De Rabobank Bankieren Plus-app is uit de App Store en Google Play Store gehaald. Volgens de Rabobank is deze app niet meer nodig, omdat ze bezig zijn met de uitrol van de officiële app.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 27 reacties
Fab1Man
Bij elk nieuwsbericht over deze “afschuwelijke” app, moet steeds naar voren komen dat het gaat om het contact met de medewerker. Dat de app verder niet compliant is met technieken anno 2015 (webview vs. native), het ontbreken van TouchID etc. mag geen stukje kritiek bespeuren. Er wordt in de berichtgeving een beetje omheen gepraat alsof je er voordeel bij haalt om dit te promoten voor de Rabobank.
Ik zit zelf bij de Rabobank en vanwege het niet mee kunnen nemen van je rekeningnummer wacht ik nog even af tot ik zelf de applicatie kan gebruiken. Anders was ik al lang overgestapt.
De huidige app, los van een nieuw ontwikkeltraject, had al lang een update mogen hebben voor de iPhone 6. Dat TouchID dan met een soort arrogante houding als “niet-veilig” gezien wordt door de Rabobank, geeft mij alleen maar meer het idee dat ze geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn. Een projectmanager die focust op User Experience, maar daarbij Experience niet begrijpt.
Marijn
Origineel geplaatst door Fab1Man
Bij elk nieuwsbericht over deze “afschuwelijke” app, moet steeds naar voren komen dat het gaat om het contact met de medewerker. […]
Ik zat ook bij Rabobank en afgelopen vrijdag overgestapt naar ING. Bieden gratis een handige overstapservice dus je rekeningnummer hoeft het probleem niet te zijn! 🙂
Fab1Man
Origineel geplaatst door Fab1Man
Bij elk nieuwsbericht over deze “afschuwelijke” app, moet steeds naar voren komen dat het gaat om het contact met de medewerker. […].
Origineel geplaatst door Marijn
Ik zat ook bij Rabobank en afgelopen vrijdag overgestapt naar ING. Bieden gratis een handige overstapservice dus je rekeningnummer hoeft het probleem niet te zijn!
Ik heb alleen een vrij mooi rekeningnummer, die ik liever behoud :P.
Erik
Ik snap ook totaal niet waarom er een functie inzit “contact met medewerker”. Ik kan me niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan. Dat zegt genoeg. Daarnaast graag Touch ID implementeren. Dat is pas een toevoeging.
Merijn
Als ik de reacties op de Android app van de Rabobank mag geloven, dan krijgen we het nog zwaar. De reacties zijn niet mals…
Gaat de Rabobank de kritiek van de Android-app wel gebruiken voordat ze de iPhone variant uitbrengen?
Julian
Ben zelf ook sinds vorige week overgestapt naar ING. De overstap service is inderdaad erg handig!
Nu heb ik alle mobiele betaal gemakken en het is nog goedkoper ook!
Bram
Origineel geplaatst door Fab1Man
Bij elk nieuwsbericht over deze “afschuwelijke” app, moet steeds naar voren komen dat het gaat om het contact met de medewerker. […]
Origineel geplaatst door Marijn
Ik zat ook bij Rabobank en afgelopen vrijdag overgestapt naar ING. Bieden gratis een handige overstapservice dus je rekeningnummer hoeft het probleem niet te zijn!
Ook ik ben vorige week overgestapt naar ING, helaas vanwege de slechte Rabobank app. De ING app werkt veel gebruikersvriendelijker met Touch ID, een verbazingwekkend goede stemherkenning en een mooi design dat de (inmiddels 1 jaar oude) iPhone 6 ondersteund, in tegenstelling tot de Rabobank app die na een jaar nog steeds geen ondersteuning heeft voor iPhone 6 en 6 Plus.
Freaky
wat een onzin kunnen die gasten uitkramen zeg. Maar ja het zijn bankiers dus het zit in het bloed.
Was altijd de nieuwe App van de rabobank. Maar nu het grootste deel van de klanten van de nieuwe App moet kotsen Is het in eens een test App.
Stelletje pinokio’s daar.
Gatver.
Cloverfield
Ik heb te doen met Rabobank klanten. Gelukkig ben ik overgestapt. Kun je heel eenvoudig doen met de overstapservice.
Marijn
Origineel geplaatst door Fab1Man
Bij elk nieuwsbericht over deze “afschuwelijke” app, moet steeds naar voren komen dat het gaat om het contact met de medewerker. […].
