Reacties voor: Safari privacyfuncties ‘enorm effectief’: reclameinkomsten flink afgenomen

De anti-trackingmaatregelen in Safari blijken enorm effectief, zeggen experts uit de reclame-industrie. Het heeft geleid tot een 60% prijsdaling voor gerichte Safari-advertenties.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 6 reacties

  1. Mooi! En juist hierom ben ik ook een Safari gebruiker.

  2. Goede ontwikkelingen. Wat mij betreft worden gepersonaliseerde aanbiedingen verplicht en gaan we terug op ouderwetse advertenties. En dat is exact wat er in het artikel staat beschreven, bij een smart home artikel krijg je smart home advertenties. Heel innovatief!

  3. Kan dit alleen maar toejuichen. Dat het verdien model daardoor zal evolueren zien we dan wel weer. Je hebt er niks aan dat al je data logs daar onbeveiligd staan opgeslagen.

  4. Onbegrijpelijk dat we het ooit zo ver hebben laten komen. Goed dat Apple er wat aan doet.

  5. Nu die mailabonnementen (spam) nog effectief filteren.

  6. Ik vind niet dat Apple voldoende doet. Een Safari tracker blocker als Better van Ind.ie is imo nog steeds noodzakelijk.

    En wat betreft in-app trackers doet Apple helemaal niets. Dan moet je echt een app als Guardian Firewall gebruiken, en schrikken van wat het allemaal blokkeert !

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.