T-Mobile moet een banner van de site verwijderen omdat deze misleidend zou zijn. De banner beweerde dat bestaande klanten extra voordeel genieten, maar bestaande klanten betaalden meer voor een iPhone dan nieuwe klanten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 15 reacties
Michel
T-Mobile heeft vandaag een waarschuwing gekregen van de Reclame Code Commissie
Dit klopt niet, dat was gisteren al.
Tom
Waarom betaal je überhaupt meer als bestaande abonnee?
Er is trouwens een rekenfout dat bestaande klanten 20 euro meer betalen, dat moet 50 zijn. Of zijn de aansluitkosten verrekend? Die trouwens ook schandalig hoog zijn…
Als je corrigeert doe het dan goed: De uitspraak van de RCC is gedateerd 12 juli j.l. Nu ruim 2 weken geleden.
Robin
@Tom: Ja, dat vraag ik me ook altijd af… Echt raar… Maar goed, lekker voor jullie T-mobile!
martijn
@Tom: Lijkt me duidelijk in de tekst:
Een nieuwe klant betaalde €99,95 met €30 aansluitkosten terwijl bestaande klanten bij hetzelfde abonnemnet €149,95 betalen. €20 meer dan de nieuwe klanten.
Ik had bij het verlengen van mijn abbonement geen aansluitkosten, en hoefde maar 99,95 bij te betalen (zit ook bij T-mobile), omdat ik vaak over me bundel bel. Hierdoor kreeg ik dus wel korting die goedkoper uitvielen… kwam mij mooi uit, ik snap ook wel waarom ze dat doen, maar is niet eerlijk tegenover andere T-mobile gebruikers.
Pim Brussee
Bij T-Mobile betaal je € 20,00 meer als je al klant bent, maar bij Ziggo € 400,00. Toch vreemd dat trouwe klanten meer betalen dan nieuwe. Voor mij de reden over te te stappen mocht dat mij gebeuren.
colonel sanders
Waarom moet er zowieso bijbetaald worden voor een telefoon van 1 jaar oud?
ikke
Als je maar genoeg over je bundel heen gaat krijg je ook korting. Hebben ze een bepaalde formule voor om dit te berekenen… En krijg je geen korting dan gewoon je huidige abbo opzeggen en een nieuwe aanvragen, kijken hoe ze dan reageren…..
zotheid
@colonel sanders: Dit is niks nieuws. M’n pa had in augustus 2008 een 3G gekocht. Werd hij een half jaar voor het einde van zijn contract (begin 2010) gebeld door T-mobile met de vraag of hij een 3Gs wilde, want, zo zei de dame aan de lijn, de volgende iPhone kwam toch voorlopig nog niet. Afijn, hij dat gedaan waar ik uiteraard niet zo blij mee was.
Ik vroeg laatst of hij alweer bijna van z’n contract af was en hij tegen september (oid) een nieuwe iPhone kan kopen.
Blijkt dat ze m’n vader opnieuw een contract voor 2 jaar hebben aangesmeerd, welke pas begon toen zijn oude contract afliep. Oftewel, dat contract ging pas in toen de iPhone 4 net uit was. Zeer asociale manier van zaken doen bij T-mobile.
kevins
Blijft raar dat bestaande klanten meer moeten betalen. Dan stap ik wel voor 1 maand over naar ben (oid) en de maand erna weer naar t-mobile alszijnde nieuwe klant.
Bas
Het is heel simpel, het heeft er gewoon mee te maken dat providers alleen geïnteresseerd zijn in acquisitie, dus nieuwe klanten. Ze gaan er dan min of meer vanuit dat de meeste bestaande klanten ‘honkvast’ zijn en zullen blijven, en dat nieuwe mensen aantrekken daardoor prioriteit heeft. Het valt namelijk vies tegen hoeveel mensen daadwerkelijk na ieder contract weer naspeurwerk gaan doen bij alle providers waar zij het goedkoopst uit zijn. Consumenten kiezen vaak voor de makkelijkste oplossing.
Ruben.cc
Die hele reclame-code-commissie is één grote wassen neus. T-Mobile (of wie dan ook) doet iets wat niet mag, ze krijgen een standje, beloven het niet meer te doen. Flikken vervolgens weer wat anders, krijgen weer een standje, beloven het weer niet te doen. Flikken weer wat anders, etc…
Intussen is de reclame gemaakt, zijn klanten misleidt en binnengesleept en is de afdeling list en bedrog weer iets nieuws aan het verzinnen waarvan ze van tevoren weten dat ze er klachten over gaan ontvangen.
