Shazam en Dockers werken samen bij interactieve tv-reclame Super Bowl

Shazam gaat samenwerken met Dockers om tijdens de Super Bowl opnieuw met iets vernieuwends komen. Het is de eerste keer dat Shazam op deze manier voor reclamedoeleinden wordt gebruikt.

Dockers en Shazam samen op de Super BowlShazam gaat samenwerken met het kledingmerk Dockers om tijdens de Super Bowl met iets vernieuwends komen. Het is acht jaar geleden dat Dockers voor de laatste keer een reclame heeft laten uitzenden. Ze gebruiken dit jaar de iPhone-applicatie Shazam. Met Shazam kun je achterhalen naar welk liedje je aan het luisteren bent. Samen met deze iPhone-applicatie wil Dockers ervoor zorgen dat kijkers via bijvoorbeeld hun iPhone meer informatie te zien kunnen krijgen als ze het liedje taggen dat tijdens de reclame afgespeeld wordt: “Men Without Pants“. Ze willen kijkers interactief bezig laten zijn met hun tv. Andrew Fisher, CEO bij Shazam, geeft aan dat Dockers de eerste is die gebruik gaat maken van hun technologie voor advertentiedoeleinden.


Het spotje wordt op 7 februari tijdens de Super Bowl uitgezonden. “The purpose of this is to create a more meaningful communication with the consumer,” aldus Jen Sey, vice president van Dockers global marketing. Hij geeft verder aan dat kijkers op een creatieve en interactieve manier meer informatie kunnen krijgen die op een andere manier niet te zien is. Het liedje in kwestie zal te horen zijn tijdens de reclame; als je op dat moment Shazam opstart en het nummer probeert te taggen kom je terecht op een pagina waar gebruikers meer kunnen lezen over de campagne. Ze kunnen ook de jingle van het nummer downloaden en zich registreren voor een weggeefactie.

Niet alleen op de iPhone is tijdens de reclame van Dockers gebruik te maken van Shazam. Ook op andere smartphones met bijvoorbeeld BlackBerry, Android, Symbian en Java als besturingssysteem zal deze mogelijkheid werken.

Bron: MediaPost
Tipgever: @gijsbregt

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.