Reacties voor: Rabobank krijgt op 10 september compleet vernieuwde app (update 2x)

De iPhone-app van Rabobank gaat eindelijk op de schop. Rabo Bankieren krijgt op 10 september een compleet nieuw uiterlijk, waarmee de app veel persoonlijker moet worden.
Redactie iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 56 reacties

  1. In de hoop ook te gebruiken voor Belgen die al meer dan een jaar op de nieuwe app zitten te wachten 🙂

  2. Ik heb deze app al een poosje mogen testen, en er feedback over mogen geven. Nu ken ik de ING- en ABNAMRO-apps niet, maar tot dusver vond (en vind) ik het nieuwe uiterlijk en de nieuwe functionaliteit van de Rabobank app echt om te janken. Heb door de look&feel totaal niet het idee dat ik met een serieuze bankieren-app te maken heb. Het zou voor mij zelfs reden zijn om van bank te wisselen, eentje die wel een serieuze en functionele uitstraling aan zijn app meegeeft. Het oude uiterlijk vond ik vele malen beter!

  3. @Marcel: Dat vind ik dus ook. Alles moet maar ‘hip’ enzo worden. Joh, geef me liever een duidelijke app die gewoon werkt.

    Beetje hetzelfde idee als vroeger dat programma’s op de pc allemaal Skins kregen. Tegenwoordig wil gewoon iedereen het standaard-uiterlijk wat wellicht saai is, maar wel duidelijk.

  4. Ik heb de app nog niet mogen uittesten maar ben het helemaal met Marcel eens. Je bent met belangrijke dingen bezig dus hoeft het er niet uit te zien als een facebook of twitter-app. Ik zal het uiteindelijk ook moeten update maar van mij mogen ze het laten zoals het is.

  5. Een slechte app is voor mij een reden om over te stappen naar een andere. Maar aan een bankieren-app zit je vast. Die van Rabobank was lelijk en inmiddels sterk verouderd. Met deze nieuwe app kan ik alleen me niet voorstellen dat ik weer wat van mijn bank ga houden. Het lijkt net zo onlogisch te worden als de Vodafone app. Ik ben bereid over te stappen naar ING vanwege hun geweldige app, maar overstappen van bank is helaas helemaal niet makkelijk.

  6. Nieuw uiterlijk maar weinig echte nieuwe functionaliteit voor zover te zien in deze intro. Touch ID, en sowieso Apple Pay ondersteuning door de banken zou interessanter zijn.

  7. “Rabobank werd de afgelopen maanden bekritiseerd om zijn app.”

    Sinds wanneer luistert een bank naar kritiek?

  8. Arg.. zo op het eerste gezicht vind ik het geen mooie app! 🙁 Ik heb de app van ABN en mijn gedachte daarover was, doe mij maar de app van de RABO want die is nog normaal. Lekker clean, overzichtelijk en geen fratsen.

  9. Beter maken ze deze app voor jongerenrekeningen zoals je vroeger bij de Postbank had met zo’n pennymaat. Het ziet er inderdaad totaal niet serieus uit.

    Ik ben zo’n 3 maanden geleden overgestapt van een zakelijke Rabo naar Knab. Hun app past wel in hun huisstijl, maar ziet er eingelijk ook maar ouderwets en kinderachtig uit. Ander voordeel van de rabobank is hun scanner. Die is wel superfancy.

    Prive heb ik de ABN app, die ziet er top uit! al mogen ze wel eens werk gaan maken van TouchID als vervanger van de randomreader.

  10. @emeel: Bij de ING luisteren ze altijd naar feedback over de app.

  11. Dat je dan een nieuwe app maakt, maar geen ondersteuning biedt voor “Touch-ID”, is onbegrijpelijk mijns inziens. Ik zit al jaren bij de ING en ABN en moet zeggen dat de ING echt beduidend beter is. Ze luisteren naar de klant met betrekking tot feedback en ideeën. Het was voor mij de reden om bijna alleen nog maar m’n ING rekening te gaan gebruiken.

