Nieuw reclamespotje ‘Growth Spurt’: de XS Max maakt alles groter

Apple heeft een nieuw reclamespotje, waarin de grootte van de nieuwe iPhone XS en XS Max onder de aandacht wordt gebracht. Een 'groeispurt' noemt Apple de toestellen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reclamespotje ‘Growth Spurt’

In de reclamespot staat de grootte van de iPhone XS (Max) centraal. Je ziet mensen die foto’s maken met de Max of video’s bekijken op het scherm. Opeens worden mensen en dieren gigantisch groot. De hele stad groeit zelfs en het spotje eindigt met de tekst ‘Everything you love just got bigger’. Bij de introductie van de iPhone XS en XS Max benadrukte Apple al de grootte van het scherm. Bij de 5,8-inch XS valt het nog wel mee, want die is qua behuizing vergelijkbaar met de eerdere iPhone 6, 7 en 8. Alleen het scherm is groter. Bij de iPhone XS Max zullen mensen even moeten wennen aan het gigantische 6,5-inch scherm, het grootste ooit in een smartphone.


Ooit hield Apple vast aan 4-inch schermen, toen de rest van de industrie al was overgestapt op ‘phablets’. Apple’s redenering was dat je de hoeken van het scherm nog met één hand moest kunnen bedienen. Bij de iPhone 6 Plus liet Apple die filosofie voor het eerst los en dat bleek de juiste keuze. Het werd de snelstverkopende iPhone-generatie ooit.

iPhone-reclame Growth Spurt

Het nieuwe 60 seconden durende clipje legt de nadruk op de grootte en is weer leuk om te kijken. Je luistert naar de muziek Catch my Breath van Confidence Man.

https://www.youtube.com/watch?v=iVe__Py2GuU

Alles is groter als je een iPhone XS Max gebruikt, wil Apple maar even duidelijk maken. Katten, honden, golfballen en zelfs mensen worden opeens extreem groot. Het is een van de meer grappige reclames van de afgelopen tijd, vergelijkbaar met de ‘Unlock with a look’-spot van een tijdje geleden die je nu nog regelmatig op de Nederlandse televisie ziet. Het nieuwe spotje is geregisseerd door John Hillcoat, die ook verantwoordelijk was voor de prijswinnende film Corazón.

iPhone-reclame Growth Spurt

Niet meer nadenken
Het spotje gaat niet in op de technische eigenschappen, zoals de Smart HDR-functie waarmee met behulp van hardware-ondersteuning de foto wordt geoptimaliseerd. Bij de nieuwe toestellen hoef je eigenlijk nauwelijks meer na te denken over de camera-instellingen (voorzover je daar überhaupt al controle over hebt) en nabewerking is ook niet nodig. De Neural Engine zorgt ervoor dat je foto’s er altijd piekfijn uit zien.

De komende tijd kunnen we ongetwijfeld meer spotjes verwachten, waarin de camerafucnties of de grootte van het scherm in het zonnetje worden gezet. Je gaat door het kijken van het filmpje misschien niet meteen een iPhone XS Max kopen, maar er zullen heel wat mensen zijn die toch even bij hun provider gaan kijken of het realistisch is om binnenkort over te stappen.

Actuele iPhone XS Max deals

Reacties: 6 reacties

  1. Vet gemaakt alleen jammer dat ze het laatste shot, het ‘appeltje’ dan ook niet ff daarin meenemen.
    ‘Te heilig’ om aan te raken waarschijnlijk.. 🙂

  2. Jammer dat ze bij de reclame het volledige scherm gebruiken om een foto te maken maar in de tussentijd mis ik 2 cm aan beiden kanten…

  3. Kwestie van tijd. Grotere iPhones worden meer een trend (is het al) en dat blijkt ook wel nu weer. Er is meer vraag naar de Xs Max dan de Xs (3-4 keer meer volgens bronnen). We worden een bepaalde richting ingeduwd, visie voor de komende jaren en de iPhones hierna.

  4. Dus over een tijdje lopen wij allemaal met een IPad te sjouwen 😉

  5. Origineel geplaatst door Pieter
    Dus over een tijdje lopen wij allemaal met een IPad te sjouwen 😉

    Doe je nou toch al als je een ipad hebt?

  6. De prijs is anders ook bigger geworden.
    Die zie je niet in de reclame.