Sonos bracht dit voorjaar een grote update voor haar app uit. Maar dat leidde al snel tot kritiek: meerdere functies uit de oude app ontbreken. Sonos bleef aanvankelijk achter de update staan, maar geeft nu toe dat ze een fout hebben gemaakt. Gaandeweg zal worden geprobeerd de app beter te maken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 59 reacties
Jan
Ik ga het proberen netjes te zeggen;
Als die gasten het weer gaan proberen oudere producten te skippen…… zoals ze gedaan hebben met de eerste sonos producten.
Toen de s2 app uitkwam waren de oudere speakers niet compatibel meer met de nieuwere speakers, daar ben ik nog steeds woest over. Een vermogen aan speakers staan waarvan de helft niet meer met elkaar werkt. Stelletje *…. Maar goed ik hoop op verbetering dan maar.
Helemaal gelijk. Het was voor mij de reden om nooit meer een nieuw Sonos product aan te schaffen. Ik moet nu blijven hangen aan de oude app totdat de laatste Sonos het begeeft (of ik die de deur uit doe). Wat een misser van formaat was dat van Sonos. Ik hoop voor hun dat ze deze miskleun terug rechtzetten met deze nieuwe app …. Maar ik vrees er voor.
Mijn advies zou zijn: als je tevreden bent over het geluid van je speakers (ik zal me inhouden dit keer 😅). Is om te kijken naar een los streamer kastje, desnoods met multiroom ondersteuning en die aan te sluiten op je oudere sonos speakers. Ik heb altijd veel kritiek op sonos, maar veel van hun speakers hebben wel een ingang voor externe apparaten, iets wat de homepod niet heeft bijvoorbeeld.
Sonos maakt zelf kastjes die je op een versterker kan aansluiten, de nieuwe variant “port” kost meer dan €400, de oude kostte iets van €150. Van een ander merk kun je ze al onder de 100 krijgen. Als je zoekt op marktplaats of google met “spotify streamer” (of een andere muziek dienst) kom je heel veel tegen.
In de toekomst kun je misschien beter kiezen voor domme speakers, of actieve speakers mer een los streamer kastje erbij.
Het is echt een drama. De oude “bruine” app voldeed erg goed. Nu herkent het systeem mijn product niet meer. Heb via chat contact gezocht. Haalde niets uit.
Mijn echtgenote heeft op haar iPhone gelukkig de oude app nog staan.
Ga toch eens rondkijken naar ander merk.
De nieuwe Sonos app. Is niet wat het moet wezen. Ziet er leuk uit, maaaar. Zelf doen wij alles thuis met Apple. Gecombineerd met de Sonos Amp met eigen speakers en subwoofer. In de oude app kon je vanuit de volumeschuif door aan te tikken naar de equalizer om de tonen bij regelen. Nu met de nieuwe app kan dat niet meer.
Met de nieuwe app moet je tijdens het spelen eerst naar instellingen daar moet naar onder voor de equalizer om de bassen aan te passen ivm hoog en laag en de subwoofer. Grrr
Nu is het een no go met de nieuwe app. Gelukkig nog maar op 1 Apple apparaat geüpdate. Op alle ander apparaten blijft de oude Sonos app op. Terug naar de oude app gaat niet volgens opgave Sonos.
Wat een waardeloze app, had hem alleen geüpdatet op mijn pad maar nu is mijn telefoon automatisch geüpdatet en heb ik daar ook die waardeloze zwarte app, kan nou nergens meer een nummer toevoegen aan de wachtrij ????? Het is zo niet gezellig om lekker muziek te draaien. Hoe kan zo’n bedrijf zo’n misser maken ?????
Hahah, wat een herkenbare reacties hierboven. En helemaal mee eens.
Hier ook een teleurgestelde portemonnee die een vermogen aan de eerste generatie heeft uitgegeven net voordat zij de nieuwe app aankondigde. Toen nog met de belofte dat het allemaal prima zou werken met Gen 1… niet dus.
Hoewel het geluid goed is, zou ik anderen dit zeker niet adviseren vanwege hun onbetrouwbare richting klanten en de verschrikkelijke app (al zal dat laatste misschien veranderen met de komst van de nieuwe)
Voor onze tv kamer hebben we een surround set van sonos.