  12. Origineel geplaatst door Robin
    Een slechte app is voor mij een reden om over te stappen naar een andere. Maar aan een bankieren-app zit je vast. Die van Rabobank was lelijk en inmiddels sterk verouderd. Met deze nieuwe app kan ik alleen me niet voorstellen dat ik weer wat van mijn bank ga houden. Het lijkt net zo onlogisch te worden als de Vodafone app. Ik ben bereid over te stappen naar ING vanwege hun geweldige app, maar overstappen van bank is helaas helemaal niet makkelijk.

    ING heeft anders een goede overstapservice waarmee je automatische incasso’s overgaan naar je nieuwe rekening.
    Daarbij kan je een pakket aanvragen en met een werkende pinpas naar buiten lopen.

  13. Wat een rare iPhone op dat plaatje, iPhone 7 leaked? 😂

  14. pffff….. Wat een larietekst… 😉
    “helemaal zoals jij hem hebben wilt
    heel makkelijk
    overzichtelijk menu
    overzichtelijk bij elkaar
    Heel overzichtelijk gedetailleerde informatie
    eenvoudig
    heel makkelijk een overboeking doen”

    en dat allemaal binnen 45 seconden

    Maar touch id, wat toch ook heel makkelijk is en zoals ik het hebben wil, zit er niet in?

  15. Apple watch ondersteuning of moeten we daar ook weer op wachten?

  16. De Rabobank app van nu valt echt in het niet bij de ABN Amro en bij ING zijn overzichtelijker en hebben meer functies. Ik mis bij de Rabo nu het eenvoudig kunnen terug zoeken van facturen en overboekingen, dit kan bij ABN en bij ING heel gemakkelijk. Touch ID zou echt fantastisch zijn. Als je dat niet gebeuren. Ik vind de nieuwe Rabo bank heb echt een tiener uiterlijk hebben. Hoeft allemaal niet het gaat om functionaliteit. Zorg eerst maar is dat dat op orde is

  17. Oke, ik had toch op iets beters gehoopt. Dit ziet er echt heel onoverzichtelijk uit…

  18. Gewijzigd uiterlijk is prima, maar het fijnst vind ik de functie dat je even kan switchen naar andere apps. Als ik tijdens het overmaken een rekeningnummer in mail of whatsapp wilde opzoeken, werd ik automatisch uitgelogd, en kon ik weer helemaal opnieuwe beginnen! En met een beetje pech was ik de naam dan ook nog vergeten… weer opnieuw inloggen. Maar zoals aan het eind van het filmpje aangekondigd, is dát straks verleden tijd. Top!

    Ik hoop dat ze ook touch id gaan ondersteunen.

  19. @Robin: overstappen is tegenwoordig heel makkelijk ! Alle banken hebben tegewoordig de overstapservice !

  20. Ik vind het er wel strak uitzien! Ben benieuwd naar de feel. Website van Rabo zegt overigens dat Touch ID wel op de planning staat met deze nieuwe app. Overheen gelezen?

  21. Ik woon in het buitenland en heb inmiddels al flink wat bank-apps versleten in NL, UK en US, maar de allerbeste bankier app die ik gebruikt hebt tot dusver is de ING. Simpel, super strak, en verlaagt de drempel om goed inzicht te hebben in je financiën.

  22. De toegevoegde waarde van een profielfoto uploaden naar mijn bank begrijp ik niet.

  23. @Marcel: Kun je dan niet gelijk even zeggen als ‘feedback’ dat ze direct TouchID moeten ondersteunen.

  24. Als ik zo die sxreenshots zie ben ik nog altijd blij dat ik de overstap naar ING heb gemaakt: degelijke APP, goede updates en geen poespas.
    Deze app van RABO is echt 2 jaar te laat. En zal nu weer up to date zijn maar laten ze vast weer verslonzen. Ze hebben amper een online en mobile visie.

