Apple maakt sommige reparaties aan de AirPods iets goedkoper
Nu Apple de AirPods 2019 eindelijk beschikbaar gesteld heeft, is nu ook duidelijk wat je moet betalen als er iets kapot is of als je iets verloren bent. Zijn je AirPods kapot of moet je AirPods repareren, dan ben je nog steeds €75 kwijt buiten de garantie. De standaard oplaadcase is echter goedkoper geworden.
Goedkopere vervanging van oplaadcase
Apple maakt voor een AirPods reparatie geen onderscheid tussen de nieuwe en de eerste generatie. Net als voorheen ben je voor service aan de batterij €55 kwijt. Ben je een AirPod verloren, dan kost je dat net als bij de eerste generatie €75. Het verschil zit hem nu vooral in de vervanging van de oplaadcase. Een defecte standaard niet draadloze oplaadcase kost nu €65 buiten de garantie. Ook als je die kwijt bent betaal je €65. Dit is €10 goedkoper dan voorheen, toen je nog €75 betaalde.
Voor het vervangen van de batterij van nieuwe draadloze oplaadcase ben je ook €55 kwijt, maar de kosten voor reparatie en vervanging zijn iets hoger. Bij de draadloze variant is dat respectievelijk €75 en €85. De prijs voor vervanging als je hem kwijt bent is dus €4 lager dan wanneer je de case los koopt. Die kost bij Apple namelijk €89.
Tabel: Kosten AirPods service
Service batterij | Kosten reparatie buiten garantie | Verloren | |
---|---|---|---|
AirPods | €55 per stuk | €75 per stuk | €75 per stuk |
Oplaadcase | €55 | €65 (was €75) | €65 (was €75) |
Draadloze oplaadcase | €55 | €75 | €85 |
Voor meer informatie over de AirPods reparaties, check je ons aparte artikel. Daar lees je ook wat je kan doen als je AirPods kapot zijn en wat je moet doen als je je AirPods wil vervangen.
https://www.iculture.nl/apple-accessoires/airpods/reparatie/
Wil je de nieuwe AirPods kopen? Deze zijn bij Apple te koop vanaf €179, met de normale oplaadcase. Wil je de AirPods 2 met draadloze oplaadcase, dan ben je €229 kwijt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Nanoleaf Pegboard Desk Dock: slimme verlichting én organisatie voor je bureau (16-04)
- Beats heeft nu ook eigen oplaadkabels: nuttige toevoeging of niet? (15-04)
- Nieuwe Chipolo POP is een kleurrijk AirTag-alternatief met twee grote voordelen (15-04)
- Robotstofzuigers werken nu met HomeKit: dit zijn de eerste ondersteunde modellen (02-04)
- 'IKEA werkt aan BILRESA: dubbele knoppen met Matter en Thread voor je smart home' (27-03)
AirPods
Lees alles over de AirPods, Apple's populaire draadloze oordopjes. Apple heeft inmiddels meerdere generaties van de AirPods uitgebracht en speciale modellen, zoals de AirPods Pro en de AirPods Max. De AirPods 4 is de nieuwste generatie van de standaard AirPods, verkrijgbaar met en zonder actieve ruisonderdrukking en draadloze oplaadcase met speaker. Hoe kun je de AirPods koppelen, hoe zit het met draagcomfort en hoe vind je AirPods snel weer terug? Bekijk de beste AirPods tips en je weet het! Wil je AirPods kopen, dan vind je in ons artikel de beste prijzen. Voor een goede deal check je ons artikel met AirPods aanbiedingen.

- Alles over de AirPods en AirPods 4
- AirPods vergelijken
- AirPods kapot? Dit kun je doen
- AirPods kopen
- AirPods aanbiedingen
- AirPods resetten
- De beste AirPods tips
- Zoek mijn AirPods
- AirPods 3 review
- AirPods updaten
- AirPods opladen
- AirPods instellingen aanpassen
- Alles over de AirPods Pro
- Alles over de AirPods Max
- Bekijk het aanbod
Weer belachelijke prijzen voor een batterij reparatie! Waarom niet gewoon gratis? Dat stom gedoe met buiten de garantie? Voor dat ding alleen betaal je al bijna 200 euro!
