Reacties voor: Sonos-gebruikers klagen over AirPlay 2
Geen bediening meer vanaf toegangsscherm
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Gewoon blijven werken met je WiFi systeem,is en blijft het best.
Ben het er inderdaad mee eens dat Sonos dit teleurstellend opgelost heeft. Het op een Mac draaien van de Airsonos app doet imo het zelfde maar dan beter. Ik vind ook het verdwijnen van de lock screen bediening echt een gemis, omdat deze ook te zien waren op je Apple Watch. Die functionaliteit is nu ook weg. Ik heb spijt dat ik de update heb gedaan.
Om maar te zwijgen van de playbar. Ik heb er 2 play5’s aan gekoppeld, en sonos maakt mij niet wijs dat ze, met een beetje meer moeite een betere oplossing voor hadden kunnen bieden voor hun duurst mogelijke set-up.
Volgens mij had een software oplossing, waarbij AirPlay ontvangen wordt op de play5’s, die het dan zelf achter de schermen doorstuurt naar de playbar echt geen probleem hoeven te zijn.
Ik denk dat ze er beter aan hadden gedaan om een “AirPlay Enabled” bridge uit te brengen en op die manier alles te koppelen. Nu hebben ze een halve oplossing en meer ontevreden klanten.
Ik denk dat Apple zelf hier de enige winnaar is; sonos heeft aan glans echt wel wat ingeboet en mensen die nieuw speakers gaan aanschaffen zullen nu eerder een HomePod overwegen
@Ivo: ja zo’n bridge was denk ik technisch een beter oplossing geweest. Ik heb nu 2 sonos:1’s en 2 sonos play5 (2nd G) kan de sonos 1:s alleen gebruiken als een sonos play5 aanstaat en daarmee bedoel ik dat dus ook het geluid dus gewoon op de play5 hoorbaar is. Was individuele volume control nu echt niet mogelijk? Als ik nu ga douchen met een play:1 kunnen ze beneden op de play 5 ook genieten van mijn muziek. Niet erg handig.
Dank iCulture, jullie verwoorden wat iedereen denkt.. Nu maar hopen dat het Sonos bereikt (vast niet.. 🙁 ).
Vorig jaar planbar, sub, 2 play ones gekocht en geen AP2..
Dan moet je upgraden, ofja meer downgraden naar een Beam..
Echt de omgekeerde wereld.
Dit is denk ik een ander onderwerp.. Sonos had van te voren al aangegeven waarom AP2 niet zou werken met de “oudere” types.
@Arnold: dus dan maar accepteren dat je 1 van de duurdere apparaten hebt gekocht en geen AP2 krijgt…
Moet eerlijk zeggen dat ik nergens last van hebt alles werkt prima
Nog eentje om toe te voegen. Her afspelen van muziek via AirPlay 2 loopt niet even stabiel en durft soms uitvallen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij het gebruik van Sonos app. WiFi verbinding is optimaal omdat deze bestaat uit een mesh opstelling.
@Bram: Afspelen van diverse apps met AirPlay twee met mijn iPad pro 9,7 werkt perfect, maar met iPhone 6 valt het geluid regelmatig weg.
Ik heb idd ook last van het feit dat de playlist niet eordg bijgewerkt. Ik heb een ‘Recently addes’ list die alleen nummers afspeelt die nooit zijn afgespeeld. Helaas wordt de lijst mijn iPhone niet bijgewerkt als ik bijvoorbeeld vanaf de Mac afspeel.
Ik heb nergens last van! Werkt allemaal mooi
Waarom is sonos de boosdoener? Ik lees hier dat het een AirPlay probleem is. Ook als je een HomePod met een ander merk (nu nog sonos) koppelt komen de problemen naar boven volgens de tekst. Ik denk dat de problemen dan bij Apple liggen en niet bij de “third party” speakers.
Ik heb het ook tussen me marantz en airport express, het scheelt idd iets van een seconde… het is geen gehoor.
Ik ga die zooi maar verkopen
@Frank: werkt airplay 2 dan op een airport? Dacht dat daar alleen airplay 1 op ging.
Op apple tv4k gaat het geluid soms ook niet synchroon met het beeld via airplay2. Atv opnieuw opstarten is dan de remedie. Voorts lijkt het in youtube app soms wel of niet te werken. Zou beter zijn dat je in de atv apps de geluidsuitvoer zou kunnen aanpassen terwijl het afspeelt
Artikel doet vermoeden dat synchronisatieproblemen zich alleen voordoen icm “speakers van derden”, maar dit is helaas niet waar: heb de nieuwe Beam aan 2 Sonos play 1 gekoppeld en ervaar, kijkend naar iMac en via AirPlay 2 geluid streamend, een vertraging van ongeveer een halve seconde. Content maakt niet uit: Netflix, YouTube, allemaal hetzelfde. Beam via utp cat 6 gekoppeld, geen verbetering. Groep uitgezet, geen verbetering. Helpdesk gisteren 45 min. aan de lijn gehad, nog geen oplossing… terwijl Sonos het heeft over “perfect gesynchroniseerd geluid” met je Netflix of YouTube…ik moet het nog gaan ervaren…!