Reacties voor: Datalek bij Scoupy-app: persoonlijke data van klanten op straat

Scoupy waarschuwt twee miljoen gebruikers voor een datalek, waarbij vorige week persoonlijke gegevens van klanten zijn buitgemaakt. Hoe het lek is ontstaan laat het bedrijf in het midden.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 5 reacties

  1. Wel grappig. Volgens deze tekst lezen we:

    “Ook heeft het bedrijf onmiddellijk een gespecialiseerd cybersecurity bedrijf ingehuurd en Scoupy vindt dan ook correct en adequaat op de situatie te hebben reageren.”

    Dus je rijd met versleten banden, maakt een vreselijk ongeluk, laat door een gespecialiseerd bedrijf nieuwe banden omleggen, en vindt dan dat je correct en adequaat hebt gehandeld……….ok…… #baggeronderniming

  2. Ik heb ooit in de begindagen Scoupy gebruikt, met een account geloof ik. Nu al jaren niet meer. Ik ben niet ingelicht hierover, betekent dat dat ik deze dans ontsprongen ben en het slechts recente gebruikersgegevens betreft?

  3. Worden de hackers steeds beter, de beheerders steeds nalatiger of is er gewoon meer aandacht voor datalekken?

    Ik kreeg ook een mail van Scoupy, wist niet eens dat ik daar een account voor had. Even wachtwoord herstel gedaan en afgezien van m’n e-mailadres lijkt er gelukkig geen persoonlijke gegevens in te staan. Zo staat er bij naam alleen m’n e-mailadres zonder @domein.nl en een niet correct geboortedatum van 1-1-1970.

  4. Origineel geplaatst door Rutger
    Worden de hackers steeds beter, de beheerders steeds nalatiger of is er gewoon meer aandacht voor ?

    Ik ben zelf beheerder en wat ik vooral zie is dat bedrijven IT als een kostenpost zien en vooral voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. En vooral alles onder willen brengen bij andere goedkope providers. En natuurlijk alles lekker SaaS want dan kun je er overal ter wereld bij. En dat laatste baart mij zorgen. On premise met goed IT personeel is mijns inziens nog altijd veiliger dan de koers die iedereen tegenwoordig vaart….

  5. @Daan:

    Voor mij het zelfde ook ooit eens gebruikt, maar vond allemaal te veel gedoe.
    En ik wil niet eens alles proberen, dan betaal eens keer een paar euro meer.

    Maar had ook nog een account en geen mail gehad, maar even direct wachtwoord reset gedaan en account laten verwijderen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.