Moet jij als burger eens iets flikken waarbij je een bedrijf of persoon om de tuin probeert te lijden, dan kom je er niet zo makkelijk mee weg.
Dit klopt niet, dat was gisteren al.
Waarom betaal je überhaupt meer als bestaande abonnee?
Er is trouwens een rekenfout dat bestaande klanten 20 euro meer betalen, dat moet 50 zijn. Of zijn de aansluitkosten verrekend? Die trouwens ook schandalig hoog zijn…
Als je corrigeert doe het dan goed: De uitspraak van de RCC is gedateerd 12 juli j.l. Nu ruim 2 weken geleden.
@Tom: Ja, dat vraag ik me ook altijd af… Echt raar… Maar goed, lekker voor jullie T-mobile!
@Tom: Lijkt me duidelijk in de tekst:
Een nieuwe klant betaalde €99,95 met €30 aansluitkosten terwijl bestaande klanten bij hetzelfde abonnemnet €149,95 betalen. €20 meer dan de nieuwe klanten.
Ik had bij het verlengen van mijn abbonement geen aansluitkosten, en hoefde maar 99,95 bij te betalen (zit ook bij T-mobile), omdat ik vaak over me bundel bel. Hierdoor kreeg ik dus wel korting die goedkoper uitvielen… kwam mij mooi uit, ik snap ook wel waarom ze dat doen, maar is niet eerlijk tegenover andere T-mobile gebruikers.
Bij T-Mobile betaal je € 20,00 meer als je al klant bent, maar bij Ziggo € 400,00. Toch vreemd dat trouwe klanten meer betalen dan nieuwe. Voor mij de reden over te te stappen mocht dat mij gebeuren.
Waarom moet er zowieso bijbetaald worden voor een telefoon van 1 jaar oud?
Als je maar genoeg over je bundel heen gaat krijg je ook korting. Hebben ze een bepaalde formule voor om dit te berekenen… En krijg je geen korting dan gewoon je huidige abbo opzeggen en een nieuwe aanvragen, kijken hoe ze dan reageren…..
@colonel sanders: Dit is niks nieuws. M’n pa had in augustus 2008 een 3G gekocht. Werd hij een half jaar voor het einde van zijn contract (begin 2010) gebeld door T-mobile met de vraag of hij een 3Gs wilde, want, zo zei de dame aan de lijn, de volgende iPhone kwam toch voorlopig nog niet. Afijn, hij dat gedaan waar ik uiteraard niet zo blij mee was.
Ik vroeg laatst of hij alweer bijna van z’n contract af was en hij tegen september (oid) een nieuwe iPhone kan kopen.
Blijkt dat ze m’n vader opnieuw een contract voor 2 jaar hebben aangesmeerd, welke pas begon toen zijn oude contract afliep. Oftewel, dat contract ging pas in toen de iPhone 4 net uit was. Zeer asociale manier van zaken doen bij T-mobile.
Blijft raar dat bestaande klanten meer moeten betalen. Dan stap ik wel voor 1 maand over naar ben (oid) en de maand erna weer naar t-mobile alszijnde nieuwe klant.
Het is heel simpel, het heeft er gewoon mee te maken dat providers alleen geïnteresseerd zijn in acquisitie, dus nieuwe klanten. Ze gaan er dan min of meer vanuit dat de meeste bestaande klanten ‘honkvast’ zijn en zullen blijven, en dat nieuwe mensen aantrekken daardoor prioriteit heeft. Het valt namelijk vies tegen hoeveel mensen daadwerkelijk na ieder contract weer naspeurwerk gaan doen bij alle providers waar zij het goedkoopst uit zijn. Consumenten kiezen vaak voor de makkelijkste oplossing.
Die hele reclame-code-commissie is één grote wassen neus. T-Mobile (of wie dan ook) doet iets wat niet mag, ze krijgen een standje, beloven het niet meer te doen. Flikken vervolgens weer wat anders, krijgen weer een standje, beloven het weer niet te doen. Flikken weer wat anders, etc…
Intussen is de reclame gemaakt, zijn klanten misleidt en binnengesleept en is de afdeling list en bedrog weer iets nieuws aan het verzinnen waarvan ze van tevoren weten dat ze er klachten over gaan ontvangen.
Moet jij als burger eens iets flikken waarbij je een bedrijf of persoon om de tuin probeert te lijden, dan kom je er niet zo makkelijk mee weg.
@Ruben.cc: True!
dit had ik zelf ook al ontdekt toen ik de prijzen had vergeleken. ‘zogenaamde’ korting… verlengen is nog duurder dan een nieuwe joh :s