Iedereen kent Shazam als een handige app waarmee je onbekende muziekdeuntjes kunt herkennen. Binnenkort kun je met de app ook Nederlandse tv-reclames herkennen en extra informatie opvragen over geadverteerde producten. Shazam heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met Smartclip, een bedrijf dat in Nederland, Duitsland en Scandinavië actief is.
Adverteerders kunnen hun reclameboodschappen interactief maken door een geluidssignaal erin te verwerken. Zodra de kijker een commercial met het logo ‘Shazam for TV’ langs ziet komen, kan hij/zij de app opstarten en laten meeluisteren. Daarna verschijnt een website met meer informatie.
Het kan daarbij gaan om trailers, video’s of een formulier waar consumenten testproducten kunnen aanvragen of meedoen aan een wedstrijd. In Duitsland is Shazam al actief met de reclames. Daar doen Volkswagen, Canon en verzekeraar Allianz al mee. Klanten in andere landen zijn Nissan, Schweppers, Nespresso, SFR, Vodafone, eBay, Toyota, BMW en Renault.
https://www.youtube.com/watch?v=-FHZ8H3-Td0&list=UUZifTC_CHnptZ9u_yeIYH1Q&feature=player_embedded
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 15 reacties