Reacties voor: Rabobank vandaag van start met Apple Pay: dit moet je weten

Rabobank-klanten hebben er lang op moeten wachten, maar nu is het zover: Apple Pay is beschikbaar bij Rabobank. Iedereen met een geschikte Rabobank rekening kan vanaf vandaag met zijn of haar iPhone of Apple Watch betalen. Lees hier alle details!
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 113 reacties

  1. Net ingesteld, ging zeer snel op zowel mijn Iphone en Apple Watch. Straks maar een uitproberen te betalen.

  2. Woohoo geduld loont eindelijk beter te laat dan nooit gelijk ingesteld via de app.

  3. Gelijk geactiveerd, straks maar eens even testen.

  4. Wat een waardeloze bank. Eerst in de Betaalvereniging nederlandse banken Apple Pay met alle macht tegenhouden. Naar het publiek communiceren dat Apple Pay veel te duur is. Maar o wee nu andere banken uit de emmer van de laffe hazen van de Betaalvereniging zijn gesprongen. Het had de boerenleenbank meer gesierd de rug recht te houden en die dure betaalvorm niet in te voeren en zich te richten op malversaties met rentevergoedingen. Want dat is wel goed voor het publiek, toch?

  5. Too little, too late… Ben al overgestapt

  6. Jippie!!

    Waarschijnlijk heb ik nog niet de laatste versie van de Rabo app. Want zodra ik via Wallet de Rabo app open dan kom ik in het overzicht en onder zelf regelen vind ik ook niks over Apple Pay.

    Er staat momenteel ook geen update klaar voor de Rabo app. Laatste was van 2 dagen geleden.

    Iemand anders ook dit probleem?

  7. Top! Dacht ik…..
    Wil ik het instellen krijg ik te zien dat m’n pas niet geschikt is!! Balen!
    Minpuntje

  8. En herkenbaar via de app kan je nog niks instellen.

  9. Ze zijn nog aan het uitrollen zoals in het bericht staat…

  10. Zonder problemen geactiveerd!

  11. @Leo: Let op: Momenteel wordt de Rabobank vermeld als geschikte bank in de instellingen voor de Wallet-app. De mogelijkheid om je kaart daadwerkelijk toe te voegen via de Rabobank-app, wordt nog uitgerold. Het kan daardoor zijn dat je de kaart nog niet in kan stellen. Dit is een standaard procedure die bij elke bank zo verloopt. Lukt het instellen van de kaart nog niet, probeer het dan later nog eens

  12. Geduld wordt beloond, meteen ingesteld en werkt direct! Cool!

  13. Eindelijk! Gelijk Apple Pay geactiveerd via de Rabo app

  14. Werkend fluitje van een cent

  15. Werkt simpel. Ff doorklikken en klaar. Op naar de winkel😜

  16. Hier kunnen instellen via de Rabo app, onder Zelf Regelen > Apple Pay.

  17. Net geactiveerd op mijn Apple Watch.
    Verliep soepel allemaal.

  18. Is de Rabo app update van 2 dagen geleden de laatste? Of is er ook vandaag een update die gefaseerd uitgerold word?

  19. Hier is het gelukt op 1 pas. Hopelijk kan er ook een 2e pas bij van dezelfde bank.

  20. Bij mij werkte het ook niet meteen maar na een herstart ging ik er vlekkeloos doorheen. Eindelijk!

  21. Gelukt! op mijn iPhone. Alleen op mijn Apple Watch krijg ik maar geen verificatiecode..

  22. Easy peacy, ready to 🍏pay!

  23. Helaas ze zijn te laat… Ik ben overgestapt naar de bank die wel innovatief is en niet achter de feiten aanloopt…

  24. Hier 2 passen snel en makkelijk toegevoegd aan 2 iPhones en Apple Watch.
    Ein-de-lijk en i-de-aal!

  25. Done..! Top.. ready for 🍏pay..

  26. @William: Dat is geen probleem!

  27. Origineel geplaatst door Mark
    Bij mij werkte het ook niet meteen maar na een herstart ging ik er vlekkeloos doorheen. Eindelijk!

