Heeft het zin om als bedrijf een eigen iPhone-applicatie uit te brengen? Uit een onderzoek blijkt dat een iPhone-applicatie nauwelijks extra online conversatie over het merk oplevert en dat de buzz al snel weer is verdwenen.
Interessant artikel. In Nederland bereik je maar ook een beperkt aantal mensen. Circa 200.000 mensen hebben een iPhone, terwijl er 20 miljoen actieve simkaarten/telefoons zijn. Zaak is ook dat je als adverteerder niet zo maar een branded app ontwikkeld, maar ook extra value meebrengt. Stel de vraag: Hoe kan ik een app maken, die de gebruiker veelvuldig gaat gebruiken? Aan de andere kant: Hoe vluchtig is een TV-reclame, radio-reclame, print-advertentie wel niet? Blijft een 100x duurdere TV-campagne wel in de hoofden van de consument hangen? Je moet mij nu ook niet vragen welke adverteerders vorige week er met out-door reclame in bushokjes hingen…
Volgens het bureau Porter Novelli, dat ook bij het onderzoek betrokken was, is het grote aanbod van iPhone-applicaties een van de problemen waardoor applicaties nauwelijks meer opvallen.
Dit grote aanbod aan advertenties geldt natuurlijk ook voor andere media: TV, Krant, Radio, Online. Op de mobiel kun je je dan misschien nog wel het best onderscheiden. Over onderscheid gesproken: Een adverteerder moet zich niet als merk alleen onderscheiden maar ook in reclame. Misschien wordt dat nog wel te weinig gedaan.
Toch deze week nog een leuke ontdekt: de Le Bar Guide van Stella Artois, waarmee je per land een lijst vindt van uitgekozen cafés, waar Stella geschonken wordt; inklusief koppeling aan kaarten, sharing optie, en Rating door de user te geven plus evt. taxi nummer in de streek… Jammer genoeg momenteel meer adressen in USA dan in Europa…
Conny Veren
Appie doet het leuk toch?
Handig boodschappenlijstje ondanks dat ik ze niet allemaal bij de AH aanschaf. Gelijk inzicht op je AH koopggedrag dmv koppeling met Bonuskaart en leuke koppeling met (o.a. AllerHande) recepten.
StilleW
De app van AH is wel een mooi voorbeeld hoe t wel kan 🙂
Rene. Nieuwenhuis
Ook al koop je je boodschappen niet bij ah, de app word veel gebruikt en de merknaam is steeds in beeld. Grote kans dat je toch een keer naar ah gaat voor die ene aanbieding die nergens goedkoper is. En… Je automatisch je karretje vol laat. Een mooi voorbeeld hoe je merk indirect geld opleverd.
Interessant artikel. In Nederland bereik je maar ook een beperkt aantal mensen. Circa 200.000 mensen hebben een iPhone, terwijl er 20 miljoen actieve simkaarten/telefoons zijn. Zaak is ook dat je als adverteerder niet zo maar een branded app ontwikkeld, maar ook extra value meebrengt. Stel de vraag: Hoe kan ik een app maken, die de gebruiker veelvuldig gaat gebruiken? Aan de andere kant: Hoe vluchtig is een TV-reclame, radio-reclame, print-advertentie wel niet? Blijft een 100x duurdere TV-campagne wel in de hoofden van de consument hangen? Je moet mij nu ook niet vragen welke adverteerders vorige week er met out-door reclame in bushokjes hingen…
Volgens het bureau Porter Novelli, dat ook bij het onderzoek betrokken was, is het grote aanbod van iPhone-applicaties een van de problemen waardoor applicaties nauwelijks meer opvallen.
Dit grote aanbod aan advertenties geldt natuurlijk ook voor andere media: TV, Krant, Radio, Online. Op de mobiel kun je je dan misschien nog wel het best onderscheiden. Over onderscheid gesproken: Een adverteerder moet zich niet als merk alleen onderscheiden maar ook in reclame. Misschien wordt dat nog wel te weinig gedaan.
Toch deze week nog een leuke ontdekt: de Le Bar Guide van Stella Artois, waarmee je per land een lijst vindt van uitgekozen cafés, waar Stella geschonken wordt; inklusief koppeling aan kaarten, sharing optie, en Rating door de user te geven plus evt. taxi nummer in de streek… Jammer genoeg momenteel meer adressen in USA dan in Europa…
Appie doet het leuk toch?
Handig boodschappenlijstje ondanks dat ik ze niet allemaal bij de AH aanschaf. Gelijk inzicht op je AH koopggedrag dmv koppeling met Bonuskaart en leuke koppeling met (o.a. AllerHande) recepten.
De app van AH is wel een mooi voorbeeld hoe t wel kan 🙂
Ook al koop je je boodschappen niet bij ah, de app word veel gebruikt en de merknaam is steeds in beeld. Grote kans dat je toch een keer naar ah gaat voor die ene aanbieding die nergens goedkoper is. En… Je automatisch je karretje vol laat. Een mooi voorbeeld hoe je merk indirect geld opleverd.
Ja het lijkt mij dat wanneer de app zelf gewoon erg goed is en wat meer bijdraagd dan reclame dan zal het wel in het voordeel werken van de makers.
De AH app en de Pathe app lijken mij een goed voorbeeld.
Ov9292 is een voorbeeld van hoe het mis kan gaan en uiteindelijk toch op zijn pootjes terecht komen kan.