Nog nooit werden zoveel apps gedownload: in het eerste kwartaal van 2017 werd het record van 25 miljard downloads gebroken en werd 15 miljard omzet geboekt.
De App Store kan qua zoek functie en overzicht nog heel veel verbeteren. Denk aan:
* momenteel kun je niet zoeken en filteren op betaalde apps zonder in-app aankomen (iPad)
* op de iPhone ontbreekt de gehele optie om te filteren op van alles waaronder ook ‘laatst toegevoegd’
* je kunt nog steeds niet sorteren binnen de recensies (niet bij huidige versie en bij alle versies). Ook is het naar mijn idee zeer onlogisch om bij de huidige versies te beginnen met recensies die ouder zijn (bijv. 4 april) en dan volgens naar beneden te moeten scrollen om actuelere recensies te lezen (bijv. 28 april). Bij ‘alle versies’ lijkt het helemaal niet op volgorde te staan en kris kras door elkaar te staan.
Ook de recentere invoering van advertenties bij de zoekresultaten is totaal niet in de stijl van Apple en de advertenties zijn in veel gevallen ook alles behalve relevant. Denk aan zoeken op Twitter levert een advertentie op voor een Amerikaanse nieuws app.
Ik betaal liever eenmalig enkele euro’s voor een app om geen advertenties te zien of in-app aankopen te hoeven doen. De laatste tijd lijkt het zeker bij games dat 9/10 spellen allemaal gratis zijn en heel veel in-app aankopen hebben. Wat mij betreft een verslechtering.
Ik snap dat developers willen verdienen op hun app en niet kunnen leven van een eenmalige aanschaf van een app, maar dan zie ik liever een optie om in-app te doen door bijv. 1x per jaar te betalen na het eerste jaar om geen advertenties te zien zoals bijv. Weeronline dit doet of iCulture.
Yuri
Hmmmm….zouden ze bij de telling er ook rekening mee houden dat de Facebook inderdaad ook de app is die het meest OPNIEUW gedownload wordt? Die app kan aardig vollopen en een keer verwijderen en opnieuw installeren levert vaak veel winst op in MBtjes. Zo is t natuurlijk niet moeilijk om boven aan de lijst terecht te komen. #facebookappgeheugenvreter
X aan Facebook
Hmmm, dat glas water hoort daar niet denk ik, en zeker niet dat type glas 😉
De App Store kan qua zoek functie en overzicht nog heel veel verbeteren. Denk aan:
* momenteel kun je niet zoeken en filteren op betaalde apps zonder in-app aankomen (iPad)
* op de iPhone ontbreekt de gehele optie om te filteren op van alles waaronder ook ‘laatst toegevoegd’
* je kunt nog steeds niet sorteren binnen de recensies (niet bij huidige versie en bij alle versies). Ook is het naar mijn idee zeer onlogisch om bij de huidige versies te beginnen met recensies die ouder zijn (bijv. 4 april) en dan volgens naar beneden te moeten scrollen om actuelere recensies te lezen (bijv. 28 april). Bij ‘alle versies’ lijkt het helemaal niet op volgorde te staan en kris kras door elkaar te staan.
Ook de recentere invoering van advertenties bij de zoekresultaten is totaal niet in de stijl van Apple en de advertenties zijn in veel gevallen ook alles behalve relevant. Denk aan zoeken op Twitter levert een advertentie op voor een Amerikaanse nieuws app.
Ik betaal liever eenmalig enkele euro’s voor een app om geen advertenties te zien of in-app aankopen te hoeven doen. De laatste tijd lijkt het zeker bij games dat 9/10 spellen allemaal gratis zijn en heel veel in-app aankopen hebben. Wat mij betreft een verslechtering.
Ik snap dat developers willen verdienen op hun app en niet kunnen leven van een eenmalige aanschaf van een app, maar dan zie ik liever een optie om in-app te doen door bijv. 1x per jaar te betalen na het eerste jaar om geen advertenties te zien zoals bijv. Weeronline dit doet of iCulture.
Hmmmm….zouden ze bij de telling er ook rekening mee houden dat de Facebook inderdaad ook de app is die het meest OPNIEUW gedownload wordt? Die app kan aardig vollopen en een keer verwijderen en opnieuw installeren levert vaak veel winst op in MBtjes. Zo is t natuurlijk niet moeilijk om boven aan de lijst terecht te komen. #facebookappgeheugenvreter
@Yuri:
Staat toch duidelijk in het artikel.
Met de verhoging van de prijzen door Apple kon dit wel eens rap gaan veranderen.