    Helaas… na restart werkte het hier nog niet. Zal dus nog iets meer geduld moeten hebben. 😉

  28. Het oubollige design van de betaalpas incl. logo zegt veel over hoe de Rabobank achterloopt op zijn concurrenten. Niet zo gek als je het mij vraagt dat de uitrol van Apple Pay bij hun zo lang heeft geduurd.

  29. App opgestart, kwam meteen een melding en in een paar seconden was het geregeld. Sneller en eenvoudiger in mij n beleving dan bij ABN AMRO en dat was ook al niet heel lastig. Fijn!

  30. Ein-de-lijk!
    Meteen ingesteld en mijn Bunq account verwijderd. Scheelt weer €8,- per maand 👍🏻

  31. @Jaytee:  Pay 😜

  32. @John: de rabo app is geen app, maar gelinkt aan website. Veranderingen kunnen zij dus aanbrengen zonder dat jij persé een update moet installeren

  33. Hier werkt het goed. Geen problemen ondervonden met het toevoegen van de pas op de IPhone en de Apple Watch. Ingesteld via de Rabo-app zelf.

    Zo gelijk even proberen om contactloos te betalen via de Apple Watch 😃

  34. Iemand een idee hoe ik een andere lopende rekening instel als Apple Pay ipv de hoofdrekening?

  35. Gelukkig beschikbaar laatste waar ik bij  op zat te wachten💥🍾💥

  36. Voor een ieder waarbij het niet lukt. De rabo app herstarten. Dan vanuit de app de kaart zelf toevoegen (bij zelf regelen staat apple pay). Daarna wordt de kaart toegevoegd.

  37. Origineel geplaatst door Remco
    En herkenbaar via de app kan je nog niks instellen.

    Via de app kan je het prima instellen, zojuist gedaan namelijk voor zowel  watch als XR

  38. Zojuist ingesteld op iPhone en Apple Watch!!

  39. @Stefan: kijk ff bij het artikel over tips van iCulture over Apple Pay.

  40. Bij mij doet die het nog niet 😩😩😚😚

  41. Zover ik kan zien is het alleen mogelijk om de hoofdrekening in te stellen. Als dat inderdaad het geval is, is het knap waardeloos (wederom) van de Rabobank.

  42. @Tim: Lijkt er wel op ja, ik krijg de hele tijd een foutmelding als ik het gezamenlijke account wil toevoegen. Wellicht wordt dat later nog gefixt.

  43. Toevallig keek ik vanmorgen vroeg in de Apple Wallet app en zag Rabobank als optie staan. In de Rabo app niets over Apple Pay. Uiteraard direct naar iCulture gegaan om te kijken of daar al iets te vinden was. De getoonde screenshot komt niet overeen met mijn Rabo app, uhm.. Rabo app is twee dagen terug ge-update. Toch maar even een uninstall gedaan van de app. Opnieuw installeren en ja-hoor. Apple Pay behoort tot de mogelijkheden. Eindelijk.

  44. Origineel geplaatst door John
    Jippie!!

    Waarschijnlijk heb ik nog niet de laatste versie van de Rabo app. Want zodra ik via Wallet de Rabo app open dan kom ik in het overzicht en onder zelf regelen vind ik ook niks over Apple Pay.

    Er staat momenteel ook geen update klaar voor de Rabo app. Laatste was van 2 dagen geleden.

    Iemand anders ook dit probleem?

    Nee hoor dat is de meest actuele versie. Bij mij werkt het ook. Anders bij zelf regelen even zoeken op “Apple Pay” dan verschijnt het (bij mij stond het nog niet in het context-menu onder zelf regelen.

  45. @John: Yep. Ik had exact hetzelfde. Uninstall van de RABO app. Opnieuw installeren en Apple Pay behoort tot de opties.

  46. @Milan: ja ik snap echt niet dat mensen dat deden betaal je 96€ per jaar voor Apple Pay nou dan betaal ik wel met pasje.

    Los daarvan bevalt het mij wel heel goed bij ing .

  47. Origineel geplaatst door Mark
    Bij mij werkte het ook niet meteen maar na een herstart ging ik er vlekkeloos doorheen. Eindelijk!

    Origineel geplaatst door John
    Helaas… na restart werkte het hier nog niet. Zal dus nog iets meer geduld moeten hebben. 😉

    Via Rabo app dan regel zelf en dan Apple Pay

  48. Werkt top!

  49. Origineel geplaatst door Rutger
    @Tim: Lijkt er wel op ja, ik krijg de hele tijd een foutmelding als ik het gezamenlijke account wil toevoegen. Wellicht wordt dat later nog gefixt.