De rest van het huis in elke kamer een Apple HomePod. Werkt perfect! werden gek dat hij steeds sonos one speakers kwijt was. Je moest steeds alles loskoppelen en opnieuw aansluiten.
De losse sonos speakers komen niet meer in ons huis.
Super mooi als het werkt maar het werkt vaak niet meer moet je alles opnieuw aansluiten…
Ik heb hem als update geïnstalleerd, maar ik kan geen wekkers meer toevoegen, bewerken of verwijderen.
Zijn er nog mensen die dit ondervinden? Hoe los ik dit op?
Ik heb hem als update geïnstalleerd, maar ik kan geen wekkers meer toevoegen, bewerken of verwijderen.
Zijn er nog mensen die dit ondervinden? Hoe los ik dit op?
Hier hetzelfde, waarschuwing aan iedereen om de app niet te updaten want je verliest functionaliteit!
De nieuwe app is onoverzichtelijk niet mee te werken. Alles verstopt. Als je niet precies op de goede plek swiped sluit je de app. Jammer, ik ben wel klaar met Sonos. Je moet al een IT specialist in huren om Sonos aan het werken te krijgen. Het lijkt wel net als de belastingdienst “makkelijker kunnen we het niet maken, ondoorzichtig en ondoorgrondelijk wel”
Meerdere functionaliteiten zitten niet in deze release die voorheen wel beschikbaar waren:
– je kan je eigen muziekbestanden niet meer toevoegen
– alarm en sleeptimer functionaliteit is er niet meer
Dit is toch niet normaal. En dit wordt als een enorme verbetering gepresenteerd. Sonos is te veel in zichzelf gaan geloven en dat zal hun veel klanten gaan kosten.
Ik heb hem als update geïnstalleerd, maar ik kan geen wekkers meer toevoegen, bewerken of verwijderen.
Zijn er nog mensen die dit ondervinden? Hoe los ik dit op?
Ik heb slecht nieuws voor jou. In de meest recente update voor deze app is de functionaliteit slaaptimer en het instellen / aanpassen van wekkers verdwenen. Naar verluid een onbevestigde bron komt deze functionaliteit pas in een update in juli. ( maar ik kan dit dus niet verzekeren )
Ik heb de CEO van Sonos een mail gestuurd met mijn zorgen om het missen van deze functies te uiten en zo spoedig mogelijk met een update te komen om dit probleem op te lossen.!
Dit is nu typisch de reden waarom ik al jaren de app Sonopad gebruik. Voor mijn Sonos installatie had ik squeezeserver draaien van Logitech, toen al maakte ik gebruik van squeezepad van de zelfde maker. Wordt netjes telkens geupdate, geen storingen via netwerk streaming, ja je moet er voor betalen, 1 malig maar is het dubbel en dwars waard.
Die Sonos app was altijd al een draak, lelijk vormgegeven, met grote regelmaat fouten in streaming. Enige waarom ik hem eigenlijk nog heb is om mijn systeem te laten updaten, overigens wel wanneer IK dat wil en niet Sonos, maar dat geldt voor alle apps, nooit automatisch laten updaten.
Sonopad kan ook muziek streaming doen van muziek zenders, diezers interegeren of spottify.
@ IC, besteed eens wat aandacht aan deze mooie app en de maker die al bijna 15 jaar de app onderhoud en verbeterd. Toppertje.
Nieuwe app oogt prima, missende dingen is wel altijd vervelend, heb er zelf geen last van gelukkig. Maar ik begrijp niet, je heb een erg lange tijd om een app te bouwen en dan ga je met updates functies weer toevoegen….? Hoe lang moeten die mensen dan wachten……? Wie kan mij die logica uitleggen….?
App lijkt wel iets sneller, die vorige was echt te traag pfff……..
Tranentrekkend die nieuwe update.
Geen timmers/ wekkers meer. Geen mogelijkheid meer voor trueplay. Geen je kan geen nummers die je via Spotify beluisterd toevoegen aan een playlist.
Geen volumeaanduiding meer.
Geen ondersteuning voor NAS.
