Als je een nieuw mobiel abonnement nodig hebt kun je kiezen voor bekende namen zoals T-Mobile en KPN. Maar door de toenemende populariteit van sim only heb je een veel ruimere keuze. Ook kleine aanbieders komen dan in beeld. Hoewel klein… Simpel blijkt ondertussen bijna een miljoen klanten in de boeken te hebben en is daarmee de grootste zelfstandige virtuele provider (MVNO). Het bedrijf is vooral gegroeid door marketingacties. Zo konden klanten de abonnementen het eerste halfjaar testen voor €1 per maand.
Nagel aan de doodskist van Telfort
Mogelijk profiteert Simpel ook van de opheffing van Telfort, waardoor mensen op zoek zijn gegaan naar een andere aanbieder. Telecompaper denkt zelfs dat het succes van Simpel er uiteindelijk toe heeft bijgedragen dat KPN het merk Telfort heeft laten vallen, omdat het te lastig was om nieuwe klanten aan te trekken.
Tele2 en Telfort hebben meer klanten dan Simpel, maar zijn onderdeel van een groter bedrijf en dus niet onafhankelijk. Dat geldt ook voor Simyo, HollandsNieuwe en Ben. Tel je deze dochterondernemingen mee, dan komt het erop neer dat er in totaal 8,2 miljoen simkaarten van virtuele aanbieders in gebruik waren aan het einde van het eerste kwartaal 2019.
In totaal hebben zij nu 40 procent van de Nederlandse markt in handen. Een halfjaar eerder was het nog 33 procent. Dit komt omdat Tele2 er sindsdien bij is gekomen. Vorig jaar was het nog een zelfstandige provider met een eigen mobiel netwerk, nu is het als virtuele provider onderdeel van T-Mobile.
Bij Tele2 zijn 1,3 miljoen actieve simkaarten in omloop, op de voet gevolgd door Telfort met 1,2 miljoen gebruikers. Dit bedrijf ziet het klantenbestand al langere tijd krimpen. Bij de onafhankelijke MVNO’s is Simpel de grootste. Lebara verloor klanten omdat de aanbieder zich meer op postpaid is gaan richten en Lycamobile zag het klantenbestand slechts met een paar duizend klanten groeien.
Ben je benieuwd wat Simpel te bieden heeft, dan vind je hieronder interessante deals.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Nog altijd tevreden gebruiker van Tele2, maar ik denk dat in de toekomst het moederbedrijf of Tele2 opheft of de prijzen aanmerkelijk gaat verhogen, want ik denk dat dat de reden is dat t mobile Tele2 overnam, een concurrent uit de weg ruimen of in ieder geval onschadelijk maken.
Indien dat t geval inderdaad blijkt ga ik naar elders, niet naar t mobile.
Al keer eerder gedaan, ik was orange klant toen t mobile orange overnam…..
Jarenlang klant geweest van T-Mobile, maar nu sinds een paar maanden maak ik gebruik van hetzelfde netwerk via Simpel. Tot nu toe werkt alles perfect, en dat voor bijna de helft van wat ik bij T-Mobile betaalde. Ik wacht al langere tijd op bijvoorbeeld een esim, en ben bereid daar meer voor te betalen, maar T-Mobile is niet bereid om daar ook maar iets over los te laten. En terwijl ditzelfde merk in sommige Europese landen deze dienst wel aanbiedt. Het enige wat je leest is “we houden de markt in de gaten”. Dan gun ik het liever een ander…
Ik mis Youfone in het verhaal.
Daar zit ik nu alweer een paar jaar bij en ben erg tevreden.
Voor maar €10 heb ik 10 GB + 100 minuten.
Als je nu afsluit zijn dat nog 50 minuten.
Bellen en SMS’en doe ik bijna niet of het gaat via WhatsApp.
Bij Simpel zie ik alleen maar abonnementen met 250 of meer belminuten en een sloot aan SMS’en. Daar wil ik niet voor betalen.
Tele2 heeft nog altijd een eigen netwerk. Beetje raar om hun hier ook tussen te voegen. Pas in 2020 gaat Tmobile het netwerk samen voegen. Er is geen een Tele2 gebruiker die gebruikt maakt van het 4G netwerk van Tmobile.
@Turbofahrer: Er is geen een provider in NL die gebruikt maakt van een esim. Simpelweg te duur en te weinig ondersteuning in toestellen. Ook al gaat daar verandering in komen op korte termijn denk ik