    Bij de Rabobank kan er echt nooit iets in 1 keer goed uitgerold worden..

  50. Dit wordt mijn ondergang, bankpas heb ik niet altijd bij mij, iPhone wel.

  51. @Tim: Ga je toch naar een andere bank 😂

  52. @Tim: dit heeft niks met de Rabobank te maken, Apple heeft het Apple Pay certificaat nog niet gepusht naar jou telefoon, uitrol is bij alle banken een kwestie van 2-3 uur geweest voordat iedereen gebruik kon maken met alle passen

  53. @Tim: Uiteindelijk na veel proberen toch gelukt. Dus ik heb nu 2 kaarten in de wallet. Handig voor de boodschappen 🙂

  54. Rabobank is wel de laatste bank (van de grote jongens) die Apple Pay heeft toegevoegd. Maar volgens mij zijn ze wel de eerste die OOK Apple Pay ondersteunen voor zakelijke rekeningen?

    Je bent raar als je alleen maar om Apple Pay gaat overstappen naar een andere bank… maar dat is mijn mening 🙂

  55. Ik krijg deze melding: Je betaalpas is niet geschikt voor Apple Pay, klik hier om een nieuwe aan te vragen.

    Meer mensen hier last van? Ik heb gewoon een recente betaalpas..

  56. Gelijk ingesteld! Ik kon maar 1 pas tegelijk instellen. Dus nog een keer doorlopen voor een 2e pas. Daarna kan je voor betaling swipen naar de pas die je wilt gebruiken.

  57. 2 passen toegevoegd binnen 1 minuut, simpeler en sneller kan niet!

  58. Nice, werkt direct 🙂

  59. Vraagje waar ik nog niet helemaal over uit ben; kun je Apple pay nu op de watch ook gebruiken zonder de iPhone in de buurt? Staat die kaart dan dus ook op je watch? Of moet je iphone altijd in de buurt zijn?

    Heb het antwoord al gevonden; kan gewoon zonder de iPhone in de buurt. Werkt hetzelfde als een contactloze betaling met een pinpas.

  60. Kan nog steeds geen gebruik maken 😡😡😡😡

  61. Eerst mijn felicitaties aan de Rabo klanten, die vanaf vandaag ook aan met Apple Pay kunnen betalen.

    Vraag: Zouden jullie Triodos Bank en eventueel ook ASN Bank kunnen vragen naar hun plannen met Apple Pay? Net als verschillende andere Apple gebruikers vraag ik Triodos Bank zo nu en dan via Twitter naar hun plannen. De standaard antwoorden van hun webcare (“We volgen de markt…”, “We hebben nog geen informatie” en “We geven het door…”) zijn weinig richtinggevend en eigenlijk ook niet echt hoopvol. Ik ben benieuwd naar wat een persvoorlichter en / of een marketingman of vrouw van deze twee groene banken zou zeggen op het moment dat een platform als iCulture hen zou bevragen op hun Apple Pay plannen…

    Bij voorbaat veel dank.

    PS Ik gebruik voor de fun en de experience nu voor Apple Pay een gratis N26 account, maar ik bankier het liefst volledig groen. Zijn er trouwens andere N26 gebruikers die standaard bij geen enkele Albert Heijn kunnen betalen met Apple Pay (via iPhone)?

  62. Niet eens meteen geprobeerd , eerst even alles opnieuw opgestart preventief , toen zowel op watch als iPhone vlekkeloos ingesteld , 2 minuten later me spullen probleemloos kunnen afrekenen , geduld werd dus zeker beloond! Top Rabobank dankjewel!

  63. @Rens: Jep, kreeg ik ook te zien. Ik heb daarom maar een nieuwe pas aangevraagd. Geen idee waarom dat nodig zou zijn. Maar toch…

  64. Yes!! Eindelijk .
    Maar…..Kun je twee passen koppelen? Bijvoorbeeld een zakelijke pas en een particuliere pas? Dat kan ik nergens terugvinden.