Maar het allerberoerdste is wel dat er door Sonos helemaal niks wordt bekend gemaakt dat er dingen fout zijn gegaan of dat er snel een update komt om e.e.a. op te lossen. Gelukkig heb ik nog een Tablet die niet ge-update is dus kan wel verder met de vorige app
Helaas ook de nieuwe app geïnstalleerd en kan de Sonos speakers op andere locaties niet meer bedienen. Voorheen als ik naar ouders/schoonouders ging, kon ik met mijn S2 app hun Sonos ook gewoon bedienen. Dit gaat nu niet meer, omdat de app niet meer automatisch switched naar de nieuwe locatie, terwijl je wel gewoon ingelogd bent op hetzelfde netwerk.
Ook krijg ik TuneIn niet meer aan de gang. Die was ineens verdwenen na de update, kan deze weer toevoegen (alles lijkt dan goed te gaan), maar je kan het niet meer gebruiken. Sonos Radio is dus waarop je moet terugvallen.
En ja, de app is nog steeds bere traag. SonoPad en SonoPhone zijn niet de mooiste apps, maar doen het goed. En met Home Assistant en Sonos Card (Hacs) kun je veel kanten op.
Voorheen kon je handmatig radio stations toevoegen zodat je niet naar TuneIn reclames hoefde te luisteren. Ook kon je radio stations toevoegen die niet in TuneIn te vinden waren.
Dit kan ook niet meer in de nieuwe app
Het enige waar ik de Sonos app voor gebruik is om speakers toe te voegen bij het afspelen – voor de rest alles met Airplay. Ik zie het nut van de app verder niet, behalve bij installatie.
Mijn eigen muziekbibliotheek, opgeslagen op de NAS, is nog prima af te spelen via de nieuwe app.
Misschien maakt het uit dat er op de NAS een iTunes server draait.
Workaround voor muziek via NAS afspelen; zorgen dat je de muziek in iTunes hebt geüpload en dan je iTunes bibliotheek op je NAS zetten. In de SONOS app krijg je dan onder “bronnen” de Muziekbibliotheek…
Ideaal, NEE maar in ieder geval een (hopelijk tijdelijke) oplossing.
Ook de favorieten kan je niet meer op volgorde zetten.. ☹.
De NAS kan ik nog wel afspelen via “bronnen”, maar met minder afbeeldingen.
Het betere alternatief lijkt BlueSound.
Ik gebruik het Sonos systeem hoofdzakelijk voor de tv, met de nieuwe app is dat niet meer mogelijk. Sonos wordt bedankt! De Sonos apparatuur gaat op marktplaats.
Een ding wat ik mis is als je de volume functie gebruik (harder of zachter de muziek) kon je aan nummers zien hoe hard je hem had gezet.
Bijv. ik zette het volume s’morgens op 9 of 10 en nu is het op de gok.
Een ding wat ik mis in de app als je de volume functie gebruik (harder of zachter de muziek) kon je aan nummers zien hoe hard je hem had gezet.
Bijv. ik zette het volume s’morgens van de soundbar op 9 of 10 en nu is het op de gok.
Een ding wat ik mis in de app als je het volume wilt aanpassen (harder of zachter de muziek) kon je aan de nummers erbij zien hoe hard je hem had gezet.
Bijv. ik zette het volume s’morgens van de soundbar op 9 of 10 en nu is het op de gok.
Het is echt ongelofelijk dat dit is toegestaan om een apparaat dat je om bepaalde functionaliteit hebt gekocht voor veel geld gewoon niks meer waard is na de update.
Ik kan nu bijv niet meer naar een NL (NPO publiek) radio zender luisteren via mijn Sonos bar.
Ook de favorieten zijn niet meer op volgorde te zetten. ☹.
De NAS is nog wel af te spelen via “bronnen”, maar met minder afbeeldingen van het album.
Ik vermoed dat BlueSound het betere alter5natief is.
Normaal plaats ik geen reviews, omdat nieuwe updates, ontwikkelingen altijd wel verbeteringen bevatten. De SONOS updates vallen meestal tegen maar de laatste kan niet. Look en feel, ontbrekende functies, onoverzichtelijk, lange opstart tijd etc. Dat zijn een aantal stappen terug in de tijd !
