Rijk worden met iPhone-applicaties? Vorig jaar, nog voordat de financiële crisis tot iedereen doordrong, circuleerden verhalen over de enorme inkomsten die ontwikkelaars dankzij de App Store binnensleepten. Bijvoorbeeld Steve Demeter, die met zijn Trism-game in slechts twee maanden tijd $250.000 wist te verdienen. Rick Bavage rekende zichzelf al rijk: hij gaf een succesvolle carrière als marketing executive op, om iPhone-applicaties te ontwikkelen. Maar Bavage is een paar maanden later nog steeds niet uit de kosten. Hij ontwikkelde de applicatie Cholesterol Coach. Een leuk idee, maar niet een applicatie die grote drommen iPhone-gebruikers trekt.
Met de €1,59 kostende applicatie kunnen iPhone-gebruikers hun cholesterolniveau’s in de gaten houden. Ook kunnen ze zien welke factoren van invloed zijn op het cholesterolniveau. Toch blijft Bavage erin geloven, zelfs voor een niche-applicatie als Cholesterol Coach. Om toch de hypotheek te kunnen betalen heeft Bavage er een parttime baantje bij, als computerverkoper. De grootste uitdaging is echter om te voorkomen dat Cholesterol Coach uit het zicht verdwijnt. Nieuwe applicaties verdwijnen zeer snel van de frontpagina van iTunes. Je hebt honderden tot duizenden downloads nodig om in de toplijstjes te blijven verschijnen. Bavage heeft zijn hoop nu gevestigd op een Google Adwords-campagne. Nog beter zou het zijn, als een hoogeplaatste persoon bij Apple de applicatie ontdekt en erover praat. Maar de kans is niet zo groot dat Steve Jobs bij zijn terugkeer bekendmaakt dat hij uiteindelijk last bleek te hebben van een hoog cholesterolniveau en dat hij dat dankzij Cholesterol Coach succesvol heeft kunnen oplossen.
In een artikel op Stuff zijn nog meer ideeën te lezen, hoe je je applicatie onder de aandacht kunt brengen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 11 reacties