  65. Vanuit de app “zelf regelen” lukte het.. vanuit wallet niet.. eindelijk!

  66. Nieuwe pas moeten aanvragen…. raar

  67. App geupdate, nu crasht die bij opstarten. Nog meer mensen last van? App volledig onbruikbaar nu…

  68. @Scott: ik zie het. In eerste instantie gooide de Rabo app mijn 2e pas eruit. Maar het werkt nu. Helemaal top.

  69. Effe moeten wachten voor het zichtbaar was maar werkt nu als een tierelier

  70. 3 Rabo passen ingesteld voor ApplePay, 1 zakelijke, 1 eigen rekening en 1 gezamenlijke rekening.
    Alles werkt, alleen lukt het me niet om ze toe te voegen op de Apple Watch, maar dat zal later wel werken hoop ik.

  71. Betalen lukt niet, geeft melding: Saldo niet toereikend meer mensen hier last van?
    Wel mooi dat ze het hebben, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

  72. Eindelijk! Gelijk Bunq stopgezet, goed bevallen maar scheelt me weer €7,99 in de maand.

  73. 1 nieuwe pas aan moeten vragen en 1 kunnen toevoegen. In de wallet blijft hij echter aangeven dat de pas geactiveerd moet worden… maar hoe dan?

  74. @Carlos: Je kan niet 2-3 maanden wachten? 🤣

  75. Apple Pay direct ingesteld zonder reinstall, pas aanvragen, oid. Werkt top! Bedankt Rabobank, zo lang na ABN was het nou weer niet.

    Origineel geplaatst door Carlos
    Helaas ze zijn te laat… Ik ben overgestapt naar de bank die wel innovatief is en niet achter de feiten aanloopt…

    Als je doelt op ING: Aan die bank is niets innovatief. TAN-codes? serieus? Voor elk wiesewasje naar het kantoor? echt waar? Nee de traditionele grijze-pakken-banken zijn allemaal niet innovatief. Daarvoor moet je naar een mobiele bank, maar in Nederland is het aanbod schaars. Helaas.

    Origineel geplaatst door Jasper
    Het oubollige design van de betaalpas incl. logo zegt veel over hoe de Rabobank achterloopt op zijn concurrenten. Niet zo gek als je het mij vraagt dat de uitrol van Apple Pay bij hun zo lang heeft geduurd.

    Het design zoals afgebeeld bij iCulture is niet het design welke ze daadwerkelijk in Apple Pay gebruiken, het ziet er een stuk strakker uit. Zie het plaatje met de lachende dame. Zouden bij fysieke betaaldpassen ook zo moeten maken. Het logo is wel schrijnend, beter vervangen ze deze op de pas door degene welke ze als app icoon gebruiken.

  76. @Rutger: Ik kan al (onze) rekeningen gewoon toevoegen. zowel eigen rekening als en/of

  77. Origineel geplaatst door rc
    Eerst mijn felicitaties aan de Rabo klanten, die vanaf vandaag ook aan met Apple Pay kunnen betalen.

    Vraag: Zouden jullie Triodos Bank en eventueel ook ASN Bank kunnen vragen naar hun plannen met Apple Pay? Net als verschillende andere Apple gebruikers vraag ik Triodos Bank zo nu en dan via Twitter naar hun plannen. De standaard antwoorden van hun webcare (“We volgen de markt…”, “We hebben nog geen informatie” en “We geven het door…”) zijn weinig richtinggevend en eigenlijk ook niet echt hoopvol. Ik ben benieuwd naar wat een persvoorlichter en / of een marketingman of vrouw van deze twee groene banken zou zeggen op het moment dat een platform als iCulture hen zou bevragen op hun Apple Pay plannen…

    Bij voorbaat veel dank.

    PS Ik gebruik voor de fun en de experience nu voor Apple Pay een gratis N26 account, maar ik bankier het liefst volledig groen. Zijn er trouwens andere N26 gebruikers die standaard bij geen enkele Albert Heijn kunnen betalen met Apple Pay (via iPhone)?

    Helemaal eens ik heb ook Triodos maar gebruik nog Boon voor Apple Pay. Net als N26 werkt dit via een creditcard; werkt dus niet bij winkels die geen creditcard accepteren.

