Reacties voor: Smartphones vormen bedreiging voor tv-reclames
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Yep, same here
Ja doe ik altijd! 🙂
Onzin, ik zet de tv op een ander net tijdens de reclame. Kijk dus NOOIT naar die onzin
Klopt helemaal xD
Denk eerder dat de digitale tv een bedreiging is. Als ik een film wil kijken op tv dan zet ik, zodra de film begint de boel op pauze, ga voor 15 min. even wat anders doen en daarna kan ik de film zien en zodra er reclame is spoel ik door. :o)
(En ondertussen neemt ie nog wat anders op ook).
Heel herkenbaar!
Jep doe ik ook :p sterker nog ik type dit in de reclame van national geographic! :p
Kan beter reclame maken op internet dan op tv. Maar ik zelf kijk geen tv, alleen online.
Tv spotjes zijn toch ook achterhaald. Kost gigantische bedragen, iedereen haat het en iedereen zapt weg of doet wat anders tijdens de reclame. Ik zou zelfs bereid zijn meer te betalen voor reclame vrije tv!
Inderdaad, zodra de reclame begint ga ik twitteren of kijk ik op IPC etc. De iPhone is wat dat aangaat een uitkomst.
Tsja, de reclamebranch heeft kennelijk ook de laatste 10 jaar aan technologische ontwikkelingen gemist. Alsof je voor je plezier om de 20 minuten zo’n 10 minuten naar onzinnige zeeppoeder-, pensioen- en maandverbandreclame wilt kijken. Ja, daarvoor neem ik het altijd op. Erg vervelend dat de reclame steeds onderbroken wordt door een film. :S
Ik zal niet zeggen dat ik nooit reclame zie maar opnemen en doorspoelen bij reclame is bij mij de meest gebruikte manier om er niet naar te hoeven kijken. En anders even een pauze of de ipad gebruiken.
Ik ken trouwens niemand die voor zijn plezier naar reclame gaat zitten kijken….
Haha, dit heb ik zeker ook! Zit nu lekker geen reclame te kijken!
Bij ons is het zelfs zo dat we alleen nog maar van het iPhone of iPad scherm weg kijken als het echt heel interessant is op tv. Die staat bijna alleen nog aan voor het achtergrond geluid. 😉
Zappen tijdens reclame heeft tegenwoordig geen zin meer… Reclames zijn nu op alle netten tegelijk… Word er schijtziek van.
Kijk (bijna) alleen nog maar gedownload/opgenomen tv programma’s
8 jaar geleden de kabel laten afsluiten, geen chaotisch gebler in mijn huiskamer.
Ik kijk nog wel ‘s wat via uitzendinggemist / youtube op de xbox en dat is het dan wel naast af en toe een filmpje op dvd.
Doei reclame, krant lees ik ook niet, adblock doet de rest.
Nu nog aan adblocker voor safari op de iphone en niemand maakt me nog iets wijs. 😀
Ik kijk nooit naar reclames. Ik neem al zeker 10 jaar alles op wat ik wil kijken, en zap de reclame altijd direct door.
Bij ons gaat het geluid tijdens reclames altijd al uit. Ik hou me dan bezig met mijn iPhone. Dat doe ik trouwens ook, als de programma’s me minder boeien. Geluid blijft dan wel aan, maar krijgt niet mijn aandacht. Naar commerciële zenders kijk ik eigenlijk helemaal niet meer, doordat de programma’s mij te veel en te lang onderbroken worden door reclames.
Absoluut wie kijkt er nou wel graag naar reclames
ALS de réclame erg vervelend is zap ik naar een ander kanaal. Maar zonder réclame wordt tv kijken toch duurder?
Ik kijk sowieso nooit naar de reclames, afschaffen die zooi.
Ik word hier zo boos van! Als je TV kijkt zonder de reclames te kijken ben je niks dan een doodgewone dief want je bent TV aan het stelen.
Amen to that!!!
Haha nice one.
