Safari is de populairste iPhone-browser, maar Chrome rukt op
Je hebt op de iPhone keuze uit verschillende webbrowsers, waarvan Safari en Chrome de belangrijkste zijn. Volgens een onderzoek door Adobe maakt Google’s Chrome-browser momenteel de snelste groei door. Apple’s Safari-browser is ook bezig om een inhaalslag te maken maar kan Chrome waarschijnlijk niet bijbenen.
Op de iPhone geeft 43% van de gebruikers de voorkeur aan Safari, zo blijkt uit de Adobe Digital Index. Chrome is goed voor 33% van de gebruikers en daarmee hebben beide browsers de meerderheid te pakken. “iPhone-gebruikers moeten moeite doen om de Chrome-browser te downloaden”, aldus Adam Lloyd van ADI. “Het feit dat mensen daadwerkelijk die moeite nemen, is een teken dat Chrome een ervaring te bieden heeft waar consumenten in zijn geïnteresseerd.”
Onderstaande grafiek toont de procentuele groei, dus niet de absolute getallen.
ADI ondervroeg 1.000 Amerikaanse consumenten naar hun favoriete browser. Zowel op de iPhone als de iPad zijn consumenten steeds meer geneigd om Safari en Chrome te gebruiken. Maar op de iPhone steeg het aantal paginabezoeken (+18%) sneller dan op de iPad (+4%). Als je kijkt naar bezoeken aan mobiele websites, dan is 76% afkomstig van smartphones.
Wij zijn benieuwd: welke iOS-browser gebruik jij en waarom?
Meeste sociale buzz over iPhone SE
Adobe keek ook welke verwachte aankondigingen voor 21 maart de meeste sociale buzz veroorzaakten. Daarbij bleek de iPhone SE een duidelijke winnaar. Lezers van iCulture zullen het daar wellicht niet mee eens zijn, want in een poll die wij organiseerden blijkt dat de meeste lezers op de iPad Pro zitten te wachten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- EU wil dat de iPhone beter samenwerkt met smartwatches en hoofdtelefoons (19-12)
- iCulture peilt: wat is jouw favoriete nieuwe Apple-product van 2024? (17-12)
- Terugkijken: dit zijn alle Apple-events (en aankondigingsvideo's) van 2024 (10-12)
- Apple's kerstreclame van 2024 draait om AirPods Pro-gehoorfuncties (maar slaat een beetje door) (28-11)
- Apple's sportschoenemoji is nu ook gewoon te koop als echte schoen (en hij lijkt sprekend) (28-11)
Reacties: 37 reacties