Als je een nieuw mobiel abonnement nodig hebt kun je kiezen voor bekende namen zoals T-Mobile en KPN. Maar door de toenemende populariteit van sim only heb je een veel ruimere keuze. Ook kleine aanbieders komen dan in beeld. Hoewel klein… Simpel blijkt ondertussen bijna een miljoen klanten in de boeken te hebben en is daarmee de grootste zelfstandige virtuele provider (MVNO). Het bedrijf is vooral gegroeid door marketingacties. Zo konden klanten de abonnementen het eerste halfjaar testen voor €1 per maand.
Nagel aan de doodskist van Telfort
Mogelijk profiteert Simpel ook van de opheffing van Telfort, waardoor mensen op zoek zijn gegaan naar een andere aanbieder. Telecompaper denkt zelfs dat het succes van Simpel er uiteindelijk toe heeft bijgedragen dat KPN het merk Telfort heeft laten vallen, omdat het te lastig was om nieuwe klanten aan te trekken.
Tele2 en Telfort hebben meer klanten dan Simpel, maar zijn onderdeel van een groter bedrijf en dus niet onafhankelijk. Dat geldt ook voor Simyo, HollandsNieuwe en Ben. Tel je deze dochterondernemingen mee, dan komt het erop neer dat er in totaal 8,2 miljoen simkaarten van virtuele aanbieders in gebruik waren aan het einde van het eerste kwartaal 2019.
In totaal hebben zij nu 40 procent van de Nederlandse markt in handen. Een halfjaar eerder was het nog 33 procent. Dit komt omdat Tele2 er sindsdien bij is gekomen. Vorig jaar was het nog een zelfstandige provider met een eigen mobiel netwerk, nu is het als virtuele provider onderdeel van T-Mobile.
Bij Tele2 zijn 1,3 miljoen actieve simkaarten in omloop, op de voet gevolgd door Telfort met 1,2 miljoen gebruikers. Dit bedrijf ziet het klantenbestand al langere tijd krimpen. Bij de onafhankelijke MVNO’s is Simpel de grootste. Lebara verloor klanten omdat de aanbieder zich meer op postpaid is gaan richten en Lycamobile zag het klantenbestand slechts met een paar duizend klanten groeien.
Ben je benieuwd wat Simpel te bieden heeft, dan vind je hieronder interessante deals.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties