Zo los je de ‘Slide to Upgrade’ foutmelding van iOS 9 op (update)
Bij het updaten van iOS 9 kan er van alles mis gaan, zoals je eerder in ons ervaringenartikel kon lezen. Er zijn kleine irritaties, omdat bepaalde apps nog niet geoptimaliseerd zijn. Maar er zijn ook mensen met grotere problemen: bijvoorbeeld als je iPhone niet meer reageert omdat er een ‘Slide to Upgrade‘-scherm (Schuif om bij te werken) in beeld blijft staan, na het installeren van iOS 9. Gelukkig is er een oplossing.
Update 23 september: iOS 9.0.1 is verschenen, waarin de ‘Schuif om bij te werken’-foutmelding is opgelost.
Eerdere versie van dit artikel hieronder.
Apple reageerde op meldingen van gebruikers, door een fix te bieden. Daarvoor moet je wel toegang tot een computer hebben.
- Sluit de iPhone of iPad aan met een usb-kabel aan op een computer, waarop iTunes geïnstalleerd is.
- Zodra het iDevice in iTunes verschijnt, klik op het icoontje bovenin het scherm (in de vorm van een iPhone, iPad of iPod).
- Wordt het toestel niet herkend, voer dan een gedwongen herstart uit door de aan/uitknop en homeknop 10 seconden ingedrukt te houden. Nu zal het Apple-logo verschijnen. iTunes herkent het toestel.
- Kies daarna Zet reservekopie terug en kies een recente backup. Heb je geen backup gemaakt, dan kun je die nu meteen maken met de knop Maak reservekopie en deze backup later terugzetten.
Het klinkt misschien wat vreemd om een backup te maken op het moment dat jouw toestel niet meer werkt, maar het blijkt te werken. Uiteindelijk kan het maken van een extra backup ook niet zoveel kwaad; je had immers helemaal geen backup, dus het enige alternatief is om je toestel opnieuw in te richten.
Het wachten is nu nog op een permanente oplossing, zodat mensen die door het probleem worden getroffen niet langer bovenstaande stappen hoeven uit te voeren. Heb je meer problemen met iOS 9, dan kun je die natuurlijk kwijt in ons ervaringenartikel!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 57 reacties