Reacties voor: Rechter wijst rechtszaak over defecte powerknop iPhone 4 af

De Amerikaanse rechter heeft een rechtszaak over de defecte iPhone 4-powerknop afgeslagen. De knop zou voor veiligheidsproblemen zorgen.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 22 reacties

  1. Of je neemt een defect toestel niet mee het vliegtuig in?

  2. Ik heb nog nooit mij iPhone in het vliegtuig uitgezet. Vliegtuig modus moet voldoende zijn. Ze mogen mij uitleggen waarom vliegtuigmodus niet voldoende is.

  3. Of je zet in Settings -> General -> Accessibility -> Assistive Touch aan. Vanaf dan kan je makkelijk naar Device en houd het Lock icoon voor een paar seconden ‘ingedrukt’: -> dan verschijnt ook de ‘slide to power off’. Om ‘m weer aan te schakelen moet je’m wel even aan de lader hangen…

  4. Met defecte remmen kan men een auto niet afremmen, ook heel gevaarlijk. De remmen laten herstellen is een optie om het gevaar te vermijden.

    Weer zo’n rechtszaak aangespannen door Amerikaanse “no cure, no pay” advocaatjes van de zevende garnituur.

  5. @bdv: Of je dit even door wil sturen naar het gerechtshof aldaar. Workaround found. Case closed.

    Verder vind ik het een top manier om je hersenloosheid te tonen als je met deze reden de rechtbank in gaat.

  6. vliegtuigmodus IS voldoende, mensen die zeggen dat ie UIT moet, weten niet waarover ze praten! A-technische mensen dus. 🙂

  7. @Guy: Die a-technische man heet de piloot en is ‘gezagvoerder’. Of hij nu gelijk heeft of niet, je hebt in het vliegtuig te doen wat hij zegt. Mensen die dat niet doen zij dan weer a-sociaal.

  8. Eens met Guy, echter zoals Flieps ook zegt, bepaalt de piloot wat je wel en niet mag/moet doen. In het meest extreme geval kan hij zelfs beslissen, als jij weigert je iPhone volledig uit te zetten, om de vlucht af te breken op grond van het feit dat door jouw iPhone de veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden. Alle daaruit voortvloeiende kosten kunnen dan op jou verhaald worden. Tevens kunnen er dan zelfs ook nog gerechtelijke stappen tegen je ondernomen worden wegens obstructie en het doelbewust in gevaar brengen van je mede-passagiers. Je kunt ook zelfs als terrorist bestempeld worden!

    Maar… ik zet hem in een vliegtuig ook gewoon op de vlieg-modus, nooit problemen mee gehad (tot nu toe, haha).

  9. Hmmm, ik heb m vroeger ook altijd alleen op vliegtuigmodus gezet.
    Maar de laatste paar keren werd er voor de start en landing steeds gezegd dat ALLE electronische apparaten moesten worden uitgezet. Dus ook bijv. E-readers zonder verbinding en gewone MP3-spelers.
    Nadat de startprocedure voorbij was, werd gezegd dat electronische apparaten weer aan mochten, maar dat telefoons of andere apparatuur met “zend- en ontvangvermogen” uit moesten blijven òf in vliegtuigmodus gezet moesten worden.

    Daarom doe ik tegenwoordig voor de start mn iPhone in vliegtuigmodus en zet m dan uit. Na de start zet ik m weer aan en dan is hij meteen in vliegtuigmodus. Vervolgens kijk ik mn filmpje of luister muziek.
    Eén keer vroeg de steward of die in vliegtuigmodus stond, en toen ik dat beaamde was het in orde. Volgens mij ben ik zo best veilig bezig.

    On topic: Weer een trieste poging om rijk te worden op basis van rare jurispredentie. Als t kapot gaat en valt niet meer onder garantie laat je t repareren, of laat je GSM thuis.

  10. @Ronald: Ik denk dt het er mee te maken heeft dat cabinepersoneel geen zin heeft om op elk toestel te kijken of die uitstaat

  11. Het kan wel via AssetiveTouch, zo doe ik het ook met mijn kapotte, ik kan mijne ook uitzetten

  12. Origineel geplaatst door Mike
    Hmmm, ik heb m vroeger ook altijd alleen op vliegtuigmodus gezet.Maar de laatste paar keren werd er voor de start en landing steeds gezegd dat ALLE electronische apparaten moesten worden uitgezet. Dus ook bijv. E-readers zonder verbinding en gewone MP3-spelers. Nadat de startprocedure voorbij was, werd gezegd dat electronische apparaten weer aan mochten, maar dat telefoons of andere apparatuur met “zend- en ontvangvermogen” uit moesten blijven òf in vliegtuigmodus gezet moesten worden.Daarom doe ik tegenwoordig voor de start mn iPhone in vliegtuigmodus en zet m dan uit. Na de start zet ik m weer aan en dan is hij meteen in vliegtuigmodus. Vervolgens kijk ik mn filmpje of luister muziek.Eén keer vroeg de steward of die in vliegtuigmodus stond, en toen ik dat beaamde was het in orde. Volgens mij ben ik zo best veilig bezig.On topic: Weer een trieste poging om rijk te worden op basis van rare jurispredentie. Als t kapot gaat en valt niet meer onder garantie laat je t repareren, of laat je GSM thuis.