Helaas zit ik nog aan mijn investering vast, maar bij de eerste gelegenheid wordt het geen sonos meer..
Ook hier grote ontevredenheid over de nieuwe update. Je kunt niet meer zoeken in je muziekbibliotheek. En als je een andere box kiest om op af te spelen en je gaat afspelen, dan speelt hij gewoon weer af op de oorspronkelijke box. De app is onoverzichtelijk geworden en alles werkt omslachtiger. En nu lees ik dat ook de desktop app nog gaat verdwijnen. Niet goed bezig!
Nee, het ligt niet aan jou. Dit lijkt helaas de nieuwe en hopelijk tijdelijke Sonosrealiteit te zijn.
Ook bij het spelen van klassieke muziek, een symfonie bijvoorbeeld, krijg je enkel het eerste deel te horen.
Sonos is ongenietbaar en onbetrouwbaar geworden.
Onbegrijpelijk dat ze zo’n kluns op de markt brengen zonder eerst terdege te testen.
Ook als je wilt schakelen naar een andere radio zender. Dan verandert het icoontje van zender wel in de Sonos app maar blijf de vorige radiozender weer vrolijk door spelen. Dat is heel apart. Na 2 of soms 3 keer op stop te drukken en weer op het icoontje van de andere zender, verandert die wel naar de andere zender!
Ai Sonos….ik ben voorzichtig de stap naar Homepod aan het zetten. Ik merk dat die stabieler is wat betreft TuneIn en de Home app is eigenlijk alles wat ik nodig heb. Ik heb een Surround set van Sonos bij de tv. Die blijft voorlopig wel staan. Ik kan via de Homepod de Sonos Beam namelijk gewoon toevoegen aan een kamer. ‘He Siri, speel Radio 2 in de woonkamer’ en de Homepods en Beam + Ones gaan spelen.
Voor mij ook nooit meer Sonos…. helaas heb ik nu 1000den euro’s aan die troep. Als ik dit wist van te voren…
Na deze update kun je nog steeds geen speakers muten… wat een basisfunctie zou moeten zijn…
Voor mij ook nooit meer Sonos…. helaas heb ik nu 1000den euro’s aan die troep. Als ik dit wist van te voren…
Na deze update kun je nog steeds geen speakers muten… wat een basisfunctie zou moeten zijn…
Volgens mij als je op het kleine ‘speaker icoontje’ (links naast de volume-slider) klikt muten alle speakers in 1 keer.
(Werkt bij mij in ieder geval wel)
Komt er nog bij buiten de waardeloze app: je moet de nieuwe gebruiksvoorwaarden accepteren en dus kan Sonos je gegevens, maar ook de structuur van je netwerk e.d. doorverkopen aan derden.
Als alternatief kocht ik de Sonopad app, een goedkope oplossing voor Apple gebruikers maar dit bestaat niet voor Android. Werkt prima met mijn NAS, maar niet alles is mogelijk zoals bv. alarmen instellen.
Ik ben echter overgeschakeld, voor m’n living dan toch, naar Eversolo A8. Betere klank, redelijk goede app (met kleine bugs) maar dat merk heeft geen losse speakers zoals de Move en is niet echt multi room.
Vior mij nooit, nooit, nooit meer Sonos. Sonos is bagger, en ze nemen hun klanten totaal niet serieus..
Alleen maar problemen met die app, en de speakers vallen om de haverklap uit.
Ik ga het proberen netjes te zeggen;
Als die gasten het weer gaan proberen oudere producten te skippen…… zoals ze gedaan hebben met de eerste sonos producten.
Toen de s2 app uitkwam waren de oudere speakers niet compatibel meer met de nieuwere speakers, daar ben ik nog steeds woest over. Een vermogen aan speakers staan waarvan de helft niet meer met elkaar werkt. Stelletje *…. Maar goed ik hoop op verbetering dan maar.
Helemaal gelijk. Het was voor mij de reden om nooit meer een nieuw Sonos product aan te schaffen. Ik moet nu blijven hangen aan de oude app totdat de laatste Sonos het begeeft (of ik die de deur uit doe). Wat een misser van formaat was dat van Sonos. Ik hoop voor hun dat ze deze miskleun terug rechtzetten met deze nieuwe app …. Maar ik vrees er voor.