@Sander: Wat? Wat lees ik nu? Gratis reparaties? Welk product heb jij ooit gekocht waarbij je gratis reparaties krijgt buiten garantie?
Ik vind de reparaties niet heel duur, het probleem is vooral dat het apparaat te goedkoop is om echt te gaan repareren. Maar mocht er toch één oortje kapotgaan of kwijtraken, is het fijn dat deze reparatie optie er is.
Repareren ze die dingen echt? Of krijg je gewoon nieuw oortjes.
Gratis? Laat mij raden.. je wilt zeker ook een gebroken scherm gratis laten maken omdat hij €1429 kost?
Een bedrijf runt niet als dingen gratis zijn.
@Erwin Puijnen: gratis hoeft niet maar een half uurtje werk, batterij van enkele euro’s, dan is 25/30,- leuker (excl verzendkosten).
Door hogere reparatiekosten stimuleer je de klant om een nieuwe te kopen in dit geval.
Weggooimaatschappij jwz
Eerste batterij wissel helft van de prijs zou voor alle apparaten moeten gelden. Ze waren toch zo duurzaam?
Het irritante is dat als je bijv een van de AirPods kwijt bent, je niet ‘gewoon’ in de Apple Store een nieuwe kunt kopen, maar dat je het als ‘reparatie’ moet inplannen bij de Geniusdesk en dan dus weer een wachttijd hebt. Gewoon belachelijk!
@elvin: Ze vervangen ‘m gewoon
Idd, lieten mij ook gewoon 3 kwartier wachten. Arrogantie ten top.
Ik zie niet in wat hier arrogant aan is. Deze processen hebben ze gewoon strak ingericht en als je van tevoren een afspraak maakt is er niets aan de hand. De manier waarop je geholpen wordt is ook alles behalve arrogant en uiterst prettig.
Ik had sowieso een afspraak gemaakt, anders helpen ZE je niet eens in Den Haag. Toen ik optijd op mijn afspraak kwam moest ik drie kwartier wachten. Wachten om 1 AirPod te kopen, terwijl iemand op hetzelfde moment binnen kwam om AirPods te kopen, en direct geholpen werd. Die hele manier van zaken doen vind ik arrogant.
Dat jij zegt dat wanneer je een afspraak maakt er niets aan de hand is, is dus ge…. maar dat doen mensen wel vaker op internet. Vaak hebben ze slechts geen, of 1 enkele ervaring.
@Ruud: Nog steeds niks arrogant aan.
De genius bar is niet top geregeld. Je kan bijna niet terecht zonder afspraak. Duurt lang voordat je terecht kunt met een afspraak, en zelf dan moet je soms nog even wachten. Op dat gebied is er zeker wat te verbeteren.
Maar als een klant bij de genius bar uitloopt, Kun jij niet verwachten dat ze die zonder hulp naar huis sturen als jij aan de beurt zou moeten zijn. Die mensen doen ook maar hun best, en hebben mij altijd vriendelijk geholpen.
AirPods kopen is toch ook duidelijk iets anders dan 1 vervangende AirPod kopen. Zouden ze dan iedereen die gewoon simpel iets wil kopen en afrekenen in dezelfde rij moeten laten staan?
Zit nog in de garantie en mijn airpods zijn al voor de 3e keer terug naar Apple voor dezelfde issue. De linker Airpod doet het steeds niet. Zodra het terug is bij Mediamarkt test ik het gelijk in de winkel. En ja… weer dezelfde issue. Mijn indruk is dat ze het niet testen. Dit noem ik geen garantieoplossing. Waardeloos product en service van Apple.