    Tegenwoordig hebben steeds meer vliegtuigen met uitgerust wifi netwerk. Hoe wil je daarmee verbinding mee maken. En met vliegtuig mode staat netwerken uit.

  13. Origineel geplaatst door thomaz
    Tegenwoordig hebben steeds meer vliegtuigen met uitgerust wifi netwerk. Hoe wil je daarmee verbinding mee maken. En met vliegtuig mode staat netwerken uit.

    Je kunt, als vliegtuigmodus aanstaat, handmatig je Wi-Fi weer inschakelen.

  14. Weer een rechtszaak om niet zeg, je kan je Iphone laten maken door Apple of door een telefoonwinkel als je knop het niet doet. Verder zijn er zoals hier al aangegeven mogelijkheden het zonder knop te doen en tja, ik ben wel eens mijn telefoon in mijn koffer vergeten (nokia, reserve voor op vakantie) die stond nog aan en ik ben toch echt zonder problemen aan de grond gekomen.

    Er is al vaker bekend getest en bevonden dat de stralingen helemaal niet negatief zijn op de vlucht (net als bellen bij een tankstation) maar er zijn legio andere problemen zoals de draadloze connectie die gehacked kan worden (of te lange tankbeurten als miep nog even met beb praat). Ze zijn nota bene bezig om bellen mogelijk te maken in het vliegtuig zelf!

    En alle electronica uit is ook nog steeds een vreemde, de mp3 speler heeft geen straling, ik denk dat dat weer te maken heeft met ‘in case of an emergency’ dat men niet lekker al op z’n mp3 spelertje zit en de omgeving om zich heen heeft afgezonderd.

  15. Dat je je telefoon uit moet zetten is behoorlijk achterhaald.

  16. Gebruik misschien assistive touch? Dan kun je evengoed je iphone uitschakelen!

  17. Wat een stelletje bloedzuigers zeg, elk klein dingetje kunnen ze vinden en wat ze dan doen is het helemaal leegzuigen…
    Ze hebben zelf gewoon niet door waar ze mee bezig zijn.

  18. De nieuwe ‘cabinepraatjes’ zeggen “schakel uw apparaat in de vliegtuigmodes indien aanwezig”.

    Punt.

  19. Origineel geplaatst door Flieps
    @Guy: Die a-technische man heet de piloot en is ‘gezagvoerder’. Of hij nu gelijk heeft of niet, je hebt in het vliegtuig te doen wat hij zegt. Mensen die dat niet doen zij dan weer a-sociaal.

    Ach jongen, kakt een keer op die asociale mensen wiens gsm piept tijdens de landing als ze de welkomst sms ontvangen (omdat ze m NIET uitzetten, steeds een paar mensen PER vlucht met het excuus ‘ik weet mn pincode niet’). Een iPhone in VLUCHTmode is NIET detecteerbaar en staat dus zo uit als een pacemaker ! Daar is geen discussie over te voeren, al is het de paus. Wat een redenering zeg. De Piloot is een veredelde buschauffeur, lees eens de artikels over piloten op het internet en begeef je eens naar het jaar 2013 ipv 1990.

  20. Het enige wat ik in een cessna graag uit heb is gsm/3g, dit ivm het geluid wat je soms over de koptelefoon hoort (net als dat je een telefoon bij een speaker houd als er een gesprek binnenkomt), maar zelfs dat lijkt me bij een airliner niet toe doen.

  21. Mensen, de reden dat alle toestellen bij de landing en bij het opsteigen uit moeten is de volgende: indien een noodsituatie zich voordoet is het belangrijk dat iedereen oplet en niet naar muziek zit te luisteren of op zijn mobieltje/camera/laptop zit te kijken. Landing en take-off zijn de meest kritieke momenten van de vlucht, vandaar dat elektronische apparaten volledig uitgeschakeld moeten zijn.

    Bron: een piloot die dit mij vertelde.

  22. Een stewardess heeft me ooit uitgelegd dat de reden voor het volledig uitschakelen van alle elektronica niet te maken heeft met straling maar met aandacht. Opstijgen en landen zijn de meest risicovolle momenten en als er dan iets gebeurd moet iedereen de volle aandacht hebben.

    Degenen die met hun elektronica gadget zit te spelen is er dan wellicht niet volledig bij en degenen die een headset op hebben al helemaal niet. Daarom gaat de in flight entertainment ook volledig uit tijdens het opstijgen en landen. Ook de stoelen moet weer rechtop, bagage in de bakken of onder de stoelen, allemaal bedoelt om zo snel mogelijk te kunnen vluchten.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.