte interfaces. En ze zijn dus nu al een half jaar bezig en dit is pas de eerste update? PDF’s sturen van een betaling? Hoe vaak doe je dat dan? Ik in ieder geval nooit. Ze zijn dus lekker bezig bij de Rabo. Belangrijke dingen eerst (ahum).
    Ik hoef geen fancy blauwe interface die mijn scherm opslokt met veel te veel loze (=lege) ruimte, ik verwacht van een bank een zakelijke uitstraling. De oude witte interface voldoet dus nog prima.

  28. Hahaha ik moest gewoon lachen bij het lezen van de kop van het artikel. Ben ik even blij dat ik bij de ING zit. Goeie zaak dat Rabo nu ook mee gaat doen. Beter laat dan nooit.

  29. Een instelbare saldo- en betaalalert voor bij- en afschrijvingen: die functionaliteit heb ik met mijn zakelijke rekening in de Rabo app al lang, maar met mijn particuliere nog niet. Zeer handige feature!

  30. Origineel geplaatst door LR
    (die toevallig ook als enige de crisis normaal doorstaan heeft, maar dat terzijde)

    Inderdaad, Rabobank, een baken van vertrouwen *hoest* Libor *hoest*

    Origineel geplaatst door LR
    Ik snap niet zo goed waar iedereen zo om zeurt.

    Een hint: Rabobank was ooit dé technologische innovator onder de grote banken en had als eerste een fantastische app toen het app-tijdperk aanbrak. Deze voorsprong zijn ze door gebrek aan inzicht voorgoed kwijtgeraakt. Na jaren smeken kwamen ze met een schamele web-app aan, die ook nog eens niets beter en niets nieuws kon. Dat terwijl de kwaliteit van Apple’s (en Google’s) API’s deze op vrijwel alle vlakken overtreft: performance, beveiliging, energieverbruik, look and feel en uiteraard de voordelen om makkelijk de nieuwste features von iOS te ondersteunen. Het was door en door een onjuiste beslissing voor de klant en ze zien het gewoon niet in. Er moet nog een hele hoop gebeuren in deze sector (waaronder Apple Pay) en Rabobank straalt gewoon niet de bereidheid uit om daarmee aan de slag te gaan. Ik vind het gewoon echt ontzettend zonde.

  31. Het is een zeer onstabiele ‘app’. Je kan vaak niet inloggen, knalt eruit of andere reden dat het niet werkt. Boven alle veranderen wil ik gewoon graag realtime bijschrijvingen. Waarom moet ik wachten tot maandag als er vrijdag iets gestort wordt? We leven in een digitaal tijdperk. Vind het nog steeds van de zotte dat banken dit doen.

  32. Ben recentelijk ook overgestapt naar ING, de ontwikkelingen bij de SNS gingen mij ook veel te traag.

  33. @Philip: Lezen is ook een vak…

  34. Hartstikke leuk. Maar dat veranderd niks aan het feit dat het gewoon een verschrikkelijk slechte app is.

  35. Origineel geplaatst door LR
    (die toevallig ook als enige de crisis normaal doorstaan heeft, maar dat terzijde)

    Origineel geplaatst door Tevilnelg
    Inderdaad, Rabobank, een baken van vertrouwen *hoest* Libor *hoest*
    Een hint: Rabobank was ooit dé technologische innovator onder de grote banken en had als eerste een fantastische app toen het app-tijdperk aanbrak. Deze voorsprong zijn ze door gebrek aan inzicht voorgoed kwijtgeraakt. Na jaren smeken kwamen ze met een schamele web-app aan, die ook nog eens niets beter en niets nieuws kon. Dat terwijl de kwaliteit van Apple’s (en Google’s) API’s deze op vrijwel alle vlakken overtreft: performance, beveiliging, energieverbruik, look and feel en uiteraard de voordelen om makkelijk de nieuwste features von iOS te ondersteunen. Het was door en door een onjuiste beslissing voor de klant en ze zien het gewoon niet in. Er moet nog een hele hoop gebeuren in deze sector (waaronder Apple Pay) en Rabobank straalt gewoon niet de bereidheid uit om daarmee aan de slag te gaan. Ik vind het gewoon echt ontzettend zonde.

    Correct! Ik heb nog even teruggelezen wat het excuus hiervoor nou was. Als je zulke platformen bouwt, werk je met design persona’s. Dat zijn referentie omschrijvingen van doelgroepen en gebruikers; die OPRECHT samengesteld worden op basis van ECHT onderzoek en vervolgens gedurende het ontwikkelproces gebruikt worden als uitgangspunt om prioriteiten te bepalen. Alleen dan kun je iets bouwen dat daadwerkelijk werkt.

    Wat ik zie in alle LUL verhalen is dat ze dit ‘proberen’ goed te praten door te zeggen dat er wel degelijk geluisterd/getest is etc… Maar het verhaal ademt bullshit.

    Ze hebben hun ‘onderzoek’ verbogen naar wat ze zelf willen horen en zien, en uitgaan van hun eigen onderbuikgevoel. Dus: eerst bouwen, dan zien dat het niet werkt en vervolgens de fouten in gebouwde systeem te koppelen aan een soort ‘nep’ onderzoek. Wat krijg je dan? Elastic persona’s of self-referential design welke dus zorgt voor een hoop gesodemieter en ongeloofwaardigheid.

    Mocht de rabobank meelezen: lees dit

    Verder: get your shit together, ga niet roeptoeteren over dingen als ‘Touch ID, daar zijn we al LANG mee bezig’ is nu 2 jaar terug dus je bent te laat).

    Het zou goed zijn om prioriteiten te stellen en te werken in kleine stapjes. Leg de focus op wat echt noodzakelijk is (Native bijvoorbeeld =)).

    In theorie is het idee mooi, maar er zijn verkeerde keuzes gemaakt. Iedereen maakt fouten maar durf ze wel toe te geven en zorg dat je daadwerkelijk met oplossingen komt. Dan herstel je schade en werk je aan een betere experience.

  36. Amen LR! Lijken mij redelijk kortzichtige reacties hier. Er is iets meer belangrijk bij een bank dan alleen een App..

  37. @redactie
    Wat is de toegevoegde waarde van dit artikel? De Rabobank belooft zoveel, maar maakt het zelden waar. Touch ID zou voor het einde van vorig jaar toegevoegd zijn. Die belofte maakte ze in september of oktober. Waarom zou het nu dan wel snel zover zijn?

  38. @LR: ik snap dat je trouw bent maar de service in de winkel is overal het zelfde (steeds minder) en spaarrente is overal *** dus dan ga je je bank kiezen op gemak. In dit tech tijdperk is de mogelijkheden van de app en website dus een beetje het belangrijkste verschil geworden waar je je bank op kiest.

  39. Goed, duidelijk en leuk artikel 😃 , eindelijk hoor je eens wat duidelijks hierover maar niet betalen ermee ?? Lange zucht hierom weer wachten….

  40. @Onno: notificaties als er geld gestort wordt zou inderdaad handig zijn, en ze beloofden Apple pay al in 2014 maar nooit wat van gezien. Misschien hebben we geluk met WWDC want ik hoorde dat Zwitserland en mogelijk meerdere Europese landen het (eindelijk) krijgen

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.