Rupert Murdoch: ‘iPad gaat alle media domineren’

News Corp topman Rupert Murdoch vindt dat de iPad voor alle mediabedrijven cruciaal wordt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

rupert murdochRupert Murdoch is de baas van News Corp en daarmee zowat de machtigste mediaman ter wereld. Zijn bedrijf is eigenaar van The Wall Street Journal en diverse andere kranten en tv-stations. In een interview dat hij met Fox Business Channel had (ook eigendom van News Corp), vertelt Murdoch dat de iPad voor alle media relevant wordt. Ook zegt hij dat er concurrentie komt van Samsung, LG en Hewlett Packard binnen drie tot vier maanden. Hij deelt ook nog even een sneer uit naar Google en Microsoft, die content stelen van mediabedrijven zoals die van hem. Murdoch staat duidelijk aan de kant van de iPad: content hoort op de iPad thuis en daar mag best voor betaald worden.


Hij zegt:

All media is going to go on to the iPad, whether it be music or books or newspapers or movies, you’ll be able to get on your iPad… they’ll get better and better and you’ll be able to do more tricks with it.

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Informatie

Laatst bijgewerkt
17 maart 2010 om 21:14
Categorie
Achtergrond

Reacties: 4 reacties

  1. Hoe zou dat zijn om de baas van je baas te interviewen? Kijk maar naar het filmpje…

  2. Kop is wel wat sterker als de quote zelf, desalniettemin een interessant artikel.

  3. Zou ik ook roepen: bij Apple vallen nu de centjes te verdienen dus nogal logisch dat hij de iPad steunt. Die ouwe Rupert heeft een neusje voor geld verdienen dus die is bij Steve aan het juiste adres. Microsoft en met name Google hebben geen betaalmodel ontwikkelt dus de keuze is voor Rupert eenvoudig. Ziet er wel naar uit dat de iPad behoorlijk aan momentum wint bij de mediabedrijven. Een goede zaak want dat heeft de iPad nodig.

    Apple gaat het waarschijnlijk toch weer flikken. Met een (vanuit een technisch oogpunt) totaal niet indrukwekkend apparaat toch een hele markt op zijn kop zetten. Ik heb het al vaker gezegd: de iPad valt of staat met de content die Apple kan aanbieden op gebied van ‘nieuwe’ media als boeken en tijdschriften. Als zij die slag winnen zitten ze (voorlopig) op rozen.

  4. Niet alleen de content is belangrijk maar ook het interface van de iPad.
    Ik weet dat Steve Jobs bij de aankondiging van iPhone aangaf dat zij jaren hebben gewerkt aan onderzoeken over een user-interface.
    En de iPhone heeft succes onder andere door user-interface. Maar ook de kleine details zoals mooie overloopjes en overall gezien een ‘sleek’ gevoel zowel aan de binnen als aan de buitenkant.
    Plus Apple heeft altijd een naam gehad dat zij anders zijn andere fabrikanten.

    Ik ben er ook van overtuigd dat de iPad een succes gaat worden. Apple heeft het relatief makkelijk bekeken. Bij tablets uit het verleden werd er gekeken naar wat er allemaal mogelijk is een klein device.
    Terwijl Apple de kernpunten van zo’n apparaat naar voren haalt en dat zij dus echt gaan voor kwaliteit. Apple doet precies hetzelfde wat men heeft gedaan met de iPhone.

    Natuurlijk is de iPad niet helemaal perfect. En zijn er genoeg zaken wat ik persoonlijk anders had gewild. Maar het totale plaatje spreekt mij wel aan.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.