Rabo Bankieren 6.0: nu met betaalverzoeken en knoppenbalk voor snellere navigatie

De eerder aangekondigde update van de Rabobank-app is nu eindelijk beschikbaar. Met de nieuwste versie kun je sneller navigeren dankzij de knoppenbalk. Ook zijn de betaalverzoeken officieel en vind je deze in een handig overzicht.

Het heeft even geduurd, maar de eerder aangekondigde update voor Rabo Bankieren met nieuwe knoppenbalk is nu eindelijk beschikbaar. In de app kies je nu onderaan uit vijf opties om snel de belangrijkste handelingen uit te voeren. Ook is de mogelijkheid voor een betaalverzoek officieel beschikbaar en worden betaalverzoeken nu overzichtelijk op het startscherm weergegeven.


Rabobank-app met overzicht van betaalverzoeken.

Rabobank met knoppenbalk voor navigatie

Een maand geleden konden we bij iCulture als eerste melden dat de Rabobank een grote update gepland had voor de iOS-versie van de app. Behalve de nieuwe betaalverzoeken (daarover hieronder meer), heeft de app ook een geheel nieuwe indeling gekregen dankzij de komst van de knoppenbalk. In plaats van het zijmenu, vind je nu onderaan de vijf belangrijkste onderdelen van de app: Overzicht, Zelf regelen, Overboeken, Contact en Meer.

Bij het kopje Overzicht worden al je eigen rekeningen en betaalrekeningen verzameld en bij Zelf regelen vind je informatie over je betaal- en spaarrekening en kun je bijvoorbeeld de namen wijzigen. Ook stel je hier Touch ID in, die je nu ook kunt gebruiken voor het ondertekenen van iDEAL-betalingen. Je kunt nu ook via de app een verzekering afsluiten, zoals een reisverzekering.

Bekijk ook
Rabo Bankieren krijgt betaalverzoeken, nieuwe knoppenbalk en meer

Rabo Bankieren krijgt betaalverzoeken, nieuwe knoppenbalk en meer

De Rabobank krijgt binnenkort een grote update. Met de nieuwe versie is het mogelijk om een betaalverzoek te versturen, maar kun je ook iDEAL-betalingen signeren met je vingerafdruk. Ook wordt het design aangepast.

Het scherm voor Overboeken laat je sneller geld overmaken, terwijl je in het onderdeel Contact direct informatie kunt opvragen bij een medewerker of je lokale bank kunt bellen. Alle overige opties, zoals te verzenden opdrachten, veelgestelde vragen en meer, vind je onder de laatste optie in de knoppenbalk. De nieuwe navigatie heeft meerdere voordelen. Zo staan de belangrijkste onderdelen altijd op het scherm en zijn ze ook binnen handbereik. Voorheen stonden alle onderdelen opgekropt in een zijmenu die je moest openen via een knop in de linker bovenhoek.

Rabobank-app met knoppenbalk en betaalverzoek.

Betaalverzoek bij Rabobank
De Rabobank laat je een betaalverzoek maken en deze zijn in de vernieuwde app prominenter weergegeven. Je maakt een nieuw betaalverzoek via Meer > Betaalverzoek, waarna je in het volgende scherm aangeeft hoeveel je nog tegoed hebt en om hoeveel personen dit gaat. Vervolgens verschijnen de betaalverzoeken op het overzichtsscherm, onder de eventuele spaarrekening. Hier vind je de twee oudste betaalverzoeken, waarna je direct naar een scherm kunt om alle overige betaalverzoeken te bekijken. Je kunt daar ook meteen een betaalverzoek opnieuw delen, wissen of een nieuwe aanmaken. De betaalverzoeken werden stiekem midden juli al toegevoegd (de oorspronkelijke geplande release van deze update) en is met terugwerkende kracht bij de vorige update-omschrijving toegevoegd, maar nu heeft de Rabobank de functie officieel gemaakt.

https://www.iculture.nl/gids/iculture-vergelijkt-betaalverzoeken-betalingen-apps/

Deze nieuwste update van de Rabobank is nu, ongeveer een maand later dan oorspronkelijk gepland, eindelijk beschikbaar voor iOS-gebruikers.

Reacties: 22 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.