Hier hetzelfde, Nooit meer iets van Sonos.
Mijn advies zou zijn: als je tevreden bent over het geluid van je speakers (ik zal me inhouden dit keer 😅). Is om te kijken naar een los streamer kastje, desnoods met multiroom ondersteuning en die aan te sluiten op je oudere sonos speakers. Ik heb altijd veel kritiek op sonos, maar veel van hun speakers hebben wel een ingang voor externe apparaten, iets wat de homepod niet heeft bijvoorbeeld.
Sonos maakt zelf kastjes die je op een versterker kan aansluiten, de nieuwe variant “port” kost meer dan €400, de oude kostte iets van €150. Van een ander merk kun je ze al onder de 100 krijgen. Als je zoekt op marktplaats of google met “spotify streamer” (of een andere muziek dienst) kom je heel veel tegen.
In de toekomst kun je misschien beter kiezen voor domme speakers, of actieve speakers mer een los streamer kastje erbij.
Het is echt een drama. De oude “bruine” app voldeed erg goed. Nu herkent het systeem mijn product niet meer. Heb via chat contact gezocht. Haalde niets uit.
Mijn echtgenote heeft op haar iPhone gelukkig de oude app nog staan.
Ga toch eens rondkijken naar ander merk.
Oei als ik deze reacties lees ben ik een beetje bang om een sonos aan te kopen.
(Red.) Dit artikel is bijgewerkt met de aankondiging van de vernieuwde Sonos-app. Het eerdere geruchtenartikel is hiervoor herschreven.
De nieuwe Sonos app. Is niet wat het moet wezen. Ziet er leuk uit, maaaar. Zelf doen wij alles thuis met Apple. Gecombineerd met de Sonos Amp met eigen speakers en subwoofer. In de oude app kon je vanuit de volumeschuif door aan te tikken naar de equalizer om de tonen bij regelen. Nu met de nieuwe app kan dat niet meer.
Met de nieuwe app moet je tijdens het spelen eerst naar instellingen daar moet naar onder voor de equalizer om de bassen aan te passen ivm hoog en laag en de subwoofer. Grrr
Nu is het een no go met de nieuwe app. Gelukkig nog maar op 1 Apple apparaat geüpdate. Op alle ander apparaten blijft de oude Sonos app op. Terug naar de oude app gaat niet volgens opgave Sonos.
Wat een waardeloze app, had hem alleen geüpdatet op mijn pad maar nu is mijn telefoon automatisch geüpdatet en heb ik daar ook die waardeloze zwarte app, kan nou nergens meer een nummer toevoegen aan de wachtrij ????? Het is zo niet gezellig om lekker muziek te draaien. Hoe kan zo’n bedrijf zo’n misser maken ?????
Zal tijd worden ook, de huidige app is traag als dikke “$%” door een trechter.
Hahah, wat een herkenbare reacties hierboven. En helemaal mee eens.
Hier ook een teleurgestelde portemonnee die een vermogen aan de eerste generatie heeft uitgegeven net voordat zij de nieuwe app aankondigde. Toen nog met de belofte dat het allemaal prima zou werken met Gen 1… niet dus.
Hoewel het geluid goed is, zou ik anderen dit zeker niet adviseren vanwege hun onbetrouwbare richting klanten en de verschrikkelijke app (al zal dat laatste misschien veranderen met de komst van de nieuwe)
Voor onze tv kamer hebben we een surround set van sonos.
De rest van het huis in elke kamer een Apple HomePod. Werkt perfect! werden gek dat hij steeds sonos one speakers kwijt was. Je moest steeds alles loskoppelen en opnieuw aansluiten.
De losse sonos speakers komen niet meer in ons huis.
Super mooi als het werkt maar het werkt vaak niet meer moet je alles opnieuw aansluiten…
Ik heb hem als update geïnstalleerd, maar ik kan geen wekkers meer toevoegen, bewerken of verwijderen.
Zijn er nog mensen die dit ondervinden? Hoe los ik dit op?
