Een opvallend gerucht vanuit Bloomberg: de aanstaande mixed reality-headset van Apple vereist geen iPhone. Dat zegt Mark Gurman op basis van interne bronnen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 3 reacties
Sander
Ja whright. Ben benieuwd of iemand deze gaat kopen. Denk dat er weinig meerwaarde aan zit en het zal wel behoorlijk duur worden
Jeroen
Ik denk in het begin een paar miljoen per kwartaal, pas bij versie 4 wordt het mainstream als het platform volwassen is en de kinderziektes er uit zijn. Dan worden het een paar miljoen per maand.
Arie
Wie zich afvraagt wie dit gaat kopen (met de bias; ‘dit wordt niets’) zou ik aanraden om even naar het bedrijfsleven te kijken. Men experimenteert al volop; digital twins, leren, ervaren, samenwerken op afstand, digitaal vergaderen, de entertainmentindustrie, medische toepassingen etc. De mogelijkheden zijn eindeloos maar de kwaliteit van de apparatuur (en dus de beleving) is nog te laag. Deze versie samen met de versies van andere grote spelers gaan (zijn) de wereld drastisch aan het veranderen. Natuurlijk zullen de eerste versies kostbaar zijn. Dat is de prijs die een early adopter betaalt om voorop te lopen. Dat levert dan wel ervaringsvoorsprong op en in die mensen zijn bedrijven dan weer geïnteresseerd. De early majority zal wachten op volgende, goedkopere versies dat levert ze een financieel voordeel op maar ook het nadeel dat anderen al meer ervaring hebben. Het is maar waar je voor kiest. Apple (en anderen) weten zelf ook niet heel goed in welke richting zich dit hoofdzakelijk zal bewegen en zal daarom de praktische applicaties nauwlettend gaan volgen. Maar dat dit een ‘game changer’ wordt staat voor mij als duizenden palen boven water.
Ja whright. Ben benieuwd of iemand deze gaat kopen. Denk dat er weinig meerwaarde aan zit en het zal wel behoorlijk duur worden
Ik denk in het begin een paar miljoen per kwartaal, pas bij versie 4 wordt het mainstream als het platform volwassen is en de kinderziektes er uit zijn. Dan worden het een paar miljoen per maand.
Wie zich afvraagt wie dit gaat kopen (met de bias; ‘dit wordt niets’) zou ik aanraden om even naar het bedrijfsleven te kijken. Men experimenteert al volop; digital twins, leren, ervaren, samenwerken op afstand, digitaal vergaderen, de entertainmentindustrie, medische toepassingen etc. De mogelijkheden zijn eindeloos maar de kwaliteit van de apparatuur (en dus de beleving) is nog te laag. Deze versie samen met de versies van andere grote spelers gaan (zijn) de wereld drastisch aan het veranderen. Natuurlijk zullen de eerste versies kostbaar zijn. Dat is de prijs die een early adopter betaalt om voorop te lopen. Dat levert dan wel ervaringsvoorsprong op en in die mensen zijn bedrijven dan weer geïnteresseerd. De early majority zal wachten op volgende, goedkopere versies dat levert ze een financieel voordeel op maar ook het nadeel dat anderen al meer ervaring hebben. Het is maar waar je voor kiest. Apple (en anderen) weten zelf ook niet heel goed in welke richting zich dit hoofdzakelijk zal bewegen en zal daarom de praktische applicaties nauwlettend gaan volgen. Maar dat dit een ‘game changer’ wordt staat voor mij als duizenden palen boven water.