  78. Origineel geplaatst door Tim
    Zover ik kan zien is het alleen mogelijk om de hoofdrekening in te stellen. Als dat inderdaad het geval is, is het knap waardeloos (wederom) van de Rabobank.

    knap waardeloos niet super knap wel. je kan alle rekeningen toevoegen waar je een pas bij hebt. werkt top. niks mis mee

  79. @Rens: Ja ik ook… vanavond zal ik Pay voor mijn vrouw installeren benieuwd of ik haar pas ook niet kan toevoegen. Het betreft in dit geval onze hoofdrekening die ik niet kan toevoegen. De betaalrekening heb ik gewoon kunnen toevoegen zonder problemen.

  80. Mijn zakelijk rekening toevoegen ging vlekkeloos. maar mijn privé rekening zie ik nergens de mogelijkheid om toe te voegen. nog iemand het zelfde probleem..?

  81. Net getest. Werkt perfect. Woohoo! About bloody time.

  82. Top. Dank RABO

  83. @Rens: In België geen probleem om een zakelijke rekening toetevoegen. Echter alleen bij BNP Paribas Fortis. Bij de andere Belgische grootbanken blijft het oorverdovend stil.

  84. Heeft even mogen duren.. maar werkt perfect. Al met de iPhone en de watch betaald.

  85. Jammer dat ik nog 9 maanden moet w88 tot ik 16 ben😅

  86. @rc: sluit ik me graag bij aan (Triodos)!
    Ook al vaak gevraagd en inderdaad geen duidelijk antwoord: zou hun als groene bank toch moeten aanspreken…

  87. Origineel geplaatst door rc

    PS Ik gebruik voor de fun en de experience nu voor Apple Pay een gratis N26 account, maar ik bankier het liefst volledig groen. Zijn er trouwens andere N26 gebruikers die standaard bij geen enkele Albert Heijn kunnen betalen met Apple Pay (via iPhone)?

    Gebruikt N26 het Mastercard-protocol? Want dat accepteert de AH niet. Wel Maestro … had hier met Bunq ook eerst last van. De AH to Go deed het wel.

    On topic: Had het met de Rabobank vanmorgen binnen de minuut aan de praat. Alleen jammer dat ik idd alleen mijn hoofdrekening kan toevoegen … maar ook weer logisch, want alleen van die rekening heb ik een pas.

  88. Bankpas gelukt, maar creditcard kan ik nergens instellen voor Apple Pay

  89. @Leo: Je moet iets doen op je telefoon en dan komt Rabobank met de melding dat je fysieke pas niet geschikt is.
    Ik had heb hetzelfde probleem en mijn vrouw ook. Je moet dan een nieuwe pas aanvragen met de optie “pas defect” en krijgt een nieuwe fysieke pas. Heel bijzonder.

  90. Origineel geplaatst door Jack de vries
    @Tim: dit heeft niks met de Rabobank te maken, Apple heeft het Apple Pay certificaat nog niet gepusht naar jou telefoon, uitrol is bij alle banken een kwestie van 2-3 uur geweest voordat iedereen gebruik kon maken met alle passen

    Nou ik kan echt maar 1 pas gebruiken binnen hetzelfde acoount..

  91. Origineel geplaatst door Georgios
    Mijn zakelijk rekening toevoegen ging vlekkeloos. maar mijn privé rekening zie ik nergens de mogelijkheid om toe te voegen. nog iemand het zelfde probleem..?

    Jep precies hetzelfde probleem. Gewoon waardeloos weer.

  92. Origineel geplaatst door Georgios
    Mijn zakelijk rekening toevoegen ging vlekkeloos. maar mijn privé rekening zie ik nergens de mogelijkheid om toe te voegen. nog iemand het zelfde probleem..?

    Origineel geplaatst door Tim
    Jep precies hetzelfde probleem. Gewoon waardeloos weer.

    ja ik ik krijg de melding wij kunnen niet bij uw gegevens

  93. Origineel geplaatst door Georgios
    Mijn zakelijk rekening toevoegen ging vlekkeloos. maar mijn privé rekening zie ik nergens de mogelijkheid om toe te voegen. nog iemand het zelfde probleem..?