Hier hetzelfde, waarschuwing aan iedereen om de app niet te updaten want je verliest functionaliteit!
De nieuwe app is onoverzichtelijk niet mee te werken. Alles verstopt. Als je niet precies op de goede plek swiped sluit je de app. Jammer, ik ben wel klaar met Sonos. Je moet al een IT specialist in huren om Sonos aan het werken te krijgen. Het lijkt wel net als de belastingdienst “makkelijker kunnen we het niet maken, ondoorzichtig en ondoorgrondelijk wel”
de radio valt steeds uit om gek van te worden voor de tijd deed alles goed
Wekkers komen in een volgende update. Zitten er nu niet in..
ze adviseren de desktop app te gebruiken hiervoor in de tussentijd.
Staat in de hulp 🙁
Meerdere functionaliteiten zitten niet in deze release die voorheen wel beschikbaar waren:
– je kan je eigen muziekbestanden niet meer toevoegen
– alarm en sleeptimer functionaliteit is er niet meer
Dit is toch niet normaal. En dit wordt als een enorme verbetering gepresenteerd. Sonos is te veel in zichzelf gaan geloven en dat zal hun veel klanten gaan kosten.
Ik heb slecht nieuws voor jou. In de meest recente update voor deze app is de functionaliteit slaaptimer en het instellen / aanpassen van wekkers verdwenen. Naar verluid een onbevestigde bron komt deze functionaliteit pas in een update in juli. ( maar ik kan dit dus niet verzekeren )
Ik heb de CEO van Sonos een mail gestuurd met mijn zorgen om het missen van deze functies te uiten en zo spoedig mogelijk met een update te komen om dit probleem op te lossen.!
Tot die tijd helaas afwachten.
(Red.) Sonos heeft gereageerd op kritiek over de vernieuwde app.
Iets eenvoudigs als het batterij niveau : 4x klikken. Waardeloos
Dit is nu typisch de reden waarom ik al jaren de app Sonopad gebruik. Voor mijn Sonos installatie had ik squeezeserver draaien van Logitech, toen al maakte ik gebruik van squeezepad van de zelfde maker. Wordt netjes telkens geupdate, geen storingen via netwerk streaming, ja je moet er voor betalen, 1 malig maar is het dubbel en dwars waard.
Die Sonos app was altijd al een draak, lelijk vormgegeven, met grote regelmaat fouten in streaming. Enige waarom ik hem eigenlijk nog heb is om mijn systeem te laten updaten, overigens wel wanneer IK dat wil en niet Sonos, maar dat geldt voor alle apps, nooit automatisch laten updaten.
Sonopad kan ook muziek streaming doen van muziek zenders, diezers interegeren of spottify.
@ IC, besteed eens wat aandacht aan deze mooie app en de maker die al bijna 15 jaar de app onderhoud en verbeterd. Toppertje.
Een beetje zoals de iCulture app. Waar we betalen om geen reclame meer te krijgen en men dit plots vervangt door een web app, vol met brol reclame.
Ik vindt het zo irritant dat je de volgende van liedjes in je queue niet kan aanpassen of liedjes uit de queue kan verwijderen. Drama
Nieuwe app oogt prima, missende dingen is wel altijd vervelend, heb er zelf geen last van gelukkig. Maar ik begrijp niet, je heb een erg lange tijd om een app te bouwen en dan ga je met updates functies weer toevoegen….? Hoe lang moeten die mensen dan wachten……? Wie kan mij die logica uitleggen….?
App lijkt wel iets sneller, die vorige was echt te traag pfff……..
Tranentrekkend die nieuwe update.
Geen timmers/ wekkers meer. Geen mogelijkheid meer voor trueplay. Geen je kan geen nummers die je via Spotify beluisterd toevoegen aan een playlist.
Geen volumeaanduiding meer.
Geen ondersteuning voor NAS.
