Een ontwikkelaar van een iPhone-utility heeft laten weten wat hij in één dag heeft verdiend met iAds. Hij haalde een eCPM (effective cost per mille) van bijna 150 dollar en verdiende maar liefst $1.372 op de eerste dag dat zijn iPhone-applicatie in de App Store verkrijgbaar was.
Kanttekening daarbij is wel, dat veel mensen nog nieuwsgierig zijn naar de iAds en er sneller op zullen klikken. De ontwikkelaar erkent dat zelf ook: “I’m not sure if it will keep up. It seems that people may still be enjoying the novelty of iAds.” Het is dan ook voorbarig te concluderen dat je met iAds slapend rijk kunt worden. Maar ontwikkelaars die er vroeg bij waren profiteren nu wel van de interesse van het publiek.
Ter vergelijking: de cijfers voor een willekeurige Android-applicatie waarbij AdMob-advertenties waren gebruikt. Deze ontwikkelaar zal nog een extra baan erbij moeten zoeken om rond te komen:
Een andere ontwikkelaar meldt in de reacties dat hij bij 300.000 impressies maar 7 tot 9 dollar per dag verdient. Volgens Steve Jobs is er al voor $60 miljoen aan iAds verkocht, waarvan de ontwikkelaars 60% krijgen. Het verschil is wellicht dat Apple grote merknamen heeft weten te trekken, terwijl dat bij AdMob veel minder het geval is. Daar vind je vooral advertenties van collega-ontwikkelaars.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 19 reacties