Spotify Connect-gebruikers kunnen binnenkort de fysieke knoppen van de iPhone niet meer gebruiken om het volume te regelen. Het komt door een recente iOS-aanpassing, die vanaf 3 september voor iedereen actief wordt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 9 reacties
Peter
En zo zie je maar weer…. Apple denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan alle gebruikers die hier profijt van hebben. Met de commissie perikelen in de App Store kan ik leven maar dit is voor mij een stap te ver.
Wat is Spotify een zeur bedrijf geworden. Nauwelijks winst maken en voortdurend anderen de schuld geven. Dat wordt nog wat als Apple een iPhone zonder knoppen maakt.
De huidige situatie is vaak buggy, dus wat dat betreft snap ik het wel. Als je zowel Spotify als Sonos hebt geopend is het helemaal chaotisch. Maar het is jammer dat er niet een betere oplossing voor handen is.
Het begint stilaan wat de spuigaten gaan uit te lopen dat klein-klein-kleutertjes gedoe van Apple. Dat gedoe met AI in Europa, nu dit weer.
Ik ben eens benieuwd wat de markt daar op gaat blijven reageren…
Ooit ging ik naar Apple omdat Android en Windows echt onstabiel werkte.
Sinds 3 weken een Android tv in huis en de AppleTV heeft behalve homekit hub nog weinig gedaan. Hoe hard is dat systeem gebeterd zeg…
Deze winter eens proberen mijn HomeKit setup om te vormen naar Google Home… Das momenteel de reden dat ik nog erg vast aan Apple houd.
Niet te doen…
Spotify moet zelf gewoon eens HomePod gaan ondersteunen. In de begin jaren vertikten ze dit en toen heeft Apple zelf AirPlay 2 gepusht en hierdoor kon Spotify wel gebruikt worden op de HomePod maar nog niet native.
Spotify wil altijd voor een dubbeltje op de eerste tij zitten, schijtziek wordt je er van.
Ik gebruik al jaren de somos app. Maar ik ben nog nooit op het idee gekomen om een apparaat wat ik remote bedien met de volume knoppen harder of zachter te zetten.
Voor mij zijn de volume knoppen allen bedoeld voor de iPhone zelf. Ik vind het ook een beetje vreemd dat de schrijver van dit artikel het een “probleem” noemt. Alsof je continu het volume van remote speakers gaat aan passen.
Overigens werkt het voor de TV ook gewoon in de app. Zou dat dan ook met de iPhone knoppen moeten werken? Ik vind het onlogisch.
Ik zou nog eerder gebruik willen maken van siri. En een optionele functie dat als je Siri gebruikt of gebeld wordt, het volume van je remote apparaat gedimd kan worden.
In plaats van zo te zeuren kunnen ze beter eens opschieten met integratie van Spotify for HomePod! Het irriteert me mateloos dat ze steeds zo langzaam zijn om hun player gereed te maken voor de Apple devices. Spotify op Apple Watch is nog steeds behelpen en HomePod doet nog helemaal niet mee!
Ik ben met Spotify gestopt omdat ze destijds weigerde om te integreren met HomePod hierdoor was voor mij de app niet bruikbaar en super omslachtig om via de HomePod te streamen. Dit weigerde ze destijds omdat ze met Apple ruzie aan het maken waren over de 30% regeling.
Ik snap niet dat je als bedrijf zó je eigen user base naait omdat je ruzie hebt met de leverancier.. vanuit de api documentatie is het integreren van HomePod redelijk eenvoudig.. met deze mentaliteit jaag je dus je eigen klanten weg..
Inmiddels zit ik nu al een paar jaartjes op Apple
Music en dat bevalt me eigenlijk beter dan Spotify
En zo zie je maar weer…. Apple denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan alle gebruikers die hier profijt van hebben. Met de commissie perikelen in de App Store kan ik leven maar dit is voor mij een stap te ver.
Wat is Spotify een zeur bedrijf geworden. Nauwelijks winst maken en voortdurend anderen de schuld geven. Dat wordt nog wat als Apple een iPhone zonder knoppen maakt.
De huidige situatie is vaak buggy, dus wat dat betreft snap ik het wel. Als je zowel Spotify als Sonos hebt geopend is het helemaal chaotisch. Maar het is jammer dat er niet een betere oplossing voor handen is.
Kinderachtig van Apple omdat de eigen muziekdienst dus wel van de fysieke knoppen gebruik kan blijven maken. Vermoedelijk idd in strijd met de DMA.
Het begint stilaan wat de spuigaten gaan uit te lopen dat klein-klein-kleutertjes gedoe van Apple. Dat gedoe met AI in Europa, nu dit weer.
Ik ben eens benieuwd wat de markt daar op gaat blijven reageren…
Ooit ging ik naar Apple omdat Android en Windows echt onstabiel werkte.
Sinds 3 weken een Android tv in huis en de AppleTV heeft behalve homekit hub nog weinig gedaan. Hoe hard is dat systeem gebeterd zeg…
Deze winter eens proberen mijn HomeKit setup om te vormen naar Google Home… Das momenteel de reden dat ik nog erg vast aan Apple houd.
Niet te doen…
Spotify moet zelf gewoon eens HomePod gaan ondersteunen. In de begin jaren vertikten ze dit en toen heeft Apple zelf AirPlay 2 gepusht en hierdoor kon Spotify wel gebruikt worden op de HomePod maar nog niet native.
Spotify wil altijd voor een dubbeltje op de eerste tij zitten, schijtziek wordt je er van.
Ik gebruik al jaren de somos app. Maar ik ben nog nooit op het idee gekomen om een apparaat wat ik remote bedien met de volume knoppen harder of zachter te zetten.
Voor mij zijn de volume knoppen allen bedoeld voor de iPhone zelf. Ik vind het ook een beetje vreemd dat de schrijver van dit artikel het een “probleem” noemt. Alsof je continu het volume van remote speakers gaat aan passen.
Overigens werkt het voor de TV ook gewoon in de app. Zou dat dan ook met de iPhone knoppen moeten werken? Ik vind het onlogisch.
Ik zou nog eerder gebruik willen maken van siri. En een optionele functie dat als je Siri gebruikt of gebeld wordt, het volume van je remote apparaat gedimd kan worden.
In plaats van zo te zeuren kunnen ze beter eens opschieten met integratie van Spotify for HomePod! Het irriteert me mateloos dat ze steeds zo langzaam zijn om hun player gereed te maken voor de Apple devices. Spotify op Apple Watch is nog steeds behelpen en HomePod doet nog helemaal niet mee!
Ik ben met Spotify gestopt omdat ze destijds weigerde om te integreren met HomePod hierdoor was voor mij de app niet bruikbaar en super omslachtig om via de HomePod te streamen. Dit weigerde ze destijds omdat ze met Apple ruzie aan het maken waren over de 30% regeling.
Ik snap niet dat je als bedrijf zó je eigen user base naait omdat je ruzie hebt met de leverancier.. vanuit de api documentatie is het integreren van HomePod redelijk eenvoudig.. met deze mentaliteit jaag je dus je eigen klanten weg..
Inmiddels zit ik nu al een paar jaartjes op Apple
Music en dat bevalt me eigenlijk beter dan Spotify