Origineel geplaatst door Marijn
Ik zat ook bij Rabobank en afgelopen vrijdag overgestapt naar ING. Bieden gratis een handige overstapservice dus je rekeningnummer hoeft het probleem niet te zijn!
Ik ben overigens ook overgestapt ivm de app. Opvallend dat er meerderen zijn. Wellicht een leuk onderwerp voor iculture peilt? 😉
Red67
Wordt ook lastig als het Rabo WebCare team allemaal klachten krijgt over een “native” app terwijl ze juist een web-app hebben uitgebracht…
Marc
@Freaky: Ik ben het helemaal met je eens! Wat een gezeur om van bank te wisselen, alleen voor de app. Kom op mensen, wat een vreemde gedachten en domme stap!!
Gaan die mensen, die zijn overgestapt, straks weer naar een andere bank als ze moeten gaan betalen voor NFC gebruik via je mobiel? Want de ING laat je er straat 0,50 euro per maand voor betalen. Zou er nu maar over nadenken om over te stappen naar de ABN.
Nou, ik heb de Rabobank en ik blij bij de Rabobank. Heb er niet alleen een betaalrekening en ik zie het niet zitten om, alleen voor een app, te gaan overstappen. Het zal even wennen zijn, en misschien niet naar mijn zin, maar dat is dan maar zo. Maar voor een app over te stappen, dat gaat mij echt te ver!!
Prima wat anderen doen hoor!! Laat dat duidelijk zijn!! Maar vind wel beetje vreemd 😊
Marcel
Vreemd of niet, dat overstappen: ik ben (na 37 jaar Rabobank) met mijn betaalrekening ook overgestapt naar een andere bank. Eentje die ‘user experience’ wel serieus neemt. En dat is deels ingegeven door de ontwikkeling van dit gedrocht van een app; het was niet de enige reden maar wel de spreekwoordelijke druppel.
M’n bank was eigenlijk, nu ik erbij nadenk, zo’n beetje het enige waarmee ik nog niet overgestapt was. Energie, telecom, verzekeringen, daarvoor is het “logisch” als je een beter product en/of minder kosten hebt. Waarom dan voor een bank niet? Die concurrentie onderling zou wat mij betreft nog veel heviger mogen!
Tevilnelg
Automatisch update, jammer! Dan kan ik de oude app dus niet blijven gebruiken tenzij ik automatische updates voor alle apps uitzet.
Ik vind het goed dat er veel kritiek komt, klanten verdienen wat beters dan dit. Een web-app voor mobiel zal niet binnen afzienbare tijd zo goed werken als een native-app. HTML5 en vooral JavaScript laten gewoon geen hoge performance toe zonder substantiële verbeteringen in de hardware (zie hier voor een uitgebreide verklaring). Je zult altijd even langer moeten wachten en het verbruikt onnodig veel werkgeheugen en energie. Voor incidenteel gebruik kun je de browser gebruiken, maar apps mogen wat mij betreft niet primair verpakte web-apps zijn, dat is gewoon zonde. Ik ben benieuwd hoe de app werkt als er niet genoeg geheugen beschikbaar is. Dan krijg je namelijk gauw hetzelfde effect als in Safari: de pagina moet opnieuw laden en je raakt je positie en ingevulde gegevens kwijt.
Origineel geplaatst door Marc
@Freaky: Ik ben het helemaal met je eens! Wat een gezeur om van bank te wisselen, alleen voor de app. Kom op mensen, wat een vreemde gedachten en domme stap!!
Gaan die mensen, die zijn overgestapt, straks weer naar een andere bank als ze moeten gaan betalen voor NFC gebruik via je mobiel? Want de ING laat je er straat 0,50 euro per maand voor betalen. Zou er nu maar over nadenken om over te stappen naar de ABN.
Nou, ik heb de Rabobank en ik blij bij de Rabobank. Heb er niet alleen een betaalrekening en ik zie het niet zitten om, alleen voor een app, te gaan overstappen. Het zal even wennen zijn, en misschien niet naar mijn zin, maar dat is dan maar zo. Maar voor een app over te stappen, dat gaat mij echt te ver!!
Prima wat anderen doen hoor!! Laat dat duidelijk zijn!! Maar vind wel beetje vreemd 😊
Volgens mij heb je Freaky verkeerd begrepen. 😉
Hoezo is dat vreemd? Banken bieden vrijwel dezelfde service en onderscheiden zich in details. Het hangt er dan af wat jij belangrijk vindt. Gebruik jij de app of bankieren-wegsite heel vaak, is het absoluut begrijpelijk dat je naar een bank overstapt die dat ook belangrijk vindt. Transacties zijn aan modernisering toe en de Rabobank laat duidelijk blijken dat niet belangrijk te vinden of te beseffen, terwijl de ING volop meedoet.
