Reclamezuil bedienen met je iPhone

CBS Outdoor heeft een digitaal reclameplatform ontwikkeld, waarbij je met je iPhone producten in 3D kunt laten ronddraaien en inzoomen op een product.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

cbs outdoorCBS Outdoor, een exploitant van reclameborden, heeft een nieuw advertentieplatform ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Clusta. Het gaat om een digitaal lcd-scherm, dat met de iPhone te bedienen is. Door met je vinger over je iPhone-scherm te swipen kun je 3D-objecten laten ronddraaien. Je kunt ook pinchen en stretchen om in en uit te zoomen. De verbinding wordt gelegd via Wi-Fi of 3G.


Het nieuwe advertentieplatform ging gisteren van start in Engeland. CBS Outdoor is van plan om de systemen in Westfield-winkelcentra te plaatsen. De technologie kan ook worden aangepast voor andere smartphones. Ook is het mogelijk om een SMS-bericht kunnen sturen om meer informatie over een bepaald product op te vragen.

Via: Campaign

Informatie

Laatst bijgewerkt
5 juni 2009 om 22:57
Categorie
Apple

Reacties: 17 reacties

  1. geweldig (meer weet ik niet te zeggen)

  2. De verbinding wordt gelegd via Wi-Fi of 3G.

    Ze kunnen beter bluetooth gebruiken, nu de OS 3.0 zo vlakbij is..

  3. Ooh de mogelijkheden…. prachtig..

    Dit is al gehackt voordat de zuilen geplaatst zijn 🙂

  4. Leuk maar wel dure manier van reclame voeren. Idd is zo gehackt 🙂

  5. Geweldig! Ben benieuwd naar de werking

  6. Moeten de iPhone gebruikers wel eerst een app installeren neem ik aan. Lijkt me een beetje omslachtig allemaal… Kunnen ze beter een touchscreen ophangen. Dan hebben andere mensen er ook nog wat aan.

  7. Ik denk zelfs dat de zuilen hier in Nederland al gesloopt zijn door vandalisten voordat ze gehackt kunnen worden. :-S

  8. kijk dat zou ik nog es mooie reclameborden vinden!
    Alleen jammer dat ze idd zo gehackt of gesloopt zijn wss…

  9. Daar zat ik nou net nog op te wachten. 🙂

  10. Origineel geplaatst door Bas van der Ploeg
    Moeten de iPhone gebruikers wel eerst een app installeren neem ik aan. Lijkt me een beetje omslachtig allemaal… Kunnen ze beter een touchscreen ophangen. Dan hebben andere mensen er ook nog wat aan.

    natuurlijk, 52 inch touchscreens op straat. goed idee voor de “even Apeldoorn bellen” reclame 🙂

  11. Belachelijk. High tech reclame spul is ook rotzooi. Ik ben dat constante reclame-bombardement allang spuugzat.

  12. Origineel geplaatst door Sloper
    Belachelijk. High tech reclame spul is ook rotzooi. Ik ben dat constante reclame-bombardement allang spuugzat.

    Op zich absoluut mee eens. Maar laten ze je (naar ik verwacht) nog een beetje de vrij keus welke informatie je bekijkt.

    Zoals in de voorbeeld foto; ik zie dan liever één foto van een schoen op een bushokje dan een schreeuwerige poster met alle verschillende modellen schoenen, prijzen erbij en andere aandacht trekkende teksten.

    Men hoopt natuurlijk dat je nieuwsgierig bent of het leuk vind stoer met je telefoon het scherm op het bushokje te gaan bedienen. Als je dat niet doet staat er alleen (in dit voorbeeld) een schoen in beeld. Dat stoort me minder dan sommige “kunst” die ze her en der aan de muur hangen. 🙂

  13. Wel slim… interactie met je doelgroep, i.p.v. die statische posters/zuilen. Het hoeft natuurlijk niet bij een 3D render van een schoen te blijven, je kan ook perfect een gamedemo aan een product koppelen en het op deze manier speelbaar maken.

  14. Origineel geplaatst door albir
    Origineel geplaatst door Bas van der PloegMoeten de iPhone gebruikers wel eerst een app installeren neem ik aan. Lijkt me een beetje omslachtig allemaal… Kunnen ze beter een touchscreen ophangen. Dan hebben andere mensen er ook nog wat aan.natuurlijk, 52 inch touchscreens op straat. goed idee voor de “even Apeldoorn bellen” reclame

    Uhm, het is niks nieuws… http://dsinsights.blogspot.com/2009/04/interactive-carphone-warehouse.html

  15. als je ze in een winkelcentrum zet dat s’nachts dicht doen zal het niet snel gesloopt worden denk ik…

  16. Welcome to the future