Maar het allerberoerdste is wel dat er door Sonos helemaal niks wordt bekend gemaakt dat er dingen fout zijn gegaan of dat er snel een update komt om e.e.a. op te lossen. Gelukkig heb ik nog een Tablet die niet ge-update is dus kan wel verder met de vorige app
Helaas ook de nieuwe app geïnstalleerd en kan de Sonos speakers op andere locaties niet meer bedienen. Voorheen als ik naar ouders/schoonouders ging, kon ik met mijn S2 app hun Sonos ook gewoon bedienen. Dit gaat nu niet meer, omdat de app niet meer automatisch switched naar de nieuwe locatie, terwijl je wel gewoon ingelogd bent op hetzelfde netwerk.
Ook krijg ik TuneIn niet meer aan de gang. Die was ineens verdwenen na de update, kan deze weer toevoegen (alles lijkt dan goed te gaan), maar je kan het niet meer gebruiken. Sonos Radio is dus waarop je moet terugvallen.
En ja, de app is nog steeds bere traag. SonoPad en SonoPhone zijn niet de mooiste apps, maar doen het goed. En met Home Assistant en Sonos Card (Hacs) kun je veel kanten op.
Voorheen kon je handmatig radio stations toevoegen zodat je niet naar TuneIn reclames hoefde te luisteren. Ook kon je radio stations toevoegen die niet in TuneIn te vinden waren.
Dit kan ook niet meer in de nieuwe app
Dat je met zo’n mindere update nog wegkomt in 2024… Daarnaast was de app al traag en hee verrassing nu nog steeds traag.
Het enige waar ik de Sonos app voor gebruik is om speakers toe te voegen bij het afspelen – voor de rest alles met Airplay. Ik zie het nut van de app verder niet, behalve bij installatie.
Mijn eigen muziekbibliotheek, opgeslagen op de NAS, is nog prima af te spelen via de nieuwe app.
Misschien maakt het uit dat er op de NAS een iTunes server draait.
Workaround voor muziek via NAS afspelen; zorgen dat je de muziek in iTunes hebt geüpload en dan je iTunes bibliotheek op je NAS zetten. In de SONOS app krijg je dan onder “bronnen” de Muziekbibliotheek…
Ideaal, NEE maar in ieder geval een (hopelijk tijdelijke) oplossing.
NAS Ook prima af te spelen via Plex👌
(Red.) Blinde gebruikers zijn boos dat de toegankelijkheidsfuncties uit de vernieuwde app zijn weggehaald, waardoor de app onbruikbaar is geworden.
Ook de favorieten kan je niet meer op volgorde zetten.. ☹.
De NAS kan ik nog wel afspelen via “bronnen”, maar met minder afbeeldingen.
Het betere alternatief lijkt BlueSound.
Ik gebruik het Sonos systeem hoofdzakelijk voor de tv, met de nieuwe app is dat niet meer mogelijk. Sonos wordt bedankt! De Sonos apparatuur gaat op marktplaats.
Bij mij werkt dat gelukkig nog gewoon, ik heb een optische audiokabel van Samsung TV naar Sonos Soundbar
Een ding wat ik mis is als je de volume functie gebruik (harder of zachter de muziek) kon je aan nummers zien hoe hard je hem had gezet.
Bijv. ik zette het volume s’morgens op 9 of 10 en nu is het op de gok.
Een ding wat ik mis in de app als je de volume functie gebruik (harder of zachter de muziek) kon je aan nummers zien hoe hard je hem had gezet.
Bijv. ik zette het volume s’morgens van de soundbar op 9 of 10 en nu is het op de gok.
Een ding wat ik mis in de app als je het volume wilt aanpassen (harder of zachter de muziek) kon je aan de nummers erbij zien hoe hard je hem had gezet.
Bijv. ik zette het volume s’morgens van de soundbar op 9 of 10 en nu is het op de gok.
Ik kan mijn Sonos niet meer als wekker instellen.
Slechte nieuwe app. Na jaren toch miskoop?
Laat ik het heel netjes zeggen “De Sonos app is er niet op vooruit gegaan”
Het is echt ongelofelijk dat dit is toegestaan om een apparaat dat je om bepaalde functionaliteit hebt gekocht voor veel geld gewoon niks meer waard is na de update.
Ik kan nu bijv niet meer naar een NL (NPO publiek) radio zender luisteren via mijn Sonos bar.
Ook de favorieten zijn niet meer op volgorde te zetten. ☹.