  25. @Ahmed: Dat is inderdaad een van de feedback punten die ik had aangegeven. Net als het ‘niet meteen, maar met een time-out uitloggen als je de app switcher gebruikt’. Oh, en het lettertype leesbaarder maken, en in het overzicht tonen waar een afschrijving betrekking op heeft (dus een onderwerpregel tonen naast alleen de afgekorte naam van de begunstigde)… en een hoop andere kleine en grotere suggesties. Ben benieuwd of eraan gewerkt is. Zo niet, ben ik binnen no time overgestapt, met de overstapservice moet dat geen enkele probleem zijn.

  26. @werner: Je bent niet alleen, denk ik…
    Begrijp niet waarom zo lang gewacht werd?

  27. Gelukkig pas in oktober voor iOS. Geeft me nog even de tijd te bedenken waarom ik in vredesnaam mijn eigen gezicht zou willen zien in een bankier-app, laat staan de foto van een of andere ‘bankmedewerker’.

    Ja, de Rabo-app is redelijk outdated en is nodig toe aan een makeover. Nee, niet alles hoeft eruit te zien als Facebook, Whatsapp en Snapchat (al weet ik niet hoe die laatste eruit ziet..).

  28. Verouderde look misschien maar hij doet het wel. De look en feel van een bank app maakt me niet zoveel uit. Touch ID en nog beter, Apple Pay, daar kunnen ze zich veel beter op richten.

  29. Doe eerst eens een video die werkt, prutsers.

  30. Gaaf! Ik kan nu een foto heel makkelijk in het midden plaatsen!!

    🙂

  31. Wat een poppenkast die nieuwe app. Verdorie Rabobank, kom dan wel met een fatsoenlijke app! We betalen er dik voor als klant!

  32. Stom! Uiterlijk is prima van de Rabo app! Verbeteren ipv helemaal een ander uiterlijk geven lijkt mij een beter plan…

  33. Heb niks gehoord over inloggen met touch id en saldo checken vanaf je apple watch. Ben benieuwd

  34. @Fabian: Die overstapservice is geen ING-product hoor. Alle grote banken in Nederland kennen diezelfde Overstapservice.

  35. Heheh eindelijk weet ik nu zeker dat ik ga overstappen. ING here I come!

  36. Eerste nieuwe functie die genoemd wordt in de video is je eigen profielfoto in beeld?

    Wat is de toegevoegde waarde daarvan als ik ga telebankieren?

    Hadden ze maar aandacht besteed aan FEATURES zoals Apple Pay, Touch ID, Apple Watch ondersteuning, de mogelijkheid om te zoeken in transacties of meer inzicht te geven in je uitgavenpatroon zoals op de desktop.

    De enige goede toevoeging lijkt de mogelijkheid om de state te bewaren bij app switching. Verder helaas volledig de plank misgeslagen, zeker wat betreft het design.

  37. Na ruim een jaar wachten tot de resolutie eindelijk eens aangepast zou worden naar mijn iPhone 6 (nooit gebeurd). Heb ik 2 weken terug besloten over te stappen naar de ABN. Die app bevalt me 10x beter, werkt samen met de Watch en is gewoon duidelijk en overzichtelijk.

    Deze “nieuwe” app ook een tijdje mogen testen, maar de Rabobank slaat weer eens volledig de plank mis… het is hip en fancy, maar bij bankzaken wil ik dat helemaal niet. Gewoon duidelijkheid en een strak design. Ik ben blij dat ik het niet meer hoef te gebruiken!

  38. Wat een design afdeling hebben ze daar…….
    De huidige app beetje restylen, touch id en zoek functie en was klaar geweest!
    Maar nee hoor willen lekker trendy overkomen. Nieuwe design van Abn app bevalt me stuk beter.

  39. It doesn’t matter how much you polish a turd, it’s still a turd.

    Het gemis was functie. Niet uiterlijk.