Maar ik herken mezelf wel echt in het artikel. Ik kijk eigenlijk nooit meer normaal tv. Ik game op mijn tv.. Films download ik en kijk ik op m’n tv. Series download ik ook, zit ik tenminste niet aan de kijtijden vast op tv + reclame.
Daarnaast gebruik ik liever uitzending gemist.
Oftewel, ik kijk nooit meer naar die reclames. Als het wel zo is, pak ik gewoon mijn iphone erbij 😛
Ik leg de iPhone of iPad juist naast me klaar zodat ik m kan pakken zodra die &@)€& reclame begint.
Niet al te eerlijk zijn over kijken naar reklame aub! Straks krijg je nog een nietkijkennaarreklamebelasting. Of je TV-aanbieder gaat een extra heffing bedenken als je niet naar reklame kijkt.
Bij UPC betaal je nog steeds extra als je geen gebruik maakt van hun automatische afschrijving.
Dank u wel smartphones we krijgen al genoeg van die reclame onzin over ons heen.
Herkenbaar, ik pak altijd m’n iPhone
Altijd mijn IPad onder handbereik tijdens tv kijken, zodat de reclame mij niet meer stoort.
Maar ik hou juist van reclames! Lekker een avondje reclame kijken! Ik vind die programma’s tussendoor altijd zo vervelend
Ja doe ik ook altijd maar reclames zijn sowieso irritant
voor mij een van de hoofd reden om series en films te downloaden.
geen avondvullend programma met om de 10 min reclame, om een film te kijken.
de zenders zijn tegenwoordig wel zo slim om reclame tijden op elkaar af te stemmen, dus wegzappen heeft geen zin meer.
ik ben nu al blij dat er eindelijk (na jaren steggelen) het volume van reclames naar beneden te brengen, op het zelfde niveau als het programma zelf.
en JA, als ik toch ergens reclame tegen kom gaat de iMac, iPad of iPhone aan.
het is jammer dat reclame makers denken dat het verhogen van de irritatiefactor de oplossing is 🙁
Als mijn vriendin een programma wil zien dat ik niet graag zie gaat de smartphone aan 🙂
dit natuurlijk ook bij reclame 🙂
Als mijn vriendin een programma wil zien dat ik niet graag zie gaat de smartphone aan 🙂
dit natuurlijk ook bij reclame 🙂
Logish… Ik ga niet domme nederlandse reclame kijken
Ja klopt. We zullen er niet veel aan missen de vaak irritante reclames.
In plaats van klagen over dit feit kunnen reclamemakers zich beter meer focussen op het internet. En ik kijk films op tv niet eens meer, wie wilt een film kijken van 1,5 uur die raar, maar waar van 20.30 tot 23.00 duurt, come on. Download die film wel
Ik kijk altijd weg bij reclames en idd ik kijk vaak naar me telefoon. Best erg eigenlijk :s
Dit kan je toch geen onderzoek noemen, steekproef van 49 personen kan je echt geen conclusies uit trekken.
Ik ben precies hetzelfde..
Ik heb een hekel aan reclame dus pak me mobiel er bij
Ik kijk nooit reclame. Neem alles op of zet de TV op pauze.
Yep, altijd ff op de foon kijken ipv al die onzin!
Herken het artikel volledig, reclame is het perfecte moment om even tussendoor de push van je iPhone te bekijken
@Otto Nooitgedacht:
Belachelijke onzin. Je betaalt uw TV abonnement en reclame heeft daar niks mee te maken. Eigenlijk zouden we door de reclame niks meer hoeven te betalen.
Ik neem zoveel mogelijk op, en spoel lekker…
en terecht.
Maar kunnen ze dan niet tijdens een reklame pauze nationaal het internet even stil leggen. Dan kan je niet Twitteren en moet je wel naar die spotjes kijken.
Of belasting heffen op gebruik van Twitter tijdens reklames op TV.
Is dat wat?
ik denk eerder dat ze bang moeten zijn voor de afstandsbediening
wat een slecht onderzoek
had ik je ook wel kunnen vertellen
het gaat ook niet om de cijfers want er deden er maar een paar mee
nogmaals
wat een onzin
Ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld was, maar er zit zeker wel wat in. Je betaalt met je abonnement namelijk alleen voor de doorgifte van de zenders en niet voor de programma’s. Die worden bij commerciele zenders namelijk betaald uit de reclame-inkomsten.
