Samsung probeert iPad-gebruikers met 3D-beelden over te halen

Samsung is een advertentiecampagne gestart, dat vooral op de iPad draait. Daarin is de Samsung Galaxy S II in 3D-weergave te bekijken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

samsung ipadSamsung is in het Verenigd Koninkrijk een reclamecampagne gestart om de Samsung Galaxy S II aan te prijzen. Dit toestel, dat zichzelf eigenlijk wel verkoopt, is de afgelopen 55 dagen al drie miljoen keer verkocht. Vooral Europeanen blijken warm te lopen voor het toestel. Om de verkoop nog meer te stimuleren is Samsung gestart met de eerste 3D-advertentiecampagne die op producten van de concurrent worden vertoond.


Op de Apple iPad kun je 3D-achtige advertenties van het toestel bekijken. In feite zijn het geen echte 3D-beelden, want de toestellen lijken niet uit het beeldoppervlak te komen. Maar interactief en een lust voor het oog zijn ze wel. Met belichting en schaduwwerking worden de 3D-effecten opgewekt, waarbij je de Samsung Galaxy S II van alle hoeken kunt bekijken. Het lijkt een bewuste keuze om juist op de iPad te adverteren, want Samsung heeft een advertentienetwerk gekozen, dat juist op Apple-toestellen veel wordt gebruikt. De keuze is wel wat bijzonder, omdat op dit moment Apple en Samsung juist in een juridische strijd zijn verwikkeld over de vraag of er patenten zijn overtreden en of Samsun niet teveel de Apple-producten kopieert.

De 3D-ervaring begint vanaf 0:30 minuten:

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Reacties: 11 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.