Overstappen van bank is triviaal als je niet toevallig veel transacties hebt lopen die je allemaal moet aanpassen. Dat zal gemiddeld reuze meevallen, misschien werk van een uurtje. Wat als jouw mobiele provider niet goed werkt, ga je dan ook gewoon daar blijven omdat het teveel moeite is om te wisselen en een nieuw nummer te gebruiken?
Overigens, laat ING dan maar €0,50 p.m. vragen voor NFC, de Rabobank biedt het nog amper aan (ik krijg voorlopig ook geen NFC-bankpas, want die van mij is al redelijk nieuw)!
Marcel Kraan
Ik vind de app (android) vreselijk.
Heen onoverzichtelijk en de rekeningen slecht te vinden
Het niet meer kunnen maken van screenshots is voor ons bedrijf vreselijk.
De mutatie regels staan zover uit elkaar dat je geen goed overzicht meer krijgt.
De app ziet er erg mooi uit maar het is een vreselijk onding.. janken…
thunder op met die app zou ik zeggen en de oude weer terugzetten
@Marc: ik doe tegenwoordig al mijn betaling via mijn telefoon. Daarom is voor mij erg belangrijk een goed en snel werkende app te hebben. Genoeg reden om over te stappen lijkt me
Maurice Hollink
Ik ben inmiddels ook overgestapt. Had bij de ING al een rekening toen het nog Postbank was, dus veel moeite was het niet.
Marc
@Freaky: had je bericht niet goed gelezen. Ben dus niet met je eens!!
Dacht dat je het over de overstappers had. Want alleen voor een app? Na-apers zijn het. Kom op, het is gewoon wennen!
maart
Ben blij dat ik vorige maand ben overgestapt naar een goede bank. De ASN investeert niet in wapens en dierenleed maar luistert tenminste naar haar klanten. Zoeken naar bij/afschrijvingen, een Apple Watch app én geschikt voor iPhone 6/s/plus. Doeg falende Rabobank.
Bram
Origineel geplaatst door Marc
@Freaky: Ik ben het helemaal met je eens! Wat een gezeur om van bank te wisselen, alleen voor de app. Kom op mensen, wat een vreemde gedachten en domme stap!!
Gaan die mensen, die zijn overgestapt, straks weer naar een andere bank als ze moeten gaan betalen voor NFC gebruik via je mobiel? Want de ING laat je er straat 0,50 euro per maand voor betalen. Zou er nu maar over nadenken om over te stappen naar de ABN.
Nou, ik heb de Rabobank en ik blij bij de Rabobank. Heb er niet alleen een betaalrekening en ik zie het niet zitten om, alleen voor een app, te gaan overstappen. Het zal even wennen zijn, en misschien niet naar mijn zin, maar dat is dan maar zo. Maar voor een app over te stappen, dat gaat mij echt te ver!!
Prima wat anderen doen hoor!! Laat dat duidelijk zijn!! Maar vind wel beetje vreemd 😊
Waarom zou je genoegen moeten nemen met een product dat niet naar je zin is? We leven gewoon in een tijd dat de app voor de meeste mensen (waaronder ik) het enige contact met de bank is. Als je als bank dan niet de meerwaarde van een goede app kunt inzien, dan begrijp je wat mij betreft het huidige digitale tijdperk niet.
Wel opvallend om hier te lezen dat de app dus blijkbaar voor veel meer mensen doorslag geeft om over te stappen. Hier kunnen banken denk ik alleen maar van leren en het geeft aan hoe belangrijk een goede app is voor klanten.
Esy
Origineel geplaatst door Marc
Overigens, laat ING dan maar €0,50 p.m. vragen voor NFC, de Rabobank biedt het nog amper aan (ik krijg voorlopig ook geen NFC-bankpas, want die van mij is al redelijk nieuw)!
Dat klopt niet. Via diezelfde handige Rabo app kan je gewoon een nieuw pasje aanvragen met NFC. 😉
emeel
Zou het komen doordat we als gebruikers een beetje bang zijn voor contact met een bankbediende? Een app waarmee je contact legt, wow dacht de bankbediende terwijl hij Tinder zag…
Dacht dat je het over de overstappers had. Want alleen voor een app? Na-apers zijn het. Kom op, het is gewoon wennen!
