Voor de tweede keer organiseert uitgever Sanoma de App Challenge. Vorig jaar richtte het evenement zich nog alleen op iPad-apps, maar dit jaar houdt Sanoma zich bezig met ieder platform. App-ontwikkelaars en andere creatieve denkers worden uitgedaagd om de meest creatieve smartphone-apps te bedenken. Het beste idee wordt beloond met een prijs van 5.000 euro en een mogelijke klus bij Sanoma.
Deelnemers hoeven geen daadwerkelijke app te maken om mee te doen, maar alleen een goed idee af te leveren. Op het inschrijfformulier geef je aan wat je app doet, voor wie hij bedoelt is, hoe je er geld mee verdient en wat de unieke eigenschappen zijn. Mocht het nodig zijn, dan kun je een afbeelding of een video meesturen.
De vijf beste ideeën komen bij een jury te liggen, deelnemers worden in Amsterdam uitgenodigd om de apps zelf toe te lichten. De uiteindelijke winnaar wint in totaal vijfduizend euro voor zijn idee. Vindt Sanoma het een echt interessante app, dan kiezen ze er misschien voor om je voor nog eens vijfduizend euro in te huren om te helpen met de ontwikkeling ervan. Wat Sanoma wel of niet ontwikkelt zijn ze overigens vrij in: in de bijgevoegde voorwaarden verklaar je dat Sanoma vrij is om bedachte ideeën zelf door te ontwikkelen.
Interesse? Inschrijven doe je hier.
Vorig jaar werd de App Challenge gewonnen door Sandra Karis en Annemieke Teune. Zij hadden de app Poppenhuis bedacht, een moderne variant op de website Habbo-hotel.
Deze lijsten zijn gebaseerd op afgelopen week. Een aantal van de toen gratis apps heeft inmiddels weer een prijskaartje.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 10 reacties