Als het effect van reclame minder wordt, bv omdat mensen gaan zappen of de smartphone/tablet erbij pakken, dan kunnen de zenders minder vragen voor een reclameblok en dat heeft weer gevolgen voor de programma’s.
@Anton: Ja dat is ook een goeie. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben. Nog beter zou zijn, dat de telecomproviders tijdens de reklameboodschappen de sociale media blokkeren. Dat brengt dan weer wat geld in het laadje voor deze noodlijdende sector. Dat geld kunnen ze dan claimen bij de TV-aanbieders of omroepen. #kpn
Iphone/ipad of gewoon even zappen naar de tv gids en zien wat er nog op is
Herkenbaar idd, ik lees/las dit artikel en besloot te reageren zodra de reclame erop kwam!
Wil niet zeggen dat ik helemaal tegen reclames ben, anders zou ik ook niet weten welke nieuwe films er uit kwamen 🙂
Ik ben er niet zeker van dat dit slecht is voor de reclamemakers. Als iemand echt naar een reclame kijkt kan hij zich nog een beetje tegen de overdreven boodschap wapenen, maar als hij iets anders aan het doen is zou het best kunnen dat de reclameboodschap stevig wordt verankerd in het onderbewustzijn waar het toekomstige aankoopbeslissingen kan beïnvloeden.
Heel herkenbaar. Sowieso ben ik tijdens de reclames met iets anders bezig en dan vooral tijdens de lange reclameblokken (SBS6…). En in bijna ieder geval ben ik dan met m’n smartphone bezig.
The same here 😀 als het reclame is grijp ik altijd naar men iphone
Zelf helaas een fanatiek smartphone gebruiker maar ik denk eerlijk gezegd dat de smartphone een bedreiging vormt voor de hele samenleving. TV, vergaderingen, feestjes en etentjes zijn blijkbaar allemaal zo oninteressant dat men al snel naar de smartphone grijpt.
Dat is nou precies waar het al járen aan schort. Er zijn maar weinig reclames zo leuk dat je niet na een halve seconde geërgerd je hoofd wegdraait. En het lijkt wel, hoe commerciëler de omroep, hoe infantieler de reclame.
Het is bij de reclamebureau’s al net als bij de muziekindustrie: het ligt niet aan hun (en het feit dat ze niet met hun tijd meegaan), het ligt aan de consumenten die zich niet aan “de regels” houden. Dus drammen we door met nog stompzinniger reclameboodschappen over vrouwen met blauwe menstruatie en wasmiddelen waarvoor de vlekken al wegvluchten voordat je de dop opendoet.
Televisie met reclame? en programma’s die worden uitgezonden op een tijdstip bepaald door een of andere pipo van de zender? Daar doe ik allang niet meer aan mee.
Als het even kan kijk ik TV series via internet / torrent. Dan hoef je ook geen jaren meer te wachten voor het hier in nederland op de buis is.
Nou nou, lekker goed uitgevoerd onderzoek is dit. Met 48 respondenten krijg ik nu niet echt de indruk of dit met volle overtuiging is uitgezocht. Dit is echt een steekproef van niks. Zeker ook nog eens dezelfde doelgroep die onderzocht is…
Kijk als ze reclame nou eens leuk maken net zoals vroeger, Dan had je nog dingen waar je om kon lachen enzo dan heb ik over jaren 90 bijv had je zat grappige reclame.
Helemaal mee eens … de laatste tijd mis ik ook delen van het programma omdat je eigenlijk druk bezig bent met het typen en lezen van berichten.
Whoehoe, Ooh, Kruitvat. Moet je ‘t geluid ook uitzetten… 😉
Ja, wat wil je met reclame blokken van gemiddeld 5 minuten.
@Alfred:
Hoe leuk een spotje ook is, als je hem elke dag 10 keer ziet gaat het vervelen.