  40. Die app waarvan het zogenaamd ‘niet de bedoeling’ was dat ie gevonden zou worden is de bèta app van de Rabobank. Deze app is inderdaad nog een web app, omdat Rabobank deze zodoende kan updaten zonder dat er een update gedownload of gepusht moet worden. Fact checking heet zoiets 😉

  41. Origineel geplaatst door Ilyesien
    Heheh eindelijk weet ik nu zeker dat ik ga overstappen. ING here I come!

    ING app is super, zeker met de vingerscan functie voor inlog en betalen. Stem inlog daarentegen slaat nergens op. Zie me al zitten om een terrasje. Apple watch saldo check werkt ook prima en snel

  42. Mijn vrouw heeft nog een rekening bij de Rabo, de rest hebben we alles bij ING… Man man man wat een verschil van dag en nacht. In het voordeel van ING welteverstaan! Echt een zeer goede overzichtelijke app met regelmatige updates waar ze de wensen van de klant implementeren.

    Als bovenstaand echt de nieuwe app van de Rabo is dan gaan ze veel jonge klanten verliezen!

  43. Mijn schoonvader is zeer nauw betrokken geweest (net 2 maanden met pre-pensioen) bij de It – website en app ontwikkelingen van / bij de Rabobank.

    Hij herinnerd mij nu nog elke keer er aan als ik mijn TouchID gebruik dat het niet veilig genoeg is. Rabo IT en security lacht zelfs om de veiligheid).. dus dat de Rabo dat snel implementeert…. ik denk het voorlopig nog niet. Hij claimt zelf nooit…

  44. Origineel geplaatst door Michel
    Apple watch ondersteuning of moeten we daar ook weer op wachten?

    Die app komt er aan, hij verschijnt zeer waarschijnlijk tegelijkertijd met de vernieuwde Rabobank app.

  45. @David: volgens mij heb jij overheen gelezen, want op de website van Rabo staat niks over touch ID.

  46. Het is toch niet waar. Dit is nou helemaal niet waar ik op zit te wachten! Ik sluit mij bij bovenstaande kritiek aan. Rabobank bewijst mij nu definitief dat zij helemaal niet vooruitstrevend zijn en moderne technologie niet omarmen. Een verpakte webapp met social features en een raar, onoverzichtelijk en onpassend layout is voor mij ‘dead on arrival’. Er is een reden waarom Apple zorgvuldig een standaardmodel heeft ontwikkeld: omdat het gewoon werkt! De huidige app moet alleen eens fatsoenlijk bijgewerkt worden, er is totaal geen noodzaak om deze volledig te vervangen.

    Ik ga ook definitief overstappen naar een andere bank voor mijn betaalrekening, dit is zwaar teleurstellend. Met bedrijven die zo conservatief met technologie omgaan doe ik geen zaken.

  47. @R_Dex: Daarmee zegt jouw schoonvader dat ApplePay en de hele Apple wereld dus volstrekt onveilig is.
    Ben dan wel benieuwd waarop hij dat baseert.
    Publicaties graag !?

  48. @Dimitri: Het staat er toch echt.

  49. Origineel geplaatst door Fabian:

    Origineel geplaatst door Robin
    Een slechte app is voor mij een reden om over te stappen naar een andere. Maar aan een bankieren-app zit je vast. Die van Rabobank was lelijk en inmiddels sterk verouderd. Met deze nieuwe app kan ik alleen me niet voorstellen dat ik weer wat van mijn bank ga houden. Het lijkt net zo onlogisch te worden als de Vodafone app. Ik ben bereid over te stappen naar ING vanwege hun geweldige app, maar overstappen van bank is helaas helemaal niet makkelijk.

    ING heeft anders een goede overstapservice waarmee je automatische incasso’s overgaan naar je nieuwe rekening.
    Daarbij kan je een pakket aanvragen en met een werkende pinpas naar buiten lopen.

    Die overstapservice is helemaal niet specifiek voor ING, maar een gezamenlijke service van de gezamenlijke (NL) banken.

