Reacties voor: ‘Shot on iPhone’: hoe Apple met een simpel idee reclame maakt voor de iPhone-camera

Iedereen kent wel de 'Shot on iPhone' campagne. Apple benadrukt daarmee al jarenlang hoe makkelijk het is om met een iPhone mooie foto's te maken. Het idee ontstond zeven jaar geleden, spontaan.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 2 reacties

  1. “En omdat het foto’s van gewone gebruikers zijn geeft dat ook nog een authentieker effect: dit is niet door een professionele fotograaf met een heel arsenaal aan lampen, flitsers en filters gemaakt, maar door een gebruiker zoals jij en ik met een smartphone op zak.”

    Dit is een aanname die niet klopt. Het enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat de foto is genomen met een iPhone (dit zou dan ook in de informatie van de foto moeten staan). De foto kan prima genomen zijn door een “professional” en met speciale lichten en daarna bewerkt met lightroom.

  2. De beste ideeën en oplossingen zijn vaak de simpelste. Daarnaast kan 1 foto veel krachtiger zijn dan een langere video.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.