Een paar maanden geleden heeft de Bond van Adverteerders zelf al aangegeven dat er wat moet veranderen. De vice-voorzitter: ”Door het uitzenden van minder reclame kan de boodschap van de adverteerders wel veel meer impact krijgen. En dat is uiteindelijk toch de bedoeling van reclame.”
Klopt helemaal. Ik pak m’n iPhone
Altijd maar dan ook altijd net als nu tijdens rust van Barca en man
met 48 personen heb je geen onderzoek, geen onderzoekers, en niks overtuigende in handen. Het enige wat je dan hebt is een steekproef. bullshit-research, marketing, meer niet.
Reclame is irritant 99 van de 100x zeker die van Bijv. Zalando, de eerste 3 a 4 keer is hij leuk daarna erg vervelend !
Zo zeggen m’n ouders weleens: gebruik je die tv eigenlijk nog wel? ik zeg ik: tja alleen voor Uitzending Gemist, Films en Series die ik verder gedownload heb.
–
Gewoon omdat reklame erg irritant en saai is!
Ik zeg ± 20 euro per abbonenment duurder en dan reklame afschaffen.
Als ik nou zou weten waar de meeste reclame over ging dan zou ik misschien blijven kijken.
Ook erg ik me er aan dat in een reclame blok 2 keer de zelfde reclame voor komt of we achterlijk zijn.
Ik zap altijd weg of spoel door.
Ren ook vaak in paniek naar de WC al moet ik niet.
Vroeger had je heel weinig reclame en dan ging het nog.
Straks gaat ome Steve ook nog reclame blokken in voeren in de apps .
Je bedoelt iAds….
Absoluut waar!!
Ik ook
Zodra het reclameblok begint pak ik of mijn vrouw in een reflex de remote om het geluid uit te zetten. Vervolgens pakken we inderdaad beide onze iPhone om “belangrijkere” dingen te doen.
Het vreemde is dat iedereen kennelijk tóch de commercials op een of andere manier te zien krijgt. Begin maar eens over een vervelende of juist grappige commercial op een feestje. Dan blijkt dat iedereen het toch gezien heeften er een mening over heeft. Da’s gek, hé?
Ik alleen maar reclame, vind ik zóó boeiend, zap alleen weg als er een film of progamma komt, duh
@Otto Nooitgedacht:
Otto is gek of grappig
Likewise, Bij de 2e reclame val ik trouwens altijd in slaap, maar met iphone red ik het net.
Ik overweeg trouwens mijn dure ziggo abonnement maar op te zeggen zodra ik een redelijk goedkope (alleen) internet provider kan vinden.
Hier idem.
Zitten met z’n vijven TV te kijken, iedereen heeft de smartphone bij of in de hand.
X-factor maakt
wel leuk gebruik van de smartphone. Daar kun je live de hartslag van de kandidaten volgen via hun app.
Bij reclame meteen geluid op zacht en even wat doen met de smartphone.
De reclame gaat sowieso op mute bij mij! Het is gewoon zo ontzettend irritant, vooral omdat het ook steeds langer duurt.
Me telefoon ligt vaak gewoon op de tafel, soms pak ik die idd om eventjes op facebook te gaan kijken. Maar anders idd naar de wc gaan, eventjes lezen of puzzelen.. ik zorg er wel voor dat ik die sneue reclames niet hoef te zien & horen!!
Haha wat grappig. Bedacht me nu pas dat dat het eerste is wat ik doe tijdens de reclame: mijn telefoon pakken.
Ik krijg door de iPhone en iPad juist wel wat reclame mee want blijf nu zitten terwijl ik vroeger de brieven naar de bus bracht, de was op hing, de vaatwasser leegte, de was op ging hangen, een cappuccino maakte of uitgebreid ging kleien.
zodra het reclame is pak ik gelijk mijn iPhone hahah
Ik begrijp het inderdaad wel hoor ik betrap mezelf er ook regelmatig op dat ik tijdens de reclames met mijn telefoon bezig ben.