De NAS is nog wel af te spelen via “bronnen”, maar met minder afbeeldingen van het album.
Ik vermoed dat BlueSound het betere alter5natief is.
(Red.) Artikel bijgewerkt met beloofde beterschap met nieuwe en toekomstige updates.
Mijn volumeknop van de afstandsbediening van de tv werkt niet meer. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Normaal plaats ik geen reviews, omdat nieuwe updates, ontwikkelingen altijd wel verbeteringen bevatten. De SONOS updates vallen meestal tegen maar de laatste kan niet. Look en feel, ontbrekende functies, onoverzichtelijk, lange opstart tijd etc. Dat zijn een aantal stappen terug in de tijd !
Helaas zit ik nog aan mijn investering vast, maar bij de eerste gelegenheid wordt het geen sonos meer..
Ik vind de nieuwe app helemaal niet fijn, veel minder duidelijk. Het werkt voor mij in ieder geval niet fijner
Ook hier grote ontevredenheid over de nieuwe update. Je kunt niet meer zoeken in je muziekbibliotheek. En als je een andere box kiest om op af te spelen en je gaat afspelen, dan speelt hij gewoon weer af op de oorspronkelijke box. De app is onoverzichtelijk geworden en alles werkt omslachtiger. En nu lees ik dat ook de desktop app nog gaat verdwijnen. Niet goed bezig!
Als ik een album aanduid om te spelen blijft hij altijd het eerste liedje herhalen… dat was toch vroeger niet ? Doe ik iets verkeerd ?
Nee, het ligt niet aan jou. Dit lijkt helaas de nieuwe en hopelijk tijdelijke Sonosrealiteit te zijn.
Ook bij het spelen van klassieke muziek, een symfonie bijvoorbeeld, krijg je enkel het eerste deel te horen.
Sonos is ongenietbaar en onbetrouwbaar geworden.
Onbegrijpelijk dat ze zo’n kluns op de markt brengen zonder eerst terdege te testen.
Ook als je wilt schakelen naar een andere radio zender. Dan verandert het icoontje van zender wel in de Sonos app maar blijf de vorige radiozender weer vrolijk door spelen. Dat is heel apart. Na 2 of soms 3 keer op stop te drukken en weer op het icoontje van de andere zender, verandert die wel naar de andere zender!
(Red.) Artikel bijgewerkt voor de update van 22 juli.
Ai Sonos….ik ben voorzichtig de stap naar Homepod aan het zetten. Ik merk dat die stabieler is wat betreft TuneIn en de Home app is eigenlijk alles wat ik nodig heb. Ik heb een Surround set van Sonos bij de tv. Die blijft voorlopig wel staan. Ik kan via de Homepod de Sonos Beam namelijk gewoon toevoegen aan een kamer. ‘He Siri, speel Radio 2 in de woonkamer’ en de Homepods en Beam + Ones gaan spelen.
Voor mij ook nooit meer Sonos…. helaas heb ik nu 1000den euro’s aan die troep. Als ik dit wist van te voren…
Na deze update kun je nog steeds geen speakers muten… wat een basisfunctie zou moeten zijn…
Volgens mij als je op het kleine ‘speaker icoontje’ (links naast de volume-slider) klikt muten alle speakers in 1 keer.
(Werkt bij mij in ieder geval wel)
Komt er nog bij buiten de waardeloze app: je moet de nieuwe gebruiksvoorwaarden accepteren en dus kan Sonos je gegevens, maar ook de structuur van je netwerk e.d. doorverkopen aan derden.
Als alternatief kocht ik de Sonopad app, een goedkope oplossing voor Apple gebruikers maar dit bestaat niet voor Android. Werkt prima met mijn NAS, maar niet alles is mogelijk zoals bv. alarmen instellen.
Ik ben echter overgeschakeld, voor m’n living dan toch, naar Eversolo A8. Betere klank, redelijk goede app (met kleine bugs) maar dat merk heeft geen losse speakers zoals de Move en is niet echt multi room.
Vior mij nooit, nooit, nooit meer Sonos. Sonos is bagger, en ze nemen hun klanten totaal niet serieus..
Alleen maar problemen met die app, en de speakers vallen om de haverklap uit.