Nou ook jij veel plezier het duurt nog jaren voor ze deze App op de rit hebben.
Vooral als je langzaam internet hebt dan werkt het voor geen meter. Heb kpn maar zelf dan soms alleen edge dan kun je gewoon niet bankieren.
Dat kan ik me als ondernemer simpel weg niet permitteren. En ik wil het ook niet.
Bubbly
Origineel geplaatst door Marc
@Freaky: had je bericht niet goed gelezen. Ben dus niet met je eens!!
Dacht dat je het over de overstappers had. Want alleen voor een app? Na-apers zijn het. Kom op, het is gewoon wennen!
Die app is hoe veel mensen 90% van hun bankzaken regelen, dus het heeft weinig te maken met wennen en weegt voor velen wel degelijk mee bij het kiezen van een bank. We kunnen niet blijven doen alsof de verzuiling nog geldt op bankgebied. Met technologie verandert alles.
Ik zit al langer te denken om over te stappen van de Rabobank naar ING, puur vanwege de app. Zakelijk gebruik ik ING en dat is een verademing!
Inloggen met touch id en betalen zonder dat je continu zo’n reader mee moet nemen. Als ik iets moet overmaken wil ik dat meteen doen en niet wachten tot ik thuis ben om een random reader uit de kast te halen.
Voor dit soort gemak wil ik zelfs een 50 Euro per jaar mee betalen. No problem.
Constant
@Jorit: Je kunt via de app tot 1.000 per week zonder scanner overboeken naar bekende rekeningen en tot 250 naar onbekende rekeningen. Dit laatste kan je instellen via de app.
Jasper
Wat mij betreft loopt de Rabobank al jaren achter wat betreft technologie.
(De ING heeft al vingerprint- en voice ontgrendeling en kan je al een tijd uit de voeten met de Apple Watch.)
Zo hebben ze bij de Rabobank drie kwart jaar geleden een nieuwe Rabo-reader uitgebracht, terwijl je bij de ING een sms code krijgt. Veel handiger.
Nu heb je altijd (behalve bij de app) zo’n stomme reader nodig. Heb je die niet bij je, pech gehad! Dan kan je niets.
Bij elk nieuwsbericht over deze “afschuwelijke” app, moet steeds naar voren komen dat het gaat om het contact met de medewerker. Dat de app verder niet compliant is met technieken anno 2015 (webview vs. native), het ontbreken van TouchID etc. mag geen stukje kritiek bespeuren. Er wordt in de berichtgeving een beetje omheen gepraat alsof je er voordeel bij haalt om dit te promoten voor de Rabobank.
Ik zit zelf bij de Rabobank en vanwege het niet mee kunnen nemen van je rekeningnummer wacht ik nog even af tot ik zelf de applicatie kan gebruiken. Anders was ik al lang overgestapt.
De huidige app, los van een nieuw ontwikkeltraject, had al lang een update mogen hebben voor de iPhone 6. Dat TouchID dan met een soort arrogante houding als “niet-veilig” gezien wordt door de Rabobank, geeft mij alleen maar meer het idee dat ze geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn. Een projectmanager die focust op User Experience, maar daarbij Experience niet begrijpt.
Ik zat ook bij Rabobank en afgelopen vrijdag overgestapt naar ING. Bieden gratis een handige overstapservice dus je rekeningnummer hoeft het probleem niet te zijn! 🙂
Ik heb alleen een vrij mooi rekeningnummer, die ik liever behoud :P.
Ik snap ook totaal niet waarom er een functie inzit “contact met medewerker”. Ik kan me niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan. Dat zegt genoeg. Daarnaast graag Touch ID implementeren. Dat is pas een toevoeging.
Als ik de reacties op de Android app van de Rabobank mag geloven, dan krijgen we het nog zwaar. De reacties zijn niet mals…
Gaat de Rabobank de kritiek van de Android-app wel gebruiken voordat ze de iPhone variant uitbrengen?
Ben zelf ook sinds vorige week overgestapt naar ING. De overstap service is inderdaad erg handig!
Nu heb ik alle mobiele betaal gemakken en het is nog goedkoper ook!