    Bij mij ging mijn zakelijke rekening ook vlekkeloos, maar geen mogelijkheid om mijn privérekeningen toe te voegen. Bij de Rabo helpdesk kwamen ze er ook niet uit…🤨

  94. Wauw wat top! Super happy mee!

  95. Meest opmerkelijke vind ik nog steeds dat er vanuit Rabobank echt 0,0 communicatie is geweest vandaag over het live gaan van Apple Pay…

  96. Origineel geplaatst door Mazinho
    Meest opmerkelijke vind ik nog steeds dat er vanuit Rabobank echt 0,0 communicatie is geweest vandaag over het live gaan van Apple Pay…

    Jawel hoor. Als je de app opent krijg je een splashscreen dat je Apple Pay kan activeren

  97. Origineel geplaatst door Mazinho
    Meest opmerkelijke vind ik nog steeds dat er vanuit Rabobank echt 0,0 communicatie is geweest vandaag over het live gaan van Apple Pay…

    Ik weet niet onder welke steen jij je vandaag hebt verstopt maar het is de hele dag al op de radio.
    Wanneer je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd zie je het ook in het splashscreen

  98. @niels: na een tijdje lukte dat bij mij ook gelukkig. Geduld is een schone zaak 🙂

  99. Ingesteld en mee betaald bij de benzinepomp. Werkt super goed en snel

  100. Ik merk nu wel als ik mijn telefoon wil locken dat er best een lag inzit…. Dat is wel jammer

  101. Gebruikt Rabo wel de laatste 4 cijfers van je rekening op de ApplePay pas? Ik zit bij ABN en die gebruikt een combinatie die voor hun misschien logisch is maar voor de gebruiker nergens op slaat.
    Wel cool van de Rabo dat ze ook direct de zakelijke rekeningen meepakken. Ook hier heeft de ABN een onozel antwoord op…

  102. Betekent dit ook dat je voortaan eenvoudig in bijv UK of USA kunt betalen via Rabobank?

  103. Origineel geplaatst door Mazinho
    Meest opmerkelijke vind ik nog steeds dat er vanuit Rabobank echt 0,0 communicatie is geweest vandaag over het live gaan van Apple Pay…

    Origineel geplaatst door Schmia

    Ik weet niet onder welke steen jij je vandaag hebt verstopt maar het is de hele dag al op de radio.

    Wanneer je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd zie je het ook in het splashscreen

    Onder geen steen, aangezien ik Apple Pay vanmorgen direct ingesteld heb. Ik bedoelde alleen dat ze normaal voor elke schijt een mailtje sturen en nu opeens niet. Overigens: wie luistert er nog radio tegenwoordig? En de app van de rabobank open ik in ieder geval niet dagelijks…

  104. Apple Pay geïnstalleerd. Nog niet uitgeprobeerd. Ben benieuwd hoe je nu het snelst betaalt:

    -met Apple Watch
    -iPhone met Touch ID (heb ik)
    -iPhone met gezichtsherkenning

    Apple Watch lijkt me het snelst.

  105. Origineel geplaatst door Mazinho
    Meest opmerkelijke vind ik nog steeds dat er vanuit Rabobank echt 0,0 communicatie is geweest vandaag over het live gaan van Apple Pay…

    Origineel geplaatst door Schmia
    Ik weet niet onder welke steen jij je vandaag hebt verstopt maar het is de hele dag al op de radio.

    Wanneer je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd zie je het ook in het splashscreen

    Origineel geplaatst door Mazinho
    Onder geen steen, aangezien ik Apple Pay vanmorgen direct ingesteld heb. Ik bedoelde alleen dat ze normaal voor elke schijt een mailtje sturen en nu opeens niet. Overigens: wie luistert er nog radio tegenwoordig? En de app van de rabobank open ik in ieder geval niet dagelijks…

    Er is gewoon een mailing de deur uit gedaan hoor. Vooraf en vandaag en op verschillende radiozenders de hele dag door spotjes.

  106. Origineel geplaatst door Mazinho
    Onder geen steen, aangezien ik Apple Pay vanmorgen direct ingesteld heb. Ik bedoelde alleen dat ze normaal voor elke schijt een mailtje sturen en nu opeens niet. Overigens: wie luistert er nog radio tegenwoordig? En de app van de rabobank open ik in ieder geval niet dagelijks…

    Is bewust denk ik, ik denk dat ze nu al genoeg te doen hebben om alle vragen te beantwoorden. Laat staan als alle klanten het gaan proberen.

