De Amerikaanse operator Verizon heeft gekozen voor een opmerkelijke reclamecampagne om de Motorola Droid te promoten: een frontale aanval op de Apple iPhone. Onder de slogan “Everything iDont… Droid does!” laat Verizon in het filmpje zien op welke punten de iPhone tekort schiet. De Motorola Droid is het eerste Android-toestel van Motorola.
De Motorola Droid heeft bijvoorbeeld een fysiek toetsenbord, widgets en kan multitasken. In het filmpje zie je in het standaardlettertype van Apple teksten als “iDon’t Have a Real Keyboard” en “iDon’t Run Simultaneous Apps” voorbijkomen. De commercial is sinds gisteravond op de Amerikaanse tv-zenders te zien. Verizon deed al eerder een aanval op Apple: hun vorige reclamespot had de titel ‘There’s a Map for That’ en liet zien dat de dekking van Verizon veel beter is dan die van AT&T.
De Motorola Droid draait op Android 2.0 en is voorzien van een 5 megapixel camera. Het toestel stond voorheen bekend onder de naam Motorola Sholes. Officiële foto’s zijn er nog niet uitgebracht, maar op internet zijn al diverse foto’s en een opstartvideo verschenen. In het filmpje is het toestel zelf niet te zien:
Operators Sprint en T-Mobile hebben al eerder Android-toestellen op de Amerikaanse markt gelanceerd, maar deden dat op een traditionele manier door op de sterke punten van de toestellen te wijzen, zonder de vergelijking met de concurrentie te maken. Verizon’s campagne is de meest agressieve die tot nu toe voor Android is gelanceerd. Op de website Droiddoes.com kunnen mensen ervaren wat de Motorola Droid meer kan dan de iPhone. Een teller op de site telt af naar 30 oktober, mogelijk de datum waarop het pre-orderen van start gaat.
Meer info: Verizon
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 67 reacties