Ook ik ben vorige week overgestapt naar ING, helaas vanwege de slechte Rabobank app. De ING app werkt veel gebruikersvriendelijker met Touch ID, een verbazingwekkend goede stemherkenning en een mooi design dat de (inmiddels 1 jaar oude) iPhone 6 ondersteund, in tegenstelling tot de Rabobank app die na een jaar nog steeds geen ondersteuning heeft voor iPhone 6 en 6 Plus.
wat een onzin kunnen die gasten uitkramen zeg. Maar ja het zijn bankiers dus het zit in het bloed.
Was altijd de nieuwe App van de rabobank. Maar nu het grootste deel van de klanten van de nieuwe App moet kotsen Is het in eens een test App.
Stelletje pinokio’s daar.
Gatver.
Ik heb te doen met Rabobank klanten. Gelukkig ben ik overgestapt. Kun je heel eenvoudig doen met de overstapservice.
Haha tsja 😉
Ik ben overigens ook overgestapt ivm de app. Opvallend dat er meerderen zijn. Wellicht een leuk onderwerp voor iculture peilt? 😉
Wordt ook lastig als het Rabo WebCare team allemaal klachten krijgt over een “native” app terwijl ze juist een web-app hebben uitgebracht…
@Freaky: Ik ben het helemaal met je eens! Wat een gezeur om van bank te wisselen, alleen voor de app. Kom op mensen, wat een vreemde gedachten en domme stap!!
Gaan die mensen, die zijn overgestapt, straks weer naar een andere bank als ze moeten gaan betalen voor NFC gebruik via je mobiel? Want de ING laat je er straat 0,50 euro per maand voor betalen. Zou er nu maar over nadenken om over te stappen naar de ABN.
Nou, ik heb de Rabobank en ik blij bij de Rabobank. Heb er niet alleen een betaalrekening en ik zie het niet zitten om, alleen voor een app, te gaan overstappen. Het zal even wennen zijn, en misschien niet naar mijn zin, maar dat is dan maar zo. Maar voor een app over te stappen, dat gaat mij echt te ver!!
Prima wat anderen doen hoor!! Laat dat duidelijk zijn!! Maar vind wel beetje vreemd 😊
Vreemd of niet, dat overstappen: ik ben (na 37 jaar Rabobank) met mijn betaalrekening ook overgestapt naar een andere bank. Eentje die ‘user experience’ wel serieus neemt. En dat is deels ingegeven door de ontwikkeling van dit gedrocht van een app; het was niet de enige reden maar wel de spreekwoordelijke druppel.
M’n bank was eigenlijk, nu ik erbij nadenk, zo’n beetje het enige waarmee ik nog niet overgestapt was. Energie, telecom, verzekeringen, daarvoor is het “logisch” als je een beter product en/of minder kosten hebt. Waarom dan voor een bank niet? Die concurrentie onderling zou wat mij betreft nog veel heviger mogen!
Automatisch update, jammer! Dan kan ik de oude app dus niet blijven gebruiken tenzij ik automatische updates voor alle apps uitzet.
Ik vind het goed dat er veel kritiek komt, klanten verdienen wat beters dan dit. Een web-app voor mobiel zal niet binnen afzienbare tijd zo goed werken als een native-app. HTML5 en vooral JavaScript laten gewoon geen hoge performance toe zonder substantiële verbeteringen in de hardware (zie hier voor een uitgebreide verklaring). Je zult altijd even langer moeten wachten en het verbruikt onnodig veel werkgeheugen en energie. Voor incidenteel gebruik kun je de browser gebruiken, maar apps mogen wat mij betreft niet primair verpakte web-apps zijn, dat is gewoon zonde. Ik ben benieuwd hoe de app werkt als er niet genoeg geheugen beschikbaar is. Dan krijg je namelijk gauw hetzelfde effect als in Safari: de pagina moet opnieuw laden en je raakt je positie en ingevulde gegevens kwijt.
Volgens mij heb je Freaky verkeerd begrepen. 😉
Hoezo is dat vreemd? Banken bieden vrijwel dezelfde service en onderscheiden zich in details. Het hangt er dan af wat jij belangrijk vindt. Gebruik jij de app of bankieren-wegsite heel vaak, is het absoluut begrijpelijk dat je naar een bank overstapt die dat ook belangrijk vindt. Transacties zijn aan modernisering toe en de Rabobank laat duidelijk blijken dat niet belangrijk te vinden of te beseffen, terwijl de ING volop meedoet.
Overstappen van bank is triviaal als je niet toevallig veel transacties hebt lopen die je allemaal moet aanpassen. Dat zal gemiddeld reuze meevallen, misschien werk van een uurtje. Wat als jouw mobiele provider niet goed werkt, ga je dan ook gewoon daar blijven omdat het teveel moeite is om te wisselen en een nieuw nummer te gebruiken?
