De iPad en andere tablets zijn niet alleen geschikt om boeken te lezen en films te kijken. Je kunt er ook reclamefolders op doorbladeren en dat blijken Nederlandse consumenten massaal te doen. Volgens cijfers van Publitas grijpen meer dan 3 miljoen consumenten tot 175 procent vaker naar een tablet of smartphone om de koopjes te bekijken. “Digitale folders zijn een belangrijk medium aan het worden voor retailers”, aldus Guillermo Sanchez van Publitas. “Negentig procent is een kopie van de papieren folder, maar tien procent is digital only.”
Adverteerders kiezen bewust voor digitaal: “Bijvoorbeeld voor speciale acties of als het geografisch bereik te laag is om als print te verzenden.” Publitas verzorgt de folders voor bedrijven als Makro, Kruidvat, Trekpleister, Hunkemöller, McGregor, Ahold en Blokker.
Gemiddeld bekijken zo’n 700.00 mensen maandelijks een folder op hun smartphone. Het aantal koopjesjagers is nog hoger: 1,1 miljoen per maand. De meerderheid van de Nederlanders kruipt overigens nog steeds achter de computer om folders door te bladeren, maar dat aantal daalt. Wie ook reclamefolders op de iPad wil lezen kan het beste gebruik maken van apps die grote collecties folders bevatten, zoals deze drie:
- Reclamefolder (gratis, universeel, iOS 5.0+)
- Spotta (gratis, universeel, iOS 6.0+)
- Folder.nl (gratis, universeel, iOS 5.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 9 reacties