Speakerfabrikant Sonos heeft 96 medewerkers ontslagen. Niet omdat het slecht gaat, maar omdat het bedrijf de winstgevendheid wil opvoeren, vlak voordat Sonos naar de beurs gaat.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 4 reacties
Ibl
Dit is wat ik zo haat aan beursgenoteerde bedrijven. Werk zelf ook bij zo’n Amerikaanse gigant. Alle beslissingen draaien om korte termijn beslissingen die de aandelenprijs maar even opstuwen.
Deze actie van Sonos is ook weer zo’n voorbeeld. We schoppen er even 100 mensen uit want dan hebben we een betere startprijs van de aandelen en iemand haalt dan z’n bonus even.
Richard
Ik probeerde in het begin de Echo en wuifde het weg. Ik had op dat moment te veel andere dingen aan mijn hoofd
En daar heb je het echte probleem waar veel managers aan “lijden”. Ze beschouwen zichzelf als de uberexpert in het veld waarin ze werkzaam zijn maar dat is vaak niet zo. Ze zijn managers. Randvoorwaarde-scheppers. Zorg ervoor dat je mensen hun werk kunnen doen, luister naar ze en beslis dan uit verschillende (conflicterende) wegen, welke weg het bedrijf gaat bewandelen. Dan ben je een goede manager. Managers horen zich niet met de inhoud te bemoeien. Kiezen tussen hoofd- en bijzaak, dat is hun meerwaarde.
jw
Ik denk dat als je een paar jaar werkervaring bij Sonos op je cv hebt staan, dat het niet te moeilijk moet zijn om iets anders te vinden.
Flieps
Vanaf dan staat de klant dus achter de analist/aandeelhouder. Zonde Sonos….
Dit is wat ik zo haat aan beursgenoteerde bedrijven. Werk zelf ook bij zo’n Amerikaanse gigant. Alle beslissingen draaien om korte termijn beslissingen die de aandelenprijs maar even opstuwen.
Deze actie van Sonos is ook weer zo’n voorbeeld. We schoppen er even 100 mensen uit want dan hebben we een betere startprijs van de aandelen en iemand haalt dan z’n bonus even.
En daar heb je het echte probleem waar veel managers aan “lijden”. Ze beschouwen zichzelf als de uberexpert in het veld waarin ze werkzaam zijn maar dat is vaak niet zo. Ze zijn managers. Randvoorwaarde-scheppers. Zorg ervoor dat je mensen hun werk kunnen doen, luister naar ze en beslis dan uit verschillende (conflicterende) wegen, welke weg het bedrijf gaat bewandelen. Dan ben je een goede manager. Managers horen zich niet met de inhoud te bemoeien. Kiezen tussen hoofd- en bijzaak, dat is hun meerwaarde.
Ik denk dat als je een paar jaar werkervaring bij Sonos op je cv hebt staan, dat het niet te moeilijk moet zijn om iets anders te vinden.
Vanaf dan staat de klant dus achter de analist/aandeelhouder. Zonde Sonos….