  107. Origineel geplaatst door Sjakie
    Gebruikt Rabo wel de laatste 4 cijfers van je rekening op de ApplePay pas? Ik zit bij ABN en die gebruikt een combinatie die voor hun misschien logisch is maar voor de gebruiker nergens op slaat.

    Wel cool van de Rabo dat ze ook direct de zakelijke rekeningen meepakken. Ook hier heeft de ABN een onozel antwoord op…

    Ja. Laatste 4 cijfers zichtbaar.

  108. Origineel geplaatst door rc
    PS Ik gebruik voor de fun en de experience nu voor Apple Pay een gratis N26 account, maar ik bankier het liefst volledig groen. Zijn er trouwens andere N26 gebruikers die standaard bij geen enkele Albert Heijn kunnen betalen met Apple Pay (via iPhone)?

    Origineel geplaatst door Jeroen
    Gebruikt N26 het Mastercard-protocol? Want dat accepteert de AH niet. Wel Maestro … had hier met Bunq ook eerst last van. De AH to Go deed het wel.

    On topic: Had het met de Rabobank vanmorgen binnen de minuut aan de praat. Alleen jammer dat ik idd alleen mijn hoofdrekening kan toevoegen … maar ook weer logisch, want alleen van die rekening heb ik een pas.

    Stom, inderdaad gebruik ik via N26 een Mastercard. Make sense dus. Thanks!

  109. Bij mij lukt het nog steeds niet, ik krijg constant de melding: We kunnen niet bij je gegevens
    Er is een probleem met de verbinding.
    Probeer het later opnieuw.

    Bij de helpdesk komen ze er niet uit, hebben meer mensen hier last van?

  110. @Tim: Bij mij prima verlopen om 3 bankpassen toe te voegen. Zelfs uit 2 accounts. Bij 1 account een zakelijke pas, bij ‘t andere account 2 prive passen.

    Na ‘t toevoegen van de zakelijke pas lukte het niet direct de prive passen toe te voegen maar na een herstart van de Rabo app ging ‘t wel prima!

    Wat me echt wel ontzettend stoort wanner je 2 prive passen hebt, en dat ligt volledig bij Apple is dat in de Wallet app wanneer de passen ingeschoven zijn je niet direct kan zien welke pas welke is. Het nummer van je rekening staat namelijk onderaan je pas waardoor je eerst de map moet aantikken je pas kunt zien welke bankpas ‘t is. Super onhandig en kost onnodig veel tijd. Waarom ook niet de mogelijkheid een pas een eigen naampje te geven die altijd boven in ‘t zicht staat?
    Anderen dit ook opgevallen of als storend opgevallen? 😜

  111. Origineel geplaatst door Jarno
    Wat me echt wel ontzettend stoort wanner je 2 prive passen hebt, en dat ligt volledig bij Apple is dat in de Wallet app wanneer de passen ingeschoven zijn je niet direct kan zien welke pas welke is. Het nummer van je rekening staat namelijk onderaan je pas waardoor je eerst de map moet aantikken je pas kunt zien welke bankpas ‘t is. Super onhandig en kost onnodig veel tijd. Waarom ook niet de mogelijkheid een pas een eigen naampje te geven die altijd boven in ‘t zicht staat?

    Anderen dit ook opgevallen of als storend opgevallen? 😜

    Ja, ik heb dit getackeld door de passen op dezelfde volgorde te zetten als de rekeningen in m’n app staan

  112. Origineel geplaatst door Dennis
    Too little, too late… Ben al overgestapt

    Ik ook

  113. Origineel geplaatst door Georgios
    Mijn zakelijk rekening toevoegen ging vlekkeloos. maar mijn privé rekening zie ik nergens de mogelijkheid om toe te voegen. nog iemand het zelfde probleem..?

    Origineel geplaatst door Martijn
    Bij mij ging mijn zakelijke rekening ook vlekkeloos, maar geen mogelijkheid om mijn privérekeningen toe te voegen. Bij de Rabo helpdesk kwamen ze er ook niet uit…🤨

    Inmiddels heb ik het geprobeerd door het aanmaken van een 2e profiel in de Rabo app en het is gelukt. Wellicht een tip voor mensen die tegen eenzelfde probleem aanlopen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.