Overigens, laat ING dan maar €0,50 p.m. vragen voor NFC, de Rabobank biedt het nog amper aan (ik krijg voorlopig ook geen NFC-bankpas, want die van mij is al redelijk nieuw)!
Ik vind de app (android) vreselijk.
Heen onoverzichtelijk en de rekeningen slecht te vinden
Het niet meer kunnen maken van screenshots is voor ons bedrijf vreselijk.
De mutatie regels staan zover uit elkaar dat je geen goed overzicht meer krijgt.
De app ziet er erg mooi uit maar het is een vreselijk onding.. janken…
thunder op met die app zou ik zeggen en de oude weer terugzetten
@Cloverfield: Lijkt mij een zeer goede optie!!
@Marc: ik doe tegenwoordig al mijn betaling via mijn telefoon. Daarom is voor mij erg belangrijk een goed en snel werkende app te hebben. Genoeg reden om over te stappen lijkt me
Ik ben inmiddels ook overgestapt. Had bij de ING al een rekening toen het nog Postbank was, dus veel moeite was het niet.
@Freaky: had je bericht niet goed gelezen. Ben dus niet met je eens!!
Dacht dat je het over de overstappers had. Want alleen voor een app? Na-apers zijn het. Kom op, het is gewoon wennen!
Ben blij dat ik vorige maand ben overgestapt naar een goede bank. De ASN investeert niet in wapens en dierenleed maar luistert tenminste naar haar klanten. Zoeken naar bij/afschrijvingen, een Apple Watch app én geschikt voor iPhone 6/s/plus. Doeg falende Rabobank.
Waarom zou je genoegen moeten nemen met een product dat niet naar je zin is? We leven gewoon in een tijd dat de app voor de meeste mensen (waaronder ik) het enige contact met de bank is. Als je als bank dan niet de meerwaarde van een goede app kunt inzien, dan begrijp je wat mij betreft het huidige digitale tijdperk niet.
Wel opvallend om hier te lezen dat de app dus blijkbaar voor veel meer mensen doorslag geeft om over te stappen. Hier kunnen banken denk ik alleen maar van leren en het geeft aan hoe belangrijk een goede app is voor klanten.
Dat klopt niet. Via diezelfde handige Rabo app kan je gewoon een nieuw pasje aanvragen met NFC. 😉
Zou het komen doordat we als gebruikers een beetje bang zijn voor contact met een bankbediende? Een app waarmee je contact legt, wow dacht de bankbediende terwijl hij Tinder zag…
Nou ook jij veel plezier het duurt nog jaren voor ze deze App op de rit hebben.
Vooral als je langzaam internet hebt dan werkt het voor geen meter. Heb kpn maar zelf dan soms alleen edge dan kun je gewoon niet bankieren.
Dat kan ik me als ondernemer simpel weg niet permitteren. En ik wil het ook niet.
Die app is hoe veel mensen 90% van hun bankzaken regelen, dus het heeft weinig te maken met wennen en weegt voor velen wel degelijk mee bij het kiezen van een bank. We kunnen niet blijven doen alsof de verzuiling nog geldt op bankgebied. Met technologie verandert alles.
Ik zit al langer te denken om over te stappen van de Rabobank naar ING, puur vanwege de app. Zakelijk gebruik ik ING en dat is een verademing!
Inloggen met touch id en betalen zonder dat je continu zo’n reader mee moet nemen. Als ik iets moet overmaken wil ik dat meteen doen en niet wachten tot ik thuis ben om een random reader uit de kast te halen.
Voor dit soort gemak wil ik zelfs een 50 Euro per jaar mee betalen. No problem.
@Jorit: Je kunt via de app tot 1.000 per week zonder scanner overboeken naar bekende rekeningen en tot 250 naar onbekende rekeningen. Dit laatste kan je instellen via de app.
Wat mij betreft loopt de Rabobank al jaren achter wat betreft technologie.
(De ING heeft al vingerprint- en voice ontgrendeling en kan je al een tijd uit de voeten met de Apple Watch.)
Zo hebben ze bij de Rabobank drie kwart jaar geleden een nieuwe Rabo-reader uitgebracht, terwijl je bij de ING een sms code krijgt. Veel handiger.
Nu heb je altijd (behalve bij de app) zo’n stomme reader nodig. Heb je die niet bij je, pech gehad! Dan kan je niets.