Zo los je de ‘Slide to Upgrade’ foutmelding van iOS 9 op (update)

Krijg je de 'Slide to Upgrade'-foutmelding bij het updaten naar iOS 9, dan kun je dit oplossen door je iPhone of iPad met een computer met iTunes te verbinden. Wij leggen uit welke stappen je moet nemen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

ios 9 logoBij het updaten van iOS 9 kan er van alles mis gaan, zoals je eerder in ons ervaringenartikel kon lezen. Er zijn kleine irritaties, omdat bepaalde apps nog niet geoptimaliseerd zijn. Maar er zijn ook mensen met grotere problemen: bijvoorbeeld als je iPhone niet meer reageert omdat er een ‘Slide to Upgrade‘-scherm (Schuif om bij te werken) in beeld blijft staan, na het installeren van iOS 9. Gelukkig is er een oplossing.


Update 23 september: iOS 9.0.1 is verschenen, waarin de ‘Schuif om bij te werken’-foutmelding is opgelost.

Bekijk ook
Zo los je de ‘Slide to Upgrade’ foutmelding van iOS 9 op (update)

Zo los je de ‘Slide to Upgrade’ foutmelding van iOS 9 op (update)

Krijg je de ‘Slide to Upgrade’-foutmelding bij het updaten naar iOS 9, dan kun je dit oplossen door je iPhone of iPad met een computer met iTunes te verbinden. Wij leggen uit welke stappen je moet nemen.

Eerdere versie van dit artikel hieronder.


Apple reageerde op meldingen van gebruikers, door een fix te bieden. Daarvoor moet je wel toegang tot een computer hebben.

  1. Sluit de iPhone of iPad aan met een usb-kabel aan op een computer, waarop iTunes geïnstalleerd is.
  2. Zodra het iDevice in iTunes verschijnt, klik op het icoontje bovenin het scherm (in de vorm van een iPhone, iPad of iPod).
  3. Wordt het toestel niet herkend, voer dan een gedwongen herstart uit door de aan/uitknop en homeknop 10 seconden ingedrukt te houden. Nu zal het Apple-logo verschijnen. iTunes herkent het toestel.
  4. Kies daarna Zet reservekopie terug en kies een recente backup. Heb je geen backup gemaakt, dan kun je die nu meteen maken met de knop Maak reservekopie en deze backup later terugzetten.

Het klinkt misschien wat vreemd om een backup te maken op het moment dat jouw toestel niet meer werkt, maar het blijkt te werken. Uiteindelijk kan het maken van een extra backup ook niet zoveel kwaad; je had immers helemaal geen backup, dus het enige alternatief is om je toestel opnieuw in te richten.

Het wachten is nu nog op een permanente oplossing, zodat mensen die door het probleem worden getroffen niet langer bovenstaande stappen hoeven uit te voeren. Heb je meer problemen met iOS 9, dan kun je die natuurlijk kwijt in ons ervaringenartikel!

Bekijk ook
Ervaringen met iOS 9: apps opeens Engelstalig, problemen met APN en meer

Ervaringen met iOS 9: apps opeens Engelstalig, problemen met APN en meer

De eerste ervaringen met iOS 9 lijken goed, maar er zijn toch een paar problemen. Apps zijn opeens Engelstalig en Outlook crasht na het opstarten. Ook is het even wennen aan het nieuwe lettertype.

Reacties: 57 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.