    Maar inderdaad een heel gemakkelijke service, ook om juist bij de ING wèg te gaan 😁 (zoals ik een paar jaar terug al heb gedaan)

    Dus zie dit vooral niet als een ‘unieke’ reden om naar de ING te switchen, naar elke andere bank gaat net zo makkelijk. Bijvoorbeeld naar eentje die niet in kwalijke praktijken investeert met jouw (en andermans) geld, waar de top zichzelf geen absurde bonussen toekent terwijl ze met staatssteun overeind zijn gehouden, etc. etc. 😀

    Maw een goede app is leuk, en ik ben best tevreden over die van mijn bank hoewel er altijd wel iets is te bedenken dat beter kan, maar er zijn nog veel meer zinnige redenen om (al dan niet) van bank te veranderen!

  50. @renz: Geen publicaties en zal ook niet gepubliceerd worden, dit is alleen hoe zij er over denken op de werkvloer en dan ook de reden dat TouchID niet snel in de Rabo app te vinden zal zijn…

    Ps: schoonvaders had niks met het grafische ontwerp te maken 😉

  51. @R_Dex: is het niet sowieso de generatie van je schoonvader die alles onveilig vindt wat met internetbankieren en bankieren apps te maken heeft?

  52. Wat een gezeur en gezever weer! De app is nog niet eens voor massa gebruik vrijgegeven of men heeft zijn/haar mening alweer klaar en praat over overstappen. Kijk het even aan. Verdiep je in de werking. Geef feedback aan de bank voor verbeteringen. Misschien is de nieuwe insteek best vernieuwend in plaats van alleen “hip”. Als je het na een jaartje nog niks vindt kan je alsnog overstappen. Denk je nou echt dat de ING bank app meteen de kwaliteit had die het vandaag heeft? Daar duurde het ook een tijdje voordat je internationaal kon betalen, of voordat je via touch-id ook kon betalen. Maar bij elke update komt er wel weer iets zinvols bij. Give de Rabo-app ontwikkelaars a break! (Tevreden ING app gebruiker)

  53. @J.A.: je vergeet één ding, zowel voor de ING als Rabobank is het 2015. Waar de Rabobank al jaren heeft stilgestaan en niet luistert naar haar klanten, is de ING doorgegaan en luistert wel. Ik heb al ING maar voor mij zou dit ook zeker reden zijn om over te stappen. Niet om het uiterlijk, maar om de functies en de handigheid die de Rabobank app (lees schil) mist!

  54. @Ed: En dat rechtvaardigt dan het onmiddellijk afkraken van de vernieuwing, nog vòòrdat men met de app aan de slag kan gaan? Nou sorry hoor, maar ik kots van die azijnpissers mentaliteit. Een teken van deze tijd misschien, maar niet iets waar ik blij van wordt. Mijn boodschap was: geef Rabobank eerst even een kans! Als die boodschap niet helder genoeg is, doe dan maar geen moeite om te reageren. Bedankt.

  55. Origineel geplaatst door R_Dex
    Mijn schoonvader is zeer nauw betrokken geweest (net 2 maanden met pre-pensioen) bij de It – website en app ontwikkelingen van / bij de Rabobank.

    Hij herinnerd mij nu nog elke keer er aan als ik mijn TouchID gebruik dat het niet veilig genoeg is. Rabo IT en security lacht zelfs om de veiligheid).. dus dat de Rabo dat snel implementeert…. ik denk het voorlopig nog niet. Hij claimt zelf nooit…

    Dus Apple heeft het mis en de it-afdeling van Rabo heeft gelijk. Yeah sure.

    Nu is een bank sowieso een risico en noodzakelijk kwaad, dan maakt een evt. onveilige inlog ook niks uit… 🙂

  56. @J.A.: mijn boodschap was dat de Rabobank de kans heeft gehad en dramatisch achterloopt. Een